Clovnul Coco - personajele de poveste vin la petrecerea ta
Clovnul Coco - personajele de poveste vin la petrecerea ta
29 Sep, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4434
Marime text
Copilăria poate dura atât cât îţi doreşti. Este opinia celor care au ales ca bucuria copiilor să fie jobul lor zilnic. Cătălin şi Alina Dorcu au dezvoltat, în urmă cu patru ani, afacerea despre care au auzit mulţi constănţeni, părinţi sau nu: Clubul de animatori Clovnul Coco.
Pe lângă personajul principal cu care vine în întâmpinarea copiilor, clovnul Coco dă viaţă personajelor din poveştile clasice sau din cele mai actuale desene animate, totul pentru ca ziua copilului tău să fie una de poveste. Însă în spatele acestui mic business, acum, de familie, Cătălin are o pregătire profesională pedagogică în Italia, studii superioare în asistenţă socială şi mai bine de zece ani de voluntariat la diferite fundaţii care se ocupă de copii şi de entertainment-ul lor. Soţia sa, Alina, este absolventă de Teatru, o activitate pe care acum a dus-o către zona de animaţie, dar pe care ar vrea la un moment dat să o practice pe scenă. Și pe ea o putem recunoaşte uşor, ba este Elsa, ba Minnie, ba Violetta.
Cât despre angajaţii care dau viaţă personajelor de poveste, aceştia sunt aleşi cu atenţie şi nu trebuie doar să iubească copiii. Trebuie să poată să le înţeleagă jocurile, bucuriile şi să le transforme lumea într-una de poveste.
Clovnul Coco este afacerea de nişă ce s-a dezvoltat în ultimii patru ani într-un mod nesperat. La fel cum a crescut şi tentaţia părinţilor de a le oferi copiilor activităţi diverse. Fără acţiunile de voluntariat în sprijinul copiilor, desfăşurate ani la rând, şi fără înclinaţia către pedagogie, Cătălin spune că n-ar fi putut construi o afacere de acest gen. Şi chiar dacă ar fi reuşit, nu ar fi putut să o dezvolte atât de bine şi de durabil, cu atât mai puţin să-şi facă treaba cu plăcere.
„Când eram mic, voiam să mă fac mecanic de locomotivă (locuiam lângă gară, deci este lesne de înţeles), însă mereu am avut o înclinaţie către organizare, către copii şi către voluntariat. Am făcut peste zece ani de voluntariat la diferite fundaţii, am organizat activităţi variate cu ei, tabere, chiar dacă partea de voluntariat nu era atât de bine dezvoltată în urmă cu peste un deceniu“, spune Cătălin.
Voluntariat a făcut şi în Italia, pe vremea când era student acolo la facultatea de Psihologie şi ştiinţele animaţiei, componente de animaţie. „Încet-încet, îţi dezvolţi această capacitate de a face voluntariat. Nu regret deloc, pentru că asta îţi dezvoltă multe laturi ale personalităţii, însă, de multe ori, ajungi acasă şi nu te întreabă nimeni dacă ai cu ce să-ţi plăteşti facturile, dacă ai ce să mănânci. A fost greu să mă despart de voluntariat, pentru că timpul nu mai este acelaşi, multe dintre energii s-au dus către business“, mai spune Cătălin.
Ideea potrivit căreia animaţia pentru copii le-ar putea aduce satisfacţii materiale şi un business închegat le-a venit în urmă cu patru ani, când, după o vară petrecută la un hotel din Mamaia, unde au muncit ca animatori, Cătălin şi soţia sa, Alina, pe atunci, doar colegă, au hotărât să investească toţi banii strânşi în costume pentru petreceri. Şi acesta a fost doar începutul unei poveşti frumoase, cu clovni, zâne, prinţese şi supereroi. „Partea frumoasă este că eşti propriul tău şef. Nu pot spune că este cel mai tare business şi cel mai profitabil, dar, dacă te satisface în manieră profesională şi personală, banii contează, însă doar într-o anumită măsură“, spune Cătălin.
Totul s-a dezvoltat atât de repede şi de frumos, spun protagoniştii poveştii, încât acum au peste 60 de costume de poveste, unele făcute în Bucureşti, altele importate din Statele Unite ale Americii, şi încă şase angajaţi. „Încercăm să fim la punct cu toate personajele copiilor, de la clasicele Albă ca Zăpada, Clopoţica, Cenuşăreasa - pentru fete, la Garfield, Mickey, Goofy, Minionii - pentru băieţi. La fete, cele mai solicitate sunt încă Elsa şi Ana din „Regatul de Gheaţă“ iar la băieţi, tot ce înseamnă supereroi - Superman, Batman, ţestoasele Ninja. Avem colaborări cu locurile de joacă, activitatea este mai intensă vara, pentru că avem contracte de onorat cu diferite hoteluri de pe litoral. Este obositor, dar, în acelaşi timp, este şi frumos. La hoteluri este interesant că faci animaţie şi la piscina copiilor şi îţi asigură o continuitate a contractului“, ne spune Coco.
Numele ales pentru a-şi defini serviciile - Clovnul Coco - a fost inspirat de diminutivul pe care îl foloseau colegii şi prietenii lui Cătălin în liceu. Oamenii au început să-i cunoască sub acest nume, iar mai târziu, când afacerea a înflorit şi s-a dezvoltat în mai multe direcţii, a fost greu să se facă un rebranding. Aşa că s-a păstrat aceeaşi denumire.
Chiar dacă există diversitate în tot ceea ce înseamnă joacă, copiii ştiu, indiferent de vârstă, ce personaj de poveste îşi doresc la petrecerea lor, practic, cel cu care se identifică la vârsta pe care o sărbătoresc. Copiii de trei-patru ani aleg, de regulă, personaje din Clubul lui Mickey Mouse şi, apoi, supereroi.
Mai nou, există şi un spectacol nou cu baloane de săpun uriaşe, pentru care Cătălin a fost la training în Italia, show dedicat copiilor de peste patru-cinci ani. „Spectacolul este o alternativă la teatru, iar pe copii, magia îi încântă foarte mult“, adaugă Cătălin. Copiii cu vârste de peste opt ani nu mai agreează nici supereroii, nici animaţia, însă şi pentru aceştia există programe speciale care să-i distreze şi să-i ţină departe de gadgeturile care le-au invadat copilăria, cum ar fi Piñata Party sau Căutarea comorii.
Copiii nu trebuie să simtă nicio diferenţă între prima petrecere, care, de obicei, este la ora 10 dimineaţa, şi cea de la sfârşitul zilei, este de părere cel care conduce afacerea. „Animatorul trebuie să fie la fel şi dimineaţa, şi seara. Dar dacă îţi place şi pui pasiune, timpul trece repede. Fac asta de patru-cinci ani şi încă nu m-am plictisit. Copiii sunt greu de mulţumit, mai ales că petrecerile se desfăşoară la locurile de joacă. E greu să fii în competiţie tu, ca animator, cu jocurile video, de exemplu, dar stă în măiestria animatorului să poţi să le captezi atenţia. Este o chestie de imagine, părinţii trebuie să vadă că banii pe care îi dau pentru un animator se reflectă într-o activitate. Copiii sunt exigenţi, dar, în acelaşi timp, gustă lucrurile spontane“, spune Cătălin.
Pentru că a lucrat mulţi ani în sectorul copiilor cu mai puţine bucurii, a desfăşurat, în anii de când are în derulare această afacere, campanii prin intermediul cărora s-au strâns fonduri destinate unor familii cu nevoi sociale. „Au fost momente când ne-am dat seama că părinţii au făcut un sacrificiu enorm pentru a-i aduce copilului un animator de ziua lui, deşi stăteau într-o garsonieră în care abia aveai loc să te desfăşori. În acele cazuri, ne-am oferit serviciile gratis“, spune Cătălin.
Lumea copiilor te menţine mereu tânăr, activ, trebuie să te cobori la nivelul lor, să pregăteşti jocurile, să le adaptezi, crede Cătălin, iar dacă ai făcut asta, i-ai câştigat pe cei mici din prima clipă. Cu atât mai mult cu cât, de cele mai multe ori, spectacolele îi distrează şi pe părinţi, nu numai pe copii. Iar ca părinte, te interesează ca cel mic să se simtă bine.
Animatorii de la Clovnul Coco vin mereu cu elemente de noutate pentru a-şi actualiza programul, cu atât mai mult cu cât nu sunt singurii de pe piaţă. „Avem acasă un raft întreg numai cu cărţi de jocuri. Animaţia pe care o faci într-o petrecere este diferită de cea pe care o poţi face într-un spaţiu la interior, exterior. Spectacolul trebuie adaptat în funcţie de vârstă, este greu, dar studiem, mergem la training-uri şi încercăm să fim pe val. Toată lumea ştie să facă forme clasice din baloane, însă noi ne alocăm mereu timp pentru a veni cu forme noi, pe care le studiem îndeaproape pentru a le face copiilor surprize frumoase“, precizează Cătălin.
Provocarea cea mai mare este găsirea de elemente noi pentru a le folosi în petrecerile dedicate copiilor din şcolile private sau celor care frecventează des spaţiile de joacă. „Aceşti copii intră într-un circuit. Poate nu merg la 20 de petreceri, dar la zece tot merg şi dacă văd de fiecare dată astfel de animatori, personaje, nu mai sunt atât de încântaţi. De aceea, trebuie să venim cu ceva nou mereu“, spune Cătălin. Cei mai captivaţi şi mai interesaţi de aceste petreceri rămân însă copiii din zonele rurale ale judeţului Constanţa. Deseori, solicitările sunt atât de multe, încât animatorii îşi iau cu ei patru-cinci costume zilnic.
Toamna, care s-a instalat de curând, este puţin mai calmă, însă după o vară tumultoasă, liniştea va fi scurtă. Animatorii se pregătesc să pună în scenă un nou program, care va fi inclus în repertoriu în aproximativ două săptămâni. Iar surprizele te aşteaptă la orice pas, fie că eşti copil, fie că eşti adult.
Sursa: Voceaconstantei.ro
Pe lângă personajul principal cu care vine în întâmpinarea copiilor, clovnul Coco dă viaţă personajelor din poveştile clasice sau din cele mai actuale desene animate, totul pentru ca ziua copilului tău să fie una de poveste. Însă în spatele acestui mic business, acum, de familie, Cătălin are o pregătire profesională pedagogică în Italia, studii superioare în asistenţă socială şi mai bine de zece ani de voluntariat la diferite fundaţii care se ocupă de copii şi de entertainment-ul lor. Soţia sa, Alina, este absolventă de Teatru, o activitate pe care acum a dus-o către zona de animaţie, dar pe care ar vrea la un moment dat să o practice pe scenă. Și pe ea o putem recunoaşte uşor, ba este Elsa, ba Minnie, ba Violetta.
Cât despre angajaţii care dau viaţă personajelor de poveste, aceştia sunt aleşi cu atenţie şi nu trebuie doar să iubească copiii. Trebuie să poată să le înţeleagă jocurile, bucuriile şi să le transforme lumea într-una de poveste.
Clovnul Coco este afacerea de nişă ce s-a dezvoltat în ultimii patru ani într-un mod nesperat. La fel cum a crescut şi tentaţia părinţilor de a le oferi copiilor activităţi diverse. Fără acţiunile de voluntariat în sprijinul copiilor, desfăşurate ani la rând, şi fără înclinaţia către pedagogie, Cătălin spune că n-ar fi putut construi o afacere de acest gen. Şi chiar dacă ar fi reuşit, nu ar fi putut să o dezvolte atât de bine şi de durabil, cu atât mai puţin să-şi facă treaba cu plăcere.
„Când eram mic, voiam să mă fac mecanic de locomotivă (locuiam lângă gară, deci este lesne de înţeles), însă mereu am avut o înclinaţie către organizare, către copii şi către voluntariat. Am făcut peste zece ani de voluntariat la diferite fundaţii, am organizat activităţi variate cu ei, tabere, chiar dacă partea de voluntariat nu era atât de bine dezvoltată în urmă cu peste un deceniu“, spune Cătălin.
Voluntariat a făcut şi în Italia, pe vremea când era student acolo la facultatea de Psihologie şi ştiinţele animaţiei, componente de animaţie. „Încet-încet, îţi dezvolţi această capacitate de a face voluntariat. Nu regret deloc, pentru că asta îţi dezvoltă multe laturi ale personalităţii, însă, de multe ori, ajungi acasă şi nu te întreabă nimeni dacă ai cu ce să-ţi plăteşti facturile, dacă ai ce să mănânci. A fost greu să mă despart de voluntariat, pentru că timpul nu mai este acelaşi, multe dintre energii s-au dus către business“, mai spune Cătălin.
Ideea potrivit căreia animaţia pentru copii le-ar putea aduce satisfacţii materiale şi un business închegat le-a venit în urmă cu patru ani, când, după o vară petrecută la un hotel din Mamaia, unde au muncit ca animatori, Cătălin şi soţia sa, Alina, pe atunci, doar colegă, au hotărât să investească toţi banii strânşi în costume pentru petreceri. Şi acesta a fost doar începutul unei poveşti frumoase, cu clovni, zâne, prinţese şi supereroi. „Partea frumoasă este că eşti propriul tău şef. Nu pot spune că este cel mai tare business şi cel mai profitabil, dar, dacă te satisface în manieră profesională şi personală, banii contează, însă doar într-o anumită măsură“, spune Cătălin.
Totul s-a dezvoltat atât de repede şi de frumos, spun protagoniştii poveştii, încât acum au peste 60 de costume de poveste, unele făcute în Bucureşti, altele importate din Statele Unite ale Americii, şi încă şase angajaţi. „Încercăm să fim la punct cu toate personajele copiilor, de la clasicele Albă ca Zăpada, Clopoţica, Cenuşăreasa - pentru fete, la Garfield, Mickey, Goofy, Minionii - pentru băieţi. La fete, cele mai solicitate sunt încă Elsa şi Ana din „Regatul de Gheaţă“ iar la băieţi, tot ce înseamnă supereroi - Superman, Batman, ţestoasele Ninja. Avem colaborări cu locurile de joacă, activitatea este mai intensă vara, pentru că avem contracte de onorat cu diferite hoteluri de pe litoral. Este obositor, dar, în acelaşi timp, este şi frumos. La hoteluri este interesant că faci animaţie şi la piscina copiilor şi îţi asigură o continuitate a contractului“, ne spune Coco.
Numele ales pentru a-şi defini serviciile - Clovnul Coco - a fost inspirat de diminutivul pe care îl foloseau colegii şi prietenii lui Cătălin în liceu. Oamenii au început să-i cunoască sub acest nume, iar mai târziu, când afacerea a înflorit şi s-a dezvoltat în mai multe direcţii, a fost greu să se facă un rebranding. Aşa că s-a păstrat aceeaşi denumire.
Un altfel de teatru
Chiar dacă există diversitate în tot ceea ce înseamnă joacă, copiii ştiu, indiferent de vârstă, ce personaj de poveste îşi doresc la petrecerea lor, practic, cel cu care se identifică la vârsta pe care o sărbătoresc. Copiii de trei-patru ani aleg, de regulă, personaje din Clubul lui Mickey Mouse şi, apoi, supereroi.
Mai nou, există şi un spectacol nou cu baloane de săpun uriaşe, pentru care Cătălin a fost la training în Italia, show dedicat copiilor de peste patru-cinci ani. „Spectacolul este o alternativă la teatru, iar pe copii, magia îi încântă foarte mult“, adaugă Cătălin. Copiii cu vârste de peste opt ani nu mai agreează nici supereroii, nici animaţia, însă şi pentru aceştia există programe speciale care să-i distreze şi să-i ţină departe de gadgeturile care le-au invadat copilăria, cum ar fi Piñata Party sau Căutarea comorii.
Copiii nu trebuie să simtă nicio diferenţă între prima petrecere, care, de obicei, este la ora 10 dimineaţa, şi cea de la sfârşitul zilei, este de părere cel care conduce afacerea. „Animatorul trebuie să fie la fel şi dimineaţa, şi seara. Dar dacă îţi place şi pui pasiune, timpul trece repede. Fac asta de patru-cinci ani şi încă nu m-am plictisit. Copiii sunt greu de mulţumit, mai ales că petrecerile se desfăşoară la locurile de joacă. E greu să fii în competiţie tu, ca animator, cu jocurile video, de exemplu, dar stă în măiestria animatorului să poţi să le captezi atenţia. Este o chestie de imagine, părinţii trebuie să vadă că banii pe care îi dau pentru un animator se reflectă într-o activitate. Copiii sunt exigenţi, dar, în acelaşi timp, gustă lucrurile spontane“, spune Cătălin.
Pentru că a lucrat mulţi ani în sectorul copiilor cu mai puţine bucurii, a desfăşurat, în anii de când are în derulare această afacere, campanii prin intermediul cărora s-au strâns fonduri destinate unor familii cu nevoi sociale. „Au fost momente când ne-am dat seama că părinţii au făcut un sacrificiu enorm pentru a-i aduce copilului un animator de ziua lui, deşi stăteau într-o garsonieră în care abia aveai loc să te desfăşori. În acele cazuri, ne-am oferit serviciile gratis“, spune Cătălin.
Lumea copiilor te menţine mereu tânăr, activ, trebuie să te cobori la nivelul lor, să pregăteşti jocurile, să le adaptezi, crede Cătălin, iar dacă ai făcut asta, i-ai câştigat pe cei mici din prima clipă. Cu atât mai mult cu cât, de cele mai multe ori, spectacolele îi distrează şi pe părinţi, nu numai pe copii. Iar ca părinte, te interesează ca cel mic să se simtă bine.
Animatorii de la Clovnul Coco vin mereu cu elemente de noutate pentru a-şi actualiza programul, cu atât mai mult cu cât nu sunt singurii de pe piaţă. „Avem acasă un raft întreg numai cu cărţi de jocuri. Animaţia pe care o faci într-o petrecere este diferită de cea pe care o poţi face într-un spaţiu la interior, exterior. Spectacolul trebuie adaptat în funcţie de vârstă, este greu, dar studiem, mergem la training-uri şi încercăm să fim pe val. Toată lumea ştie să facă forme clasice din baloane, însă noi ne alocăm mereu timp pentru a veni cu forme noi, pe care le studiem îndeaproape pentru a le face copiilor surprize frumoase“, precizează Cătălin.
Provocarea cea mai mare este găsirea de elemente noi pentru a le folosi în petrecerile dedicate copiilor din şcolile private sau celor care frecventează des spaţiile de joacă. „Aceşti copii intră într-un circuit. Poate nu merg la 20 de petreceri, dar la zece tot merg şi dacă văd de fiecare dată astfel de animatori, personaje, nu mai sunt atât de încântaţi. De aceea, trebuie să venim cu ceva nou mereu“, spune Cătălin. Cei mai captivaţi şi mai interesaţi de aceste petreceri rămân însă copiii din zonele rurale ale judeţului Constanţa. Deseori, solicitările sunt atât de multe, încât animatorii îşi iau cu ei patru-cinci costume zilnic.
Toamna, care s-a instalat de curând, este puţin mai calmă, însă după o vară tumultoasă, liniştea va fi scurtă. Animatorii se pregătesc să pună în scenă un nou program, care va fi inclus în repertoriu în aproximativ două săptămâni. Iar surprizele te aşteaptă la orice pas, fie că eşti copil, fie că eşti adult.
Sursa: Voceaconstantei.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii