Observator de Constanţa Cea mai lunga greva din istoria Daewoo Mangalia
Observator de Constanţa: Cea mai lunga greva din istoria Daewoo MangaliaSindicalistii de la DMHI refuza sa reia lucrul, incetat in data de 11 octombrie
Patronii coreeni au cerut in instanta suspendarea grevei
In ciuda incercarilor conducerii santierului Daewoo-Mangalia Heavy Industries de a bloca in instanta protestul salariatilor, sindicalistii din unitate continua greva. „Maine (n.r. astazi) instanta ar trebui sa se pronunte referitor la contestatia patronatului privind greva. Pana la decizia instantei, salariatii protesteaza in continuare", a precizat Florian Marin, liderul sindicatului DMHI. Conducerea santierului a obtinut intr-o prima faza suspendarea protestelor, insa Curtea de Apel Constanta a decis pana la urma ca protestul navalistilor este legal. Patronatul a depus o contestatie la ultima decizie a instantei, prin care se spune ca greva ar pune in pericol viata salariatilor pentru ca se desfasoara in curtea societatii, fara a se tine cont de securitatea in munca. De altfel, patronii DMHI au interzis, tot sub acest pretext, ca protestul salariatilor sa se desfasoare in incinta unitatii. Astfel, timp de cateva zile, pana la interventia autoritatilor romanesti, grevistii si-au manifestat nemultumirea intr-un spatiu amenajat in afara santierului. Conducerea DMHI face acum o noua incercare de a obtine suspendarea protestului.
Pe 11 octombrie, 1.300 de navalisti au intrat in greva generala pe termen nelimitat. Salariatii DMHI solicta acordarea unor sporuri si majorari de salarii. Pana acum, cele doua parti s-au intalnit de mai multe ori pentru negociere, insa nu s-a rezolvat nimic. Cea mai importanta dintre revendicarile navalistilor este majorarea salariului cu 300 de lei si negocierea unui nou contract de munca. Sindicatul DMHI a initiat, in luna aprilie 2010, conflictul de interese in urma blocarii negocierilor privind noul contract colectiv de munca. Relatiile de munca dintre patronat si sindicalisti au fost intrerupte dupa ce managerii DMHI au anuntat ca nu vor mari salariile. De altfel, de-a lungul timpului, in santier au fost organizate mai multe actiuni de protest asemanatoare. Cea mai lunga greva generala de pana la protestul in curs a durat 21 de zile, timp in care activitatea de contructie a navelor a fost afectata substantial. Pana in prezent, conducerea DMHI nu a precizat care este valoarea pagubelor produse de oprirea lucrului de catre membrii de sindicat.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp