Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
05:01 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Pasarela mortii

ro

23 Jul, 2005 00:00 1620 Marime text

Daca ar fi cruci pentru cati au murit, aici ar fi ca la cimitir

Pentru a se putea trece peste liniile de cale ferata, in zona cartierului Poarta 6 a fost ridicata o constructie metalica * Desi sunt peste trei decenii de la darea sa in folosinta, pasarela este foarte rar folosita de cei care trec de la Poarta 6 catre oras * De la ridicarea cartierului, zeci de persoane au fost izbite de tren in aceasta zona mai ales ca pe aici trec zilnic aproape 60 de perechi de trenuri de persoane, la care se adauga destule marfare si locomotive * "Daca s-ar fi pus cate o cruce pentru toti cei care au murit aici, zona ar trebui sa arate ca un cimitir", ne-a spus un localnic care trecea si el pe acolo * "Numai anul acesta au fost patru accidente, dintre care doua s-au soldat cu decesul victimelor", ne-a spus comisarul sef Marin Buzescu * Politistii au sanctionat numai anul trecut aproape 140 de contravenienti care au trecut peste calea ferata prin locuri nepermise, iar anul acesta numai pana acum peste 60 au avut aceeasi soarta

Constructia metalica de peste liniile de cale ferata care face legatura intre Constanta si Mangalia a aparut aici prin anii 1970, cand s-a ridicat si cartierul de locuinte Poarta 6 Aceasta a fost conceputa pentru locuitorii din zona care ar fi vrut sa mearga la autobuzul 7 si intentionau sa ajunga atunci catre oras, sau catre zona industriala, ori la autobuzele 2, 10, 11 si 20 catre litoral. Numai ca trecerea peste scheletul metalic nu a atras pe nimeni, iar locuitorii din blocurile in cauza au folosit, ca si acum, drumul cel mai scurt posibil, cel direct peste calea ferata. Si asta printre trenuri de marfa, rapide, locomotive pentru manevra, intercity-uri sau alte utilaje specifice activitatii de la CFR. De-a lungul anilor, pentru multi dintre cei care au incercat aceasta manevra, a fost chiar ultima.Pe aici nu se treceIn zona cuprinsa intre pasarela metalica de la Poarta 6 si podul de tramvai, peste cele doua cai ferate duble trec zilnic sute de persoane. Cei care se aventureaza pe aici pot fi oricand loviti de cele aproape 60 de perechi de trenuri de persoane, la care se adauga cine stie cate de marfa si locomotive. Si cu toate astea, ignorand cele mai elementare reguli de protectia vietii proprii, pe aici pe unde ar trebui sa nu se treaca, multi o fac ca la balamuc. Parca tocmai in ciuda faptului ca in acest tronson au avut loc, de-a lungul anilor, zeci de accidente, toate tragice si cu urmari dintre cele mai groaznice, multe dintre ele fiind mortale. "Daca s-ar fi pus cate o cruce pentru toti cei care au murit aici, zona ar trebui sa arate ca un cimitir", ne-a spus un localnic care trece si el pe acolo pe unde nu ar trebui, si care a scapat pana acum cu bine. Pe aici trec toti: copii, batrani, tineri, bolnavi sau sanatosi. Nimeni insa peste pasarela. Este mult prea inalta, si mult peste puterile celor care prefera sa riste trecand printre trenuri. Avand pe unde trece, multi dintre cei care o fac, gandindu-ne aici la cei mai batrani, carora oricum le-ar fi imposibil de trecut peste pasarela, o fac riscandu-si viata. Si de multe ori chiar reusesc.Ce spune politia"Anul trecut a fost un singur accident de cale ferata, dar anul acesta numai pana acum am inregistrat patru astfel de evenimente si toate grave, pentru ca o lovitura de tren nu este niciodata o mangaiere", ne-a spus comisarul sef Marin Buzescu, seful Serviciului Transporturi Feroviare, din cadrul Sectiei Politie Transporturi. Dintre cele patru, doua s-au soldat cu mutilarea celor care s-au pus cu locomotivele, iar celelalte doua persoane au murit pe loc, efectiv spulberate de trenuri. "Am dat amenzi multe. Numai anul trecut au fost sanctionati aproape 140 de contravenienti, care au trecut peste calea ferata prin locuri nepermise, iar anul acesta numai pana acum peste 60 au avut aceeasi soarta", ne-a mai spus Buzescu. Pentru astfel de abateri, faptuitorii sunt sanctionati conform legislatiei in vigoare cu amenzi cuprinse intre 140 si 180 de lei, iar cei depistati si sanctionati in perioada la care facem referire au contribuit la bugetul statului cu aproape 40 mii de lei.Si totusi, ce trebuie facutCele mai periculoase treceri peste calea ferata, dar si cele mai mult folosite de inconstienti, sunt cele cuprinse intre strada Pandurului din cartierul Kilometrul 5, zona de la Pasarela din Poarta 6 - Kilometrul 4-5, piciorul podului din Cartierul Kilometrul 4-5, zona IPM precum si cea din apropiere de Intim- strada Justitiei.Desi, din loc in loc, sunt amenajate treceri peste sinele de tren, nimeni nu le foloseste pe acestea, ci tocmai pe celelalte, pe unde de fapt nu ar avea ce cauta. Numai daca ne-am referi la pasarela din Poarta 6 daca ar fi sa ne luam dupa cat este de tocita tabla din care este confectionata, se vede foarte bine ca nu prea a fost folosita decat foarte putin de-a lungul vremii, desi este facuta de cateva decenii bune. Iar in tot acest timp, toti trec pe unde apuca. Amenzi s-au dat, oamenii au fost omorati sau mutilati pe viata de trenuri, dar inconstientii tot pe unde apuca trec. Solutia ar fi una singura: un gard de protectie, inalt, care sa acopere tot perimetrul periculos.Vadul este bun si pentru comerciantiMulti dintre cei care trec pe aici merg si catre piata, pentru cumparaturi. Unii catre pietele din oras, altii catre cele din Kilometrul 4-5. Un comerciant mai ingenios a sesizat ca locatia este buna si si-a incropit o mica afacere, din care castiga exact cat sa traiasca. El aduce din gradina proprie tot ce au nevoie gospodinele acasa: rosii, castraveti, ardei iute, ardei gras. "Nu merge mereu, dar ne descurcam", ne-a declarat gradinarul, care are tendinte moderne de managementul comercial, venind cat mai aproape de client. Si totusi, cine ii salveaza pe bietii inconstienti?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii