Cuget Liber S-a surpat iar strada Traian - „Mazăre se plimbă bine-mersi în ţările calde şi aici se prăbuşeşte strada"
Cuget Liber: S-a surpat iar strada Traian - „Mazăre se plimbă bine-mersi în ţările calde şi aici se prăbuşeşteMalul prăbuşit fusese reparat în urmă cu o lună, cu 120 de mii de lei // Sigur vor mai apărea şi alte cratere în asfalt
O lună de zile. Atât a rezistat cârpeala de pe strada Traian. O cârpeală scumpă, plătită cu bani grei de Primăria Constanţa, adică de contribuabili. 120 de mii de lei au fost alocaţi pentru acoperirea craterului de peste 10 metri adâncime, căscat în asfalt după ploile torenţiale din luna iulie. 120 de mii de lei s-au dus acum la vale, s-au îngropat, odată cu promisiunile viceprimarului Decebal Făgădău că sunt bani cheltuiţi cu responsabilitate, pe reparaţii de cea mai bună calitate. Asta după ce le-au trebuit două luni de zile să demareze lucrările. Două luni în care groapa s-a mărit cu fiecare ploaie căzută.
Tot o ploaie i-a venit de hac „reparaţiei" şi de data aceasta. În dimineaţa zilei de vineri, 8 octombrie, câteva crăpături în asfalt prevesteau deja reapariţia craterului. Inutil s-a mai străduit cineva, probabil reprezentanţi ai constructorului, să stopeze eroziunea cu saci de nisip şi o prelată ancorată cu pietre peste porţiunea recent asfaltată. În cursul nopţii de sâmbătă, spre duminică, pământul a luat-o la vale, iar asfaltul s-a prăvălit într-o groapă de peste cinci metri adâncime. Nici urmă de pietriş, beton, armătură sau ceva ce ar fi trebuit să întărească malul. Sub asfaltul negru, topit parcă, se vede numai pământ galben, înmuiat de ploile dese din ultimele zile.
Lucrări făcute în trei zile
Iniţial, constructorul, S.C. Arazu Design S.R.L., a refuzat să demareze reparaţia pe baza soluţiei tehnice propuse de expertul prof. Romeo Ciortan. Apoi, după două zile, deşi nu primise o altă soluţie tehnică, se apuca de treabă cu mult spor. Ceva sau cineva îl convinsese să nu mai facă atâtea mofturi. Pe 31 august începuse reparaţiile, iar trei zile mai târziu, adică vineri, 3 septembrie, craterul fusese deja astupat şi urma să se toarne asfaltul.
La momentul respectiv, atât şeful Inspectoratului Teritorial de Stat în Construcţii, Gigi Chiru, cât şi locatarii din zonă, se arătau sceptici vizavi de calitatea lucrărilor efectuate cu o viteză nefirească. De altfel, reparaţia s-a făcut fără expertiză şi fără autorizaţie de la Inspectoratul de Construcţii, care, de altfel, nici nu a fost invitat să participe la fazele determinante.
Nu a fost respectat proiectul tehnic
În cursul zilei de duminică, şeful ITSC s-a deplasat pe strada Traian pentru a evalua situaţia. „La o primă evaluare a surpării, am constat că nu s-a respectat proiectul tehnic, în speţă zidul de tren ce fusese creat a cedat. În cursul zilei de mâine (n.r. astăzi, 11 octombrie), voi solicita şi sprijinul echipei de specialişti din cadrul ITSC, pentru a evalua situaţia. Prima concluzie este că au fost aruncaţi bani publici fără a se realiza o lucrare sigură şi durabilă. Pericolul care exista înainte de reparaţii este şi acum, chiar mai mare. Am certitudinea că vor mai apărea şi alte breşe în asfalt pentru că nu s-a făcut o analiză a apelor care se infiltrează. Constructorul va fi tras la răspundere, vom avea discuţii şi cu proprietarul. Interesul nostru nu este să dăm amenzi, ci de a se rezolva situaţia. Abia atunci când Primăria Constanţa va înţelege că nu este vorba despre un conflict de interese se vor lua măsuri certe pentru repararea malului", a declarat Gigi Chiru, de la faţa locului.
„Bani aruncaţi din banii noştri!"
„Să vină Mazăre să vadă ce este aici! El se plimbă bine-mersi în ţările calde şi aici se prăbuşeşte strada. Este bătaie de joc. Am apartament în blocul acesta. Dar nu mai locuiesc aici. Nu aş mai fi putut să dorm liniştit, ştiind ce este aici", a spus un fost locatar al blocului A5, venit să vadă cu ochii lui grozăvia. Supărarea i-a fost împărtăşită de un vecin care a rămas şocat când a văzut gaura ce se căsca din nou ameninţătoare. „Au cheltuit 20 de miliarde de lei vechi ca să repare. Bani aruncaţi. Acum or să mai dea 20 de miliarde să repare din nou şi aşa mai departe. Din banii noştri", s-a arătat omul revoltat.
Să plătească „investitorul"!
E drept că amenzile nu astupă groapa şi nu consolidează malul, dar cineva trebuie să răspundă pentru ce s-a întâmplat şi ce se întâmplă pe strada Traian. Cineva, în lipsa primarului plimbăreţ, trebuie să-şi asume eşecul întregii investiţii din zonă, întârzierea reparaţiilor şi efectuarea unor lucrări de mântuială. Cineva trebuie să plătească pentru aruncarea banului public într-o groapă. Acel cineva nu mai are voie să se atingă de banii publici. Nici pentru o a doua reparaţie, nici pentru a treia, nici pentru nimic pentru malul străzii Traian. Nu trebuia nici prima dată să se atingă de banii noştri. Trebuia să îl pună pe marele „investitor" să repare ceea ce a distrus el prin abandonarea construcţiei. Trebuia să îl pună să dea fiecare
leuţ pentru strada Traian, aşa cum trebuie să îl pună să plătească şi reparaţiile din apartamentele oamenilor din blocurile afectate de fabuloasa investiţie. Primarul nostru absent, veşnic în concediu, în vacanţă şi călare pe zmeu, îl ţine însă în braţe, îl laudă, îi ia apărarea, nu-l taxează, nu-l amendează. Plin de mărinimie, i-a oferit o bucată frumoasă a oraşului, în schimbul consolidării malului. Mal care rezista foarte bine înainte de a demara construcţia. După câteva săpături şi câţiva piloni, „investitorul", acela plin de bani, s-a declarat învins de criză. Zice că nu el a dat faliment, ci constructorul pe care îl contractase. Aşa că el stă liniştit, iar strada Traian o ia la vale, pe banii noştri!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp