Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:28 12 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Observator de Constanţa Poluare masiva cu pacura in Km 4-5

ro

01 Nov, 2010 12:31 817 Marime text

Directorul Oil Terminal sustine ca poluarea s-a produs dinc auza unei tentative de furt

Lucratorii RAJA au intervenit prompt pentru izolarea pacurii ce s-a scurs in sistemul de canalizare pluviala

Peste doua tone de combustibil s-au scurs, sambata noapte, dintr-o conducta Oil Terminal pe strazile din cartierul Km 5 din Constanta. Specialistii din cadrul societatii Oil Terminal care s-au ocupat de ancheta sustin ca este vorba de o tentativa de furt. Directorul general al societatii, Silviu Wagner, a declarat ca, dupa decopertarea zonei din cartierul Km 5, oamenii au gasit deasupra conductei un orificiu de aproximativ 3 centimetri, pe care era montata o instalatie improvizata de sustragere a combustibilului. Conducta care era sub presiune se afla in zona strazii Theodor Sperantia, spre calea ferata care face legatura intre Constanta si Mangalia. Potrivit lui Silviu Wagner, scurgerea de pacura a avut loc si din cauza modului deficitar de lucru al firmei de paza din Bucuresti, iar cheltuielile pentru depoluarea zonei, de ordinul zecilor de milioane de lei, suportate de Oil Teminal, vor fi imputate acestei societati. De asemenea, din cauza furturilor repetate din conductele Oil Terminal, directorul este hotarat sa rezilieze contractul cu firma de paza din Bucuresti. Silviu Wagner a precizat ca, in ultima perioada, a crescut numarul sustragerilor din conductele societatii, iar compania este in faza finala de achizitionare a unui sistem de control care consta in montarea unei instalatii robotizate prin care se verifica integritatea conductelor.

La randul sau, reprezentantii RAJA au anuntat ca in urma avariei la conducta de transport pacura, apartinand Oil Terminal, in apropierea strazii Theodor Sperantia, cateva tone de pacura s-au scurs in sistemul de canalizare pluviala de pe strada. Imediat, la fata locului au ajuns reprezentantii ISU Dobrogea, SC RAJA SA Constanta si Oil Terminal, care au si demarat actiunile de depoluare. In urma interventiei rapide, s-a reusit inchiderea vanele de legatura cu statia de pompare SP0 si Statia de Epurare Constanta Sud, astfel ca cele doua locuri nu au fost afectate de poluare. Cantitatea de produs petrolier scursa in sistemul de canalizare pluviala a ajuns in acvatoriul portuar prin dana 84, in zona Convex, unde Administratia Portului Constanta a montat baraje antipoluante. Pe strada Theodor Sperantia, cei de la Oil Terminal au intervenit cu materiale absorbante si au vidanjat sistemul de preluare a apelor pluviale din zona. Reprezentantii RAJA au precizat ca, in urma cercetarilor efectuate impreuna cu reprezentantii Directiei Apelor Dobrogea-Litoral, se va stabili cantitatea exacta de produs petrolier scursa. In prezent, se lucreaza pentru depoluarea si ecologizarea sistemului de preluare a apelor pluviale si a acvatoriului portuar, dana 84. Respectand principiul european „Poluatorul plateste", toate aceste actiuni, dar si materialele absorbante necesare, vor fi suportate financiar de catre Oil Terminal.

www.observator.ro

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii