Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
22:02 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Liderul de opinie Hoţia şi indolenţa dezintegrează infrastructura - Cartierul Abator riscă surparea!

ro

22 Sep, 2010 13:16 893 Marime text
Podurile dunărene, dar şi alte patru alte obiective constănţene vor intra într-un amplu proces de reabilitare prin intermediul Programului Operaţional Sectorial - Transporturi (POST). Vestea este îmbucurătoare, dar, din păcate, nu s-a găsit finanţare pentru ce era mai important: tunelul de cale ferată dublă Palas-Port Vechi, din cauza căruia un întreg cartier se poate prăbuşi. Construcţia tunelului feroviar, situat lângă Gara CFR Constanţa, considerat obiect de patrimoniu, s-a desfăşurat între anii 1896-1900 şi poartă amprenta inginerului Anghel Saligny. În decursul celor 110 ani de existenţă, deasupra şi de-a lungul lui au fost construite zeci de blocuri, şcoli, grădiniţe, spitale, dar şi două bulevarde pe sub care trec conducte de apă, gaze şi canalizare, fără ca cineva să ia în calcul presiunea ce se pune pe structura de rezistenţă a tunelului. Singurele lucrări de consolidare a tunelului s-au efectuat în 1965. Tunelul a fost lăsat pradă inundaţiilor din iulie 1992. Bolta a început să cedeze, iar taluzul de la intrare se prăbuşeşte.

Primăria, cu mâinile legate

În perioada 2003-2004, s-a efectuat o expertiză tehnică a tunelului, în baza căreia a fost creat un proiect tehnic de reabilitare a obiectului de patrimoniu. Numai întocmirea tuturor acestor „hârtii" a costat trei miliarde de lei vechi. Banii necesari ar fi trebuit alocaţi din Planul de reparaţii capitale infrastructură publică, dar nu s-a întâmplat. În 2004, Primăria Constanţa a demarat demersurile legale pentru trecerea tunelului Palas din infrastructura naţională în patrimoniul local. Compania CFR SA şi-a exprimat acordul, dar... verbal. Actele nu au fost puse la punct. „Demersul nostru nu s-a concluzionat nici până la această oră. Tunelul a rămas în administrarea CFR. Proiectul de consolidare de atunci era în valoare de circa un milion de euro, dar vremurile s-au schimbat şi a fost lăsat de izbelişte", a declarat Decebal Făgădău, viceprimarul Constanţei. Acesta speră, totuşi, să se ajungă la o înţelegere între primărie şi CFR, dar, la ora actuală „nu putem prelua un cal mort".

Se repară podul "Saligny" şi pasajul Gară

În schimb, prin POST, podul „Anghel Saligny" va intra într-un amplu proces de reparaţii. „Este vorba despre un proiect mult mai amplu, care cuprinde reabilitarea firelor I şi II. Firul III, adică acest pod, se va reabilita primul, pentru a fi redat circulaţiei drept variantă ocolitoare până la finalizarea lucrărilor pe firele I şi II", a declarat Dorin Maer, directorul CFR Infrastructură Constanţa. Podul are o vechime de 115 ani şi s-au împlinit deja 15 ani de când nu mai este funcţional. În cadrul aceluiaşi proiect POST va fi reabilitat şi tunelul pietonal de la Gară. „Azi, (n.r. ieri) am semnat contractul cu SC SOPMET, firma din Bucureşti care a câştigat licitaţia. Valoarea estimată este de circa 150.000 lei fără TVA", a mai precizat directorul Dorin Maer.

http://lideruldeopinie.ro 

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii