Afacerea ta are nevoie de Reclamă sau de Cumpărători?
Afacerea ta are nevoie de Reclamă sau de Cumpărători?
14 Aug, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3177
Marime text
Publicitate, reclamă, promovare online și offline, bannere și anunțuri plătite sau gratuite, promoții și discount-uri, afișe lipite pe stâlpi… toate acestea sunt strategii de vânzare aflate pe lista de priorități a oricărei afaceri ce se desfășoară pe Internet sau nu.
Ne-am obișnuit cu toții atât de mult cu reclamele de toate felurile - pe stradă, la televizor și la radio sau pe Internet -, încât, de cele mai multe ori, le ignorăm fără să ne dăm seama. Ba mai mult, uneori, punem la îndoială calitățile unui produs sau ale unui serviciu, puse în evidență într-o manieră exagerată, prin reclame stridente și obositoare.
Ce tip de reclamă te convinge să cumperi ?
Și totuși, dacă ai o afacere, trebuie să ajungi cumva în atenția celor ce au nevoie de produsele sau de serviciile tale, să îi convingi că sunteți o echipă de profesioniști bine pregătiți în domeniu, gata să îi asculte și să îi ajute, și că nu vor fi dezamăgiți după ce cumpără de la tine.Soluția este una singură: reclamele care au ca scop să laude, mai direct sau mai discret, un produs trebuie să lase locul unui dialog onest, deschis și profesionist cu publicul-țintă, viitorii tăi cumpărători.
Astfel, ne adresăm unei comunități de oameni reali, cu preferințe și gusturi, cu simpatii și antipatii… ce are nevoie de produsele sau de serviciile noastre, nu unei mase anonime de persoane pe care trebuie să le determinăm cumva să cumpere de la noi, nu de la vecini.
Vreau să fiu clientul tău! Vorbește cu mine!
Acest tip de marketing (cunoscut și sub denumirea de „inbound marketing“) are ca scop să deschidă și să mențină un dialog util și benefic pentru ambele părți: furnizorul de produse sau de servicii și cumpărătorul sau clientul.Cum deschidem acest dialog?
Prin intermediului unui website, al blogului și prin articole de specialitate, publicate pe site-uri din domeniu sau în portaluri de știri și informații.Articolele care vin în întâmpinarea cumpărătorului cu răspunsuri bine documentate și argumentate la întrebări de genul: „Cum să...?“ „Ce tip de produs este bun pentru…?“ sau căutări pe Internet de felul „Sfaturi utile pentru...“ etc. sunt primul în pas în stabilirea unei relații personalizate, bazate pe încredere, și durabile cu viitorii cumpărători.
De unde începem?
De la clienții pe care îi avem deja și de la care aflăm ce preferințe sau ce nevoi au, cum putem să îi ajutăm să aleagă corect un produs, altfel decât după criterii simpliste precum „prețul cel mai mic“ sau „puncte de fidelitate“.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii