Observator de Constanţa In Constanta se va circula civilizat… candva
Observator de Constanţa: In Constanta se va circula civilizat… candvaPeste zece proiecte ale Serviciului Rutier asteapta finantare din partea autoritatilor sau a investitorilor private. Daca acestea s-ar realiza, traficul in municipiu ar fi unul lejer numai ca nici macar politistii nu mai cred in ele. Anuntat cu surle si trambite acum 3 ani, programul de sistematizare a traficului constantean este inca departe de a fi finalizat. Lipsa fondurilor si, poate, a interesului, a blocat proiecte de amploare pentru luni sau ani de zile, iar cei care sufera sunt soferii. Zilnic, in intersectiile cu probleme au loc tamponari sau se formeaza ambuteiaje care macina incet dar sigur nervii participantilor la trafic. Pe hartie, viitorul arata ca unul luminos, insa nu e deloc asa. Seful Serviciului Rutier din cadrul Politiei Municipiu, inspector principal Ciprian Sobaru, este omul prin mana caruia trebuie sa treaca proiectele pentru amenajari rutiere care se fac in Constanta. Stie ca lucrurile nu sunt nici pe departe bune, insa a incercat sa-si pastreze optimismul cand a fost vorba de ce va urma. Ne-a explicat ca „nu mai sunt asa multe intersectii cu probleme" si ca, probabil de anul viitor, lucrurile vor intra pe o linie dreapta in ce priveste traficul in oras. „Avem proiecte destule, unele deja avizate, unele ramase doar la faza de plan, dar speram sa le putem duce la capat pe toate. In principiu am pus accent pe intersectiile unde aveau loc accidente foarte des dar am depins mult de factorii de decizie. Noi doar propunem sau avizam astfel de amenajari rutiere si am mers mai mult pe sensuri giratorii, semaforizarea fiind considerata, din start, ca o idee proasta", ne-a declarat inspector principal Sobaru. Astfel, pentru viitor sunt programate sensuri giratorii la urcarea pe podul din zona complexului Doraly, la intersectiile bulevardului Aurel Vlaicu cu strazile Varfu cu Dor si Alba Iulia, doua sensuri giratorii pe acelasi bulevard in zona noului mall si unul pe bulevardul IC Bratianu, la intersectia cu strada Cumpenei. Ultimele trei sensuri giratorii nu vor fi construite din bani publici, ele urmand sa fie realizate de investitori privati care au obtinut autorizatii de constructie doar dupa ce au acceptat sa gestioneze si traficul din zona. Din motive tehnice s-a renuntat la realizarea unor lucrari de acelasi tip pe bulevardul Alexandru Lapusneanu la intersectiile cu strazile Bucuresti si Nicolae Iorga, in prima dintre intersectii existand semaforizare care insa ...„nu va fi pusa in functiune deocamdata". Cand se vor realiza toate lucrarile ramane insa un mister. De exemplu, exista un proiect de sens giratoriu in zona garii care este avizat din octombrie anul trecut si nu exista nici un semn ca lucrurile se vor schimba. De asemenea, pentru schimbarea prioritatii intr-o intersectie, autoritatile au avut nevoie de 10 luni si cateva zeci de accidente, desi rutieristii au facut nenumarate sesizari in aceasta privinta. „Mai sunt destule de facut dar nu dramatizam. A scazut mult numarul accidentelor dar au ramas probleme de fluenta. Sunt locuri unde nu avem ce face, asa cum e statiunea Mamaia (pe sensul catre Constanta - n.r.) sau bulevardul Aurel Vlaicu in zona podului IPMC. Acesta este si marele nostru of, pentru ca podul de la Butelii prezinta semne evidente de degradare si intr-o zi traficul greu va trebui interzis si pe acesta", a incheiat inspector principal Sobaru. Trei dintre cele mai periculoase intersectii, aflate pe bulevardul IC Bratianu, nu sunt pe lista politistilor rutieristi. Este vorba de intersectiile cu strazile Alba Iulia, Intrarea Pasajului si Palas/Gheorghe Sasu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp