Replica Cum se cheltuie banul public? Autostrada Soarelui inghite inca 2,5 milioane RON „pe diverse"
Replica: Cum se cheltuie banul public? Autostrada Soarelui inghite inca 2,5 milioane RON „pe diverse"Despre societatea în cauză s-a vorbit ca făcând parte din consorţiul Swarco-UTI Systems. Dacă prima pare a fi (deocamdată) o necunoscută, ştiindu-se doar că face parte dintr-un grup austriac, cea de-a doua (UTI Systems) îşi desfăşoară - zic „gurile rele" - peste 65% din afaceri prin contracte atribuite de către stat. De la simple semafoare şi sisteme de securitate informatică, la infrastructuri de comunicaţii şi fibră optică, UTI a reuşit să încheie anul 2006 cu o cifră de afaceri de 84 de milioane (!) de euro. Societatea în cauză este administrată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu, maior în rezervă şi fiu al generalului Tiberiu S. Urdăreanu, personaj controversat al revoluţiei din 1989. Dintre lucrările „celebre" executate de către UTI enumerăm sistemul de supraveghere şi securitate instalat chiar în casa „mătuşii Tamara" a lui Adrian Năstase, din strada Zambaccian din Capitală. Contractul a fost semnat de Dana Năstase care a şi fost acţionată ulterior în instanţă de către UTI pentru neplata contravalorii serviciilor. De-a lungul timpului, Urdăreanu a câştigat contracte şi de la „instituţii mărunte", precum Ministerul Finanţelor, Serviciul de Protecţie şi Pază, Administraţia Portului Constanţa, Administraţia Canalelor Navigabile, Serviciul Telecomunicaţiilor Speciale, Metrorex, Romtehnica, Centrala de la Cernavodă şi Primăria Capitalei. De altfel, se zvoneşte că Urdăreanu ar fi un apropiat al lui Sorin Oprescu, majoritatea proiectelor edilitare realizate de către primarul Capitalei fiind executate de acesta. Revenind la cel mai recent contract câştigat de Swarco-UTI, precizăm că aceştia au făcut o „super-ofertă" celor de la CNADNR. Iniţial, instituţia estima că valoarea lucrărilor s-ar ridica la 3.008.403,36 RON fără TVA, iar suma pe care s-a „bătut palma" a fost de 2,5 milioane lei. Publicul poate aprecia cât de oportună este cheltuirea acestor bani de la buget, având în vedere că se refac modernizări (cuprinse şi într-o altă schemă de finanţare) pentru un tronson de doar 55 km, între Bucureşti şi Lehliu.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp