Cu Google nu-i de joacă! ZIUA de Constanţa, la SEMdays 2015
Cu Google nu-i de joacă!: ZIUA de Constanţa, la SEMdays 2015
28 Sep, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
2852
Marime text
S-a încheiat a treia ediţie a SEMdays 2015, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate marketingului online din România, ce s-a desfăşurat la Bucureşti, în perioada 24 - 25 septembrie, şi la care cotidianul ZIUA de Constanţa a fost partener media.
Evenimentul a fost organizat pe trei tipuri de strategii de marketing online: SEO, Content Marketing şi PPC (pay-per-click), iar pe agendă s-au regăsit nume ale unor specialişti recunoscuţi în domeniu pentru strategiile de marketing eficiente şi tehnicile avansate pe care le aplică, dar şi pentru articolele şi conferinţele internaţionale pe care le susţin în fiecare an în diferite capitale din lume.
Toate drumurile, pe Internet, duc la Google sau trec prin Google, iar „lumea“ care gravitează în jurul lui, SEO-iştii şi PPC-iştii, specialiştii în promovarea pe reţele de socializare sau realizatorii de conţinut (Content Marketing), se împarte în două. Vorbim, pe de o parte, despre cei ce respectă principiile din Ghidul de calitate Google şi fac totul ca la carte şi, pe de altă parte, despre cei care folosesc metode mai puţin oneste, încalcă regulile prin tehnici agresive de SEO, în speranţa că vor ieşi primii în căutările pe motorul de căutare.
Conferinţele au avut că teme optimizarea site-urilor pentru indexarea corectă şi rezultate cât mai bune în Google, riscurile de penalizare ale site-urilor, dar şi comportamentul utilizatorilor de Internet:
- importanţa dispozitivelor mobile şi adaptarea website-urilor la accesarea de pe telefoanele inteligente;
- statistici şi studii de caz ce arată că utilizatorii de Internet înlocuiesc tot mai mult laptopul cu smartphone-ul, tableta sau iPad-ul;
- tehnici de gestionare a paginilor ce au conţinut duplicat şi a paginilor de produse care nu mai există în stoc în magazinele online sau sunt sezoniere; riscurile de penalizare dacă aceste pagini nu sunt corect gestionate;
- avantajele şi dezavantajele trecerii de la protocolul HTTP la cel securizat HTTPS;
- instrumente utile pentru analiza tehnică şi de conţinut a website-urilor, precum: URL Profiler, SEMrush, Majestic, Screaming Frog SEO Spider, Ahrefs SEO Tools, BuzzSumo sau Kerboo;
- strategiile corecte, eficiente şi agreate de Google pentru obţinerea de link-uri către site (linkbuilding) şi creşterea popularităţii şi a ranking-ului, dar şi riscurile pe care ni le asumăm odată cu tehnicile de obţinere rapidă de backlink-uri prin cumpărarea unui volum mare link-uri de pe site-uri de slabă calitate sau plasarea de conţinut de slabă calitate pe site-uri agregatoare de linkuri şi generatoare de spam.
Una dintre conferinţele care au abordat tema penalizărilor pe care Google le aplică site-urilor ce încalcă principiile sale fost susţinută de Yiğit Konur, fondatorul SEOzeo, o renumită agenţie de marketing online din Turcia, care ne-a prezentat diferite tehnici de linkbuilding, dar şi felul în care roboţii Google apreciază sau nu aceste strategii. Concluzia prezentării sale a fost simplă şi convingătoare: „Don’t play with Google!“.
Alte nume incluse pe agenda de lucru au fost: Judith Lewis, fondatoarea agenţiei deCabbit Consultancy, cu o experienţă de 20 de ani în marketingul digital, Matt Beswick, cofondator Aira, Mark Thomas, câştigător al premiului pentru cel mai bun soft de căutare şi alţii, despre care noi am mai vorbit în articolele anterioare de prezentare a evenimentului:
- Hannah Smith, Content Strategist la Distilled.net, al cărei discurs s-a concentrat pe diferenţa dintre Idee şi Format în marketing, lucru esenţial în realizarea unor campanii de promovare de succes şi cu adevărat originale;
- Kaspar Szymanski, fondatorul Search Brothers, care a vorbit despre experienţa sa de şapte ani în poziţia de consultant SEO în echipa Google Search Quality şi al cărui mesaj a fost: atenţia specialiştilor în marketing digital şi a deţinătorilor de site-uri trebuie concentrată pe Utilizator, nu pe poziţii de top în Google sau pe cuvinte-cheie fixe.
Interviu cu Kaspar Szymanski, fost membru al echipei Google Search Quality
Evenimentul a fost organizat pe trei tipuri de strategii de marketing online: SEO, Content Marketing şi PPC (pay-per-click), iar pe agendă s-au regăsit nume ale unor specialişti recunoscuţi în domeniu pentru strategiile de marketing eficiente şi tehnicile avansate pe care le aplică, dar şi pentru articolele şi conferinţele internaţionale pe care le susţin în fiecare an în diferite capitale din lume.
„Don’t play with Google!“ sau „Cu Google nu-i de joacă!“
În cele două zile de conferinţe-maraton, discuţii şi schimburi de impresii şi de experienţă, cuvântul-cheie ce i-a reunit atât pe participanţi, cât şi pe invitaţii ce au susţinut conferinţele a fost, cum era de aşteptat, Google.Toate drumurile, pe Internet, duc la Google sau trec prin Google, iar „lumea“ care gravitează în jurul lui, SEO-iştii şi PPC-iştii, specialiştii în promovarea pe reţele de socializare sau realizatorii de conţinut (Content Marketing), se împarte în două. Vorbim, pe de o parte, despre cei ce respectă principiile din Ghidul de calitate Google şi fac totul ca la carte şi, pe de altă parte, despre cei care folosesc metode mai puţin oneste, încalcă regulile prin tehnici agresive de SEO, în speranţa că vor ieşi primii în căutările pe motorul de căutare.
Conferinţele au avut că teme optimizarea site-urilor pentru indexarea corectă şi rezultate cât mai bune în Google, riscurile de penalizare ale site-urilor, dar şi comportamentul utilizatorilor de Internet:
- importanţa dispozitivelor mobile şi adaptarea website-urilor la accesarea de pe telefoanele inteligente;
- statistici şi studii de caz ce arată că utilizatorii de Internet înlocuiesc tot mai mult laptopul cu smartphone-ul, tableta sau iPad-ul;
- tehnici de gestionare a paginilor ce au conţinut duplicat şi a paginilor de produse care nu mai există în stoc în magazinele online sau sunt sezoniere; riscurile de penalizare dacă aceste pagini nu sunt corect gestionate;
- avantajele şi dezavantajele trecerii de la protocolul HTTP la cel securizat HTTPS;
- instrumente utile pentru analiza tehnică şi de conţinut a website-urilor, precum: URL Profiler, SEMrush, Majestic, Screaming Frog SEO Spider, Ahrefs SEO Tools, BuzzSumo sau Kerboo;
- strategiile corecte, eficiente şi agreate de Google pentru obţinerea de link-uri către site (linkbuilding) şi creşterea popularităţii şi a ranking-ului, dar şi riscurile pe care ni le asumăm odată cu tehnicile de obţinere rapidă de backlink-uri prin cumpărarea unui volum mare link-uri de pe site-uri de slabă calitate sau plasarea de conţinut de slabă calitate pe site-uri agregatoare de linkuri şi generatoare de spam.
Una dintre conferinţele care au abordat tema penalizărilor pe care Google le aplică site-urilor ce încalcă principiile sale fost susţinută de Yiğit Konur, fondatorul SEOzeo, o renumită agenţie de marketing online din Turcia, care ne-a prezentat diferite tehnici de linkbuilding, dar şi felul în care roboţii Google apreciază sau nu aceste strategii. Concluzia prezentării sale a fost simplă şi convingătoare: „Don’t play with Google!“.
Alte nume incluse pe agenda de lucru au fost: Judith Lewis, fondatoarea agenţiei deCabbit Consultancy, cu o experienţă de 20 de ani în marketingul digital, Matt Beswick, cofondator Aira, Mark Thomas, câştigător al premiului pentru cel mai bun soft de căutare şi alţii, despre care noi am mai vorbit în articolele anterioare de prezentare a evenimentului:
- Hannah Smith, Content Strategist la Distilled.net, al cărei discurs s-a concentrat pe diferenţa dintre Idee şi Format în marketing, lucru esenţial în realizarea unor campanii de promovare de succes şi cu adevărat originale;
- Kaspar Szymanski, fondatorul Search Brothers, care a vorbit despre experienţa sa de şapte ani în poziţia de consultant SEO în echipa Google Search Quality şi al cărui mesaj a fost: atenţia specialiştilor în marketing digital şi a deţinătorilor de site-uri trebuie concentrată pe Utilizator, nu pe poziţii de top în Google sau pe cuvinte-cheie fixe.
Citeşte şi
„De fapt, industria online nu este despre PageRank, este despre utilizatori!“Interviu cu Kaspar Szymanski, fost membru al echipei Google Search Quality
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii