Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
10:45 27 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanta Gigi Chiru vrea sa readuca tirurile pe podul IPMC

ro

30 Jul, 2010 14:03 772 Marime text

Directorul ITC Constanta propune ca circulatia masinilor grele pe podul IPMC sa se faca pe un singur sens
Obiectivul a fost inchis traficului greu la decizia primarului Radu Mazare, in urma unei expertize tehnice a podului

Cu doar cateva saptamani in urma, Radu Mazare, primarul Constantei, a decis inchiderea podului IPMC pentru autovehiculele de mare tonaj, ca urmare a degradarii avansate a obiectivului. Edilul Constantei a precizat ca, pentru circulatia tirurilor dinspre port spre Bucuresti si retur, se vor folosi rute ocolitoare, respectiv podul Cumpenei (pod Butelii). Radu Mazare a luat aceasta decizie ca urmare a unei expertize tehnice, in urma careia s-a ajuns la concluzia ca podul IPMC este pus in pericol de traficul masinilor de mare tonaj. Totodata, primarul Constantei a mai spus ca, intr-un an, exista posibilitatea ca si podul Cumpenei sa fie inchis circulatiei tirurilor, din acelasi motiv. Nu a trecut prea mult timp de cand masinile de mare tonaj folosesc ruta ocolitoare si deja primele semne ale degradarii podului Cumpenei se vad la nivelul asfaltului.

Intr-o conferinta de presa sustinuta ieri, Gigi Chiru, directorul Inspectoratului de Stat in Constructii Constanta, a facut cateva precizari vizavi de podul IPMC, respectiv la solutia de inchidere a traficului greu pe acest obiectiv. Gigi Chiru sustine ca exista variante pentru ca circulatia tirurilor sa se desfasoare in conditii bune fara ca cele doua poduri sa fie puse in pericol, si chiar a propus unele solutii pentru municipalitate. Mai exact, directorul ITC spune ca podul IPMC si podul Cumpenei trebuie folosite de tirurile care vin dinspre Portul Constanta si sudul litoralului, spre Bucuresti, in timp ce, pe ruta de intoarcere, dinspre Bucuresti spre port si sudul litoralului, masinile de mare tonaj sa foloseasca numai podul Cumpenei. Gigi Chiru a vorbit si despre expertizele tehnice facute la cele doua poduri, inainte ca municipalitatea sa ia decizia devierii traficului greu. Seful ITC Constanta sustine ca, in urmatoarea perioada, numarul masinilor de mare tonaj care vor tranzita podul Cumpenei va creste, avand in vedere lucrarile care se efectueaza la centura ocolitoare a Constantei, precum si la cele din Agigea. „Mai nou, avem niste lucrari foarte importante: 26 de poduri la centura Constantei, plus un pod peste Canal, la Agigea, lucrari care se afla in derulare si necesita transport de materiale si circulatie si mai intensa decat era la momentul expertizarii acestor poduri”, a avertizat Gigi Chiru.

Lipsa banilor, principala problema

Pentru reparatia podului IPMC, Radu Mazare sustine ca este nevoie de cateva milioane de euro, suma pe care municipalitatea nu poate sa o suporte din bugetul local, mai ales in aceasta perioada, de criza. Edilul sustine ca obiectivul trebuie reparat cu bani de la bugetul de stat, deoarece podul IPMC era tranzitat, zilnic, de mii de tiruri, care vin si pleaca din Portul Constanta, iar, in ceea ce priveste solutiile propuse de Gigi Chiru, o varianta mai eficienta ar fi ca Executivul sa faca un efort financiar, macar in al 12-lea ceas, sa aloce fondurile necesare reparatiei podului si sa renunte la cheltuieli pentru investitii care ar putea sa suporte amanare.

www.observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii