Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:54 03 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ce înseamnă SGE și cum funcționează noul motor de căutare Google?

ro

29 May, 2024 09:55 802 Marime text

(sursă foto Pexels.com)

SGE – Search-Generative Experience este o actualizare pe care o pregătește motorul de căutare Google și care folosește inteligența artificială (AI), pentru a oferi utilizatorilor răspunsuri rapide și cât mai precise.

Scopul acestor modificări este ca răspunsurile la căutările pe care le facem în Google să fie cât mai exacte și complete. Astfel, de multe ori nici nu va mai fi nevoie să accesăm paginile site-urilor și vom putea să citim informațiile pe care le căutăm, direct în pagina Google.

Algoritmul SGE – Search-Generative Experience este conceput o mașină de inteligență artificială care ne va ajuta rapid și ingenios la:
  • găsirea răspunsurilor la întrebări specifice;
  • identificarea unor informații pe anumite teme;
  • obținerea de concluzii sau informații succinte legate de topicuri mai complexe;
  • găsirea de instrucțiuni de utilizare și recomandări sau sfaturi etc.

Despre Google SGE, ChatGPT și Bing

La prima vedere, ChatGPT și Google par să servească aceluiași scop: să răspundă la întrebările utilizatorilor, să ofere informații mai simple sau mai complexe, în funcție de interogările făcute de utilizatori. Să vedem care sunt diferențele:
  • ChatGPT este mai conversațional și este conceput să răspundă într-un limbaj cât mai apropiat de comunicarea umană. Atunci când facem o căutare în platforma ChatGPT, este ca și cum întrebăm un expert sau un asistent virtual. Acesta este un avantaj al platformei ChatGPT, pentru că poate să ofere răspunsuri mai complexe, mai detaliate și bine structurate în adevărate articole sau materiale informative.
  • Google SGE este mai potrivit pentru a răspunde la întrebări specifice și pentru a obține informații concrete și concise. În plus, Google SGE afișează sursele, site-urile din care sunt preluate informațiile și link-uri către aceste site-uri. Astfel, putem să ne completăm informațiile afișate în pagina Google, accesând aceste link-uri.
La fel ca Google SGE, Bing sugerează întrebări legate de căutarea efectuată și conduce utilizatorul către informații specifice. Un avantaj cheie pe care Bing îl are față de Google SGE este că algoritmul de inteligența artificială generativă Bing este deja disponibil pentru toți utilizatorii din întreaga lume.

De exemplu, la o căutare de tipul “activitati pentru copii de 3 ani” în motorul de căutare Bing, rezultatele afișate sunt variate:
  • avem încă din prima parte a paginii o listă de activități pentru copii;
  • sub această listă, avem alte 3 sugestii de activități;
  • un buton “see more” și abia dupa acestea începe lista de site-uri;
  • în partea dreaptă avem o funcție de dialog Ask Copilot, care ne răspunde la întrebări și generează conținut, la fel ca ChatGPT.
 
 
 Algoritmul de căutare Google SGE nu este disponibil pentru testare publică, iar cei care vor să îl testeze trebuie să se înregistreze mai întâi în programul Google Search Labs. La acest moment, nu este accesibil în România.
 

Cum funcționează Google Search Generative Experience?

Inteligența artificială generativă (Search Generative Experience) este un algoritm care poate să creeze conținut text și imagini, conținut audio sau cod pentru pagini web, de exemplu, sau programe software.

Căutarea generativă de la Google este dezvoltată cu tehnologii bazate pe inteligență artificială, inclusiv procesarea limbajului natural, învățarea automată și învățarea profundă. Aceste tehnologii bazate pe AI permit motorului de căutare:
  • să înțeleagă și să învețe comportamentul utilizatorilor;
  • să proceseze conținutul legat de căutările pe care le facem în Google;
  • să selecteze rapid și corect cele mai bune răspunsuri și informații pentru căutările noastre.
Concret, ce vom vedea în Google SGE, atunci când vom face o căutare:
  • Răspunsuri generale rapide date de inteligența artificială (AI)

Pentru căutările care nu sunt foarte specifice, SGE va afișa un instantaneu răspunsuri generale, pentru a-i ajute pe utilizatori să obțină rapid o imagine de ansamblu asupra unui subiect, idei principale de luat în considerare și informații utile.

Aceste răspunsuri rapide sunt reperele sau punctele de pornire pentru căutări mai detaliate și complexe. SGE va afișa linkuri către resursele (site-urile) care susțin informațiile din răspunsurile rapide, astfel încât oamenii să poată verifica singuri informațiile și să le exploreze mai departe.

Acest lucru le permite oamenilor să aprofundeze informațiile din răspunsurile rapide și să descopere o gamă diversă de conținut, din site-uri de informații de interes general, site-uri specializate pe un domeniu anume, platforme educative, magazine online, bloguri etc.

La o căutare pentru instrucțiuni de gătit sau pentru o rețetă de prăjitură, Google SGE aflat acum în testare, răspunde astfel:

(sursă imagine Semrush.com)
 
  • Răspunsuri specifice pe care le obținem cu butonul « continuă căutarea »

Dacă vrem să continuăm căutarea și să obținem mai multe detalii pentru un raspuns rapid pe care l-am trimit, vom accesa butonul sau funcția « continuă căutarea » și putem se precizăm ce căutăm într-o casetă de dialog.

În același timp, motorul de căutare SGE ne va afișa și sugestii de căutare care să ne ajute să obținem răspunsuri detaliate: poate să ne sugereze întrebări suplimentare ori formulări mai specifice pentru căutare. Vom obține o nouă prezentare generală cu linkuri suplimentare către diferite resurse / site-uri de explorat.

Întrebările suplimentare specifice, pe care ni le va afișa SGE în Google, sunt utile mai ales în atunci când căutăm informații mai complexe și mai detaliate. Inteligența artificială generativă (SGE) ne ajută astfel să adresăm întrebări suplimentare corecte, fără a fi nevoie să repetăm contextul din întrebările anterioare.

Când continuăm căutarea / interogarea cu o întrebare de tipul « de ce …  » vom primi un nou set de răspunsuri generate de inteligența artificială, cu linkuri către alte informații mai exacte și mai relevante.
  • Răspunsuri pentru căutările de produse și căutările localizate

Inteligența artificială generativă – SGE va fi utilă și pentru căutările pe care le facem atunci când vrem să cumpărăm ceva de pe internet sau pentru căutările legate de o localizare precisă. 

În cazul cumpărăturilor, de exemplu, Google SGE ne poate ajuta să găsim informațiile sau detaliile cele mai importante de care să ținem seamă când alegem un produs de care avem nevoie. Astfel vom putea să luăm deciziile de cumpărare mai rapid și mai ușor. 
Astfel, pentru căutările de produse, inteligența artificială ne va da o imagine instantanee a factorilor importanți pe care să îi avem în vedere și diferite feluri de produse. SGE oferă, de asemenea, descrieri ale produselor care includ recenzii relevante și actualizate, evaluări, prețuri și imagini ale produselor.

Aceste informații actualizate despre produse sunt posibile deoarece SGE este construit pe Google Shopping Graph, cel mai cuprinzător set de date din lume cu produse, vânzători, mărci, recenzii și inventar.

În mod similar, SGE va oferi răspunsuri precise pentru căutările în care precizăm o adresă sau detalii de localizare, folosind informații bazate pe inteligență artificială care facilitează compararea și explorarea opțiunilor.
  • Search ads – reclamele plătite afișate în Google SGE

Pe măsură ce Google integrează inteligența artificială generativă, anunțurile (reclamele plătite) vor avea în continuare un rol esențial. Aceste reclame sunt surse suplimentare de informații utile și îi ajută pe utilizatori să ajungă la furnizori de servicii și produse online.
Cu SGE, anunțurile plătite vor continua să apară în sloturi de anunțuri dedicate în întreaga pagină Google. Atunci când sunt afișate aceste anunțuri plătite, ele sunt marcate cu eticheta „Sponsorizat”.
  • Creativitate și productivitate. Generarea de imagini

Google SGE își propune să integreze și funcții care să depășească experiența de simplă căutare de informații sau produse și servicii. Testează și abilități sau funcții creative, în limite care să ofere siguranță și calitate, care să nu ducă la generarea de informații false, înșelătoare.

Posibilitatea de a crea imagini cu ajutorul inteligenței artificiale generative în SGE este un mod interactiv și distractiv de a vizualiza o idee sau de a căuta inspirație. Vom putea să cerem sa ne dea imagini, cu detaliile pe care le formulăm.

De exemplu, putem să cerem motorului de căutare să ne dea o imagine, astfel: „desenează o imagine cu un iepuraș care poartă o pălărie de bucătar și pregătește micul dejun”. Vom primi până la patru imagini, din care să alegem imaginea care ne place.

Citește pe blogul Bookisite: Tendințe și direcții pentru optimizarea SEO în 2024


Cu ce ne ocupăm la Bookisite. Servicii SEO România

Misiunea noastră este să dăm fiecărui website coerenţa şi consistenţa de care are nevoie, pentru ca utilizatorii să îl poată folosi cu uşurinţă, de la primul click – de la prima pagină prin care intră în site. Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site şi de industrie.

Cu ajutorul specialiştilor SEO şi content marketing de la Bookisite vei putea să îmbunătăţeşti modul în care generezi conţinut pentru site-ul tău. Serviciile de content writing pe care ţi le oferim pot fi de optimizare a textelor pe care le scrie  echipa ta de marketing sau servicii complete de scriere de conţinut. Pe baza unui brief sau a unei discuţii, putem să redactăm pentru tine pagini de produs, articole de blog, advertoriale.

Prin serviciile SEO tehnic avem în vedere verificarea tehnică periodică, lunară sau trimestrială, a site-ului. Auditarea aspectelor tehnice este obligatorie, pentru ca un website să fie prezent în motoarele de căutare şi să aibă performanţe foarte bune.

Continuă lectura pe Ziua de Constanța:
Cum facem optimizare pentru Google în 2024
 ​Ești dezvoltator de software? Ce faci atunci când clientul nu înțelege limba ta?
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii