Replica Daca spre energie soseaua era cam aglomerata, Lazia si Ibram, baietii destepti la drumul mare
Replica: Daca spre energie soseaua era cam aglomerata, Lazia si Ibram, baietii destepti la drumul mare
Băieţii deştepţi nu sunt doar cei care fac
afaceri în domeniul energiei. Băieţi deştepţi sunt toţi aceia care reuşesc să
se aboneze la contracte cu instituţiile statului. La Constanţa, un exemplu
edificator este cel al firmei Argos S.A., care a reuşit de-a
lungul timpului să încheie contracte cu Apele
Române, Administraţia Porturilor, Centrala Nucleară de la Cernavodă, Regionala de Drumuri etc., indiferent de regim şi
indiferent de dificultăţile financiare prin care trece ţara. Argos este firma
care a reuşit, pe timp de criză, să-şi tragă un contract de aproximativ 4
milioane de euro pentru regularizare văi. Contractantul: Apele Române. Data atribuirii
acestui contract: luna noiembrie a acestui an 2010, an de criză, foamete,
reduceri drastice de cheltuieli, disponibilizări masive şi aşa mai departe. În
cazul Argos, sunt bani, mai ales că vorbim despre o
firmă cu „ani de experienţă", dar şi despre lucrări de „maximă
importanţă". Nu intrăm în detaliile lucrărilor „de maximă importanţă",
dar trebuie să demonstrăm că nu neapărat experienţa are de-a face cu succesul
firmei, de fapt firmelor controale de Lucian Lazia şi fiul acestuia,
Dorin Lazia.
Afacerile familiei Lazia se învârt şi în domeniul lucrărilor
ce ţin de drumuri, iar, ca o coincidenţă (!), actualul director al
Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri
(DRDP) Constanţa, Aidîn Ibram,
nu a stat departe de succesul SC Argos S.A. Ba chiar a fost
atras în firmă, probabil pentru că Lazia avea nevoie şi de o punte
solidă de legătură pentru obţinerea de contracte legate de drumuri, semn că
lucrurile se mişcă şi că în România se va lucra nu doar pe segmental veşnicelor
„regularizări de văi" - care lucrări, apropos, au demonstrat de-a lungul
anilor că nu reuşesc să stăvilească inundaţiile. De aceea probabil este nevoie
ca, din când în când, operaţiunile de „regularizări" să se repete. Însă
nu este de ajuns. Intuiţia i-a arătat lui Lazia că viitorul sunt drumurile -
şi, ca o confirmare, guvernanţii au anunţat că vor demara ample lucrări în
acest sens. Revenim însă la Ibram şi demonstraţia că este o
verigă necesară în afacerile lui Lazia
cu statul. Astfel, dintr-o pură „întâmplare", actualul director al DRDP Constanţa apare ca
administrator, alături de alte persoane, respectiv Lucian Lazia, Emil Postole şi Dorel Stoica, la firma Argos S.A. Cel puţin aşa reiese din
datele oficiale referitoare la firma amintită. Contactat telefonic, pentru a
vedea care este punctul de vedere al directorului DRDP, faţă de această situaţie, în
condiţiile în care funcţia de director al respectivei direcţii îl pune în
incompatibilitate cu cea de administrator, Aidîn Ibram a negat calitatea de
administrator.
Ibram: „Am fost doar membru în C.A. la Argos, dacă eram administrator, eram
bogat"
„Nu sunt administratorul societăţii Argos. Dacă eram administrator,
eram bogat. Am fost doar membru în Consiliul de Administraţie, însă am
renunţat la această calitate în martie 2010. În consecinţă, nu se poate vorbi
despre conflict de interese", a declarat, pentru „Replica" de
Constanţa, Aidîn Ibram, directorul DRDP
Constanţa. Că domnul director jură strâmb o demonstrează Monitorul Oficial, al României, Partea a IV-a, Nr.3173
din 21 iulie a.c.. Atunci a apărut o hotărâre emisă de Adunarea Generală Extraordinară
a Acţionarilor SC Argos S.A., potrivit căreia,
urmare a şedinţei din data de 17 mai a.c., cu majoritate de voturi şi în
conformitate cu dispoziţiile Legii nr.31/1990, se revoca un
membru din cadrul consiliului de administraţie. Este vorba despre Aidîn Ibram,
actualul director al Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Constanţa. Că Ibram a reuşit să se ferească de o anumită
stare de incompatibilitate, poate fi una, însă, nu reuşim să înţelegem de ce
acelaşi Ibram nu a trecut în declaraţia sa de avere
suma încasată în perioada cât a făcut parte din C.A.-ul SC Argos S.A. Există însă posibilitatea ca
suma în cauză să apară în viitoarea declaraţie de avere, aşadar, îi acordăm
directorului de la Regionala de Drumuri „prezumţia de nevinovăţie".
Vom reveni însă cu detalii legate de declaraţia acestuia de avere, momentan ne
concentrăm asupra drumurilor şi a SC Argos.
Contracte de la Drumuri, pentru Lazia
Întâmplător sau nu, compania în subordinea căreia se află direcţia condusă de
Aidîn Ibram, şi-a propus refacerea sistemului de
protecţie anticorozivă la podurile de pe DN
2A, DN 22C si DN
3. În urma organizării procedurii de achiziţie, contractul de lucrări a fost
atribuit pe 29 iulie a.c. La licitaţie au participat trei operatori economici,
însă câştigător a fost desemnată SC Argos SA Cernavodă. Potrivit
anunţului de atribuire publicat în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP), valoarea
finală la care a fost atribuit contractul este 693.220 lei fără TVA, iar criteriul de atribuire a fost
preţul cel mai scăzut. Aşadar, Argos SA va încasa de la CNADNR, pentru refacerea
protecţiei anticorozive pe cele trei poduri, peste şapte miliarde de lei vechi,
cu tot cu TVA. Facem o paranteză: acest
contract vine „în braţele" SC Argos după ce Ibram a ieşit din C.A.-ul
firmei, fiind „avansat" la şefia DRDP
Constanţa.
Colaborări vechi, activităţi noi
Închidem paranteza şi continuăm precizând că SC Argos nu este la prima „colaborare"
pe bani mulţi cu Compania Naţională de
Autostrăzi şi Drumuri din România S.A.
În 2006, Argos primea de la Direcţia Regională
de Drumuri şi Poduri Constanţa un contract pentru
livrarea de material antiderapant. Nimic spectacular, doar că la acea dată
Aidîn Ibram era directorul Regionalei de Drumuri. Cu alte cuvinte, legături
vechi între Ibram şi Argos, „răsplătite" ulterior - când
Ibram nu mai era director la Drumuri - cu un loc în C.A.-ul
firmei lui Lazia. Şi, ca să vezi şi să nu
crezi, sesizăm că, în jurul perioadei cât s-a aflat Ibram în C.A.-ul
SC Argos S.A., o altă firmă cu
nume de Argos - SC Argos Industrial SRL
îşi „trăgea" ca obiect de activitate secundar şi lucrările de
construcţii drumuri şi autostrăzi. Informaţia a fost publicată în Monitorul Oficial 5745
din 9 noiembrie 2009. Iată, aşadar, cât de bine s-au orientat băieţii deştepţi
şi ce legături „subtile" au reuşit să înfiripe, demonstrând că atunci
când legea oferă portiţe, ele sunt speculate cu vârf şi îndesat, iar „dedicaţiile"
pot fi sesizate, dar legal nu pot fi demontat decât dacă vrea cineva de mai sus
de o „amărâtă" de Direcţie Regională. Vom reveni însă, în numerele
viitoare, cu incredibilele tunuri date de Argos bugetului de stat, graţie
unor instituţii ale statului precum: Administraţia Porturilor, Administraţia Canalelor Navigabile, Apele Române, CNE
Cernavodă, Administraţia Naţională Îmbunătăţiri Funciare etc.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp