Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
08:03 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum facem optimizare pentru Google în 2024

ro

20 May, 2024 09:42 1069 Marime text

Cum facem optimizare pentru Google în 2024? Tendințe și direcții în SEO și marketing

Care sunt direcțiile, tendințele în optimizarea SEO pe care trebuie să le avem în vedere în perioada următoare? Pare o întrebare la care răspunsul nu este simplu și clar, din cauza update-urilor Google foarte frecvente în ultima vreme. Am selectat din studiul nostru cele mai important lucruri care vor avea impact în SEO și în marketing în perioada ce urmează.

Generative AI (ChatGPT) și creșterea competiției

Apariția ChatGPT și a altor instrumente de inteligență artificială pentru generarea de conținut și optimizări automate a venit ca un colac de salvare pentru specialiști și business owneri. Google a declarat oficial că apreciază conținutul de foarte bună calitate, indiferent de modul în care este realizat. Așadar tendința de optimizare SEO cu ajutorul AI este de actualitate și va fi pe val în continuare.

Acest lucru înseamnă că putem să folosim ChatGPT pentru a scrie conținutul site-ului sau articole pentru blog. Pe de altă parte, concurenții cu siguranță fac și ei același lucru, ca urmare ne vom confrunta cu o concurență sporită în materie de conținut.

Optimizarea motorului de răspuns (AEO) la întrebări

Optimizarea motorului de răspuns - Answer Engine Optimization (AEO) este o tendință în creștere rapidă în strategiile de optimizare SEO. Constă în optimizarea conținutului pentru a răspunde direct la întrebările utilizatorilor.

Spre deosebire de optimizarea SEO tradițională, bazată pe cuvinte cheie, AEO constă în optimizarea pentru a afișa conținutul în direct în Google, în casetele speciale de răspuns. Pentru ca această strategie de optimizare, de tip Answer Engine Optimization (AEO) să funcționeze, vom avea grijă la optimizarea tehnică a site-ului și la implementarea unui sistem de date structurate – acele snippet-uri.

Așadar, o tendință importantă în optimizarea SEO este realizarea unei strategii AEO prin crearea unui conținut clar și concis, structurat în jurul întrebărilor frecvente ale utilizatorilor.
 

Zero-Click Searches și SGE - Search-Generative Experience

SGE – Search-Generative Experience este o actualizare a motorului de căutare Google, care utilizează inteligența artificială pentru a genera răspunsuri contextuale la întrebări complexe. Cu SGE, utilizatorii pot să se angajeze într-o conversație cu mașina de inteligență artificială a motorului de căutare Google, pot să pună întrebări sau să exploreze întrebări sugerate și care au legătură cu interogarea inițială.

Un rezultat important al integrării algoritmului SGE este că s-ar putea să vedem mai multe căutări care nu au ca finalitate click-ul pe link și vizita în site.

Zero-Click Searches: căutările cu zero clicuri apar atunci când un utilizator efectuează o căutare, dar nu face clic pe niciun link afișat în rezultate. Acest lucru se poate întâmpla pentru că niciunul dintre rezultate nu pare relevant. Sau poate apărea pentru că răspunsul la întrebarea lor este afișat complet în lista de rezultate ale căutării. În ambele cazuri, acest lucru înseamnă mai puțin trafic pentru site-urile web care se clasează în rezultatele organice.
 

Tendințe SEO în 2024: cum să ne pregătim pentru SGE și să creștem traficul organic în site:

Cum ne pregătim pentru schimbările pe care le va face Google și care vor determina, cu siguranță, schimbări ale comportamentului utilizatorilor pe internet:
  • ne concentrăm pe cercetări originale și conținut unic, ce nu poate fi găsit în alte site-uri;
  • prezentăm conținutul în forme variate, pentru a ajunge la diverse segmente de public;
  • facem cercetări și analize, pentru a înțelege intenția de căutare a utilizatorilor;
  • acordăm prioritate nevoilor utilizatorilor și oferim răspunsuri cuprinzătoare la interogările lor;
De asemenea, să nu uităm optimizările clasice – titluri și meta descrieri atractive. Aceasta este cheia pentru a capta atenția utilizatorilor care încă mai parcurg lista de pagini web afișate de Google la căutare.
 

Conținutul duplicat și canibalizarea cuvintelor cheie

Canibalizarea cuvintelor cheie apare atunci când două sau mai multe pagini din același site web concurează pentru același cuvânt cheie. Acest lucru poate deruta motoarele de căutare care trebuie să decidă care pagină este mai potrivită pentru a fi afișată în rezultatele căutării. Adesea, ca rezultat, nici una dintre pagini nu se va clasa în rezultatele căutărilor în Google.


Canibalizarea apare de cele mai multe ori atunci când avem foarte mult conținut duplicat.

Pentru a evita problemele de canibalizare și duplicare, trebuie să avem o înțelegere clară a conținutului care există deja pe site-ul nostru. Trebuie să analizăm cu atenție conținutul existent în site, atunci când facem planul editorial pentru conținutul nou. Este important să evităm suprapunerea subiectelor / temelor pe care le abordăm.

În unele cazuri, problemele de conținut duplicat ar putea fi declanșate de probleme ce țin de optimizarea tehnică - SEO tehnic și de structura site-ului; analiza poate merge mai departe cu alte elemente din site: tag-uri canonical, meta tag-uri, headings, redirecturi etc.
 

În cât timp vedem rezultatele optimizării SEO?

Odată cu creșterea concurenței, algoritmii motoarelor de căutare au mai mult conținut de evaluat, iar definiția “calității” este în continuă evoluție. Acesta este motivul pentru care vom vedea că durează mai mult timp să obținem un ranking bun cu paginile site-ului, chiar dacă avem conținut nou și foarte valoros.

Previziunile în SEO sunt greu de făcut, deoarece există mulți factori care pot avea un impact asupra ranking-ului și asupra calității traficului.


Ce influențează durata poziționării cât mai bune în rezultatele Google (SERP):
  • conținutul existent, competiția care acoperă același subiect, pe aceleași cuvinte cheie;
  • calitatea conținutului nostru, utilitatea și gradul de încredere pe care îl oferă;
  • modul în care distribuim, promovăm acest conținut;
  • autoritatea domeniului web pe care îl avem și profilul backlink-uri;
O strategie importantă este monitorizarea continuă a performanței SEO a site-ului și efectuarea de actualizări și optimizări ale conținutului din site.

Cu ce ne ocupăm noi la Bookisite – servicii SEO România

Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site și de industrie.

Prin serviciile SEO tehnic avem în vedere verificarea tehnică periodică, lunară sau trimestrială, a site-ului. Auditarea aspectelor tehnice este obligatorie, pentru ca un website să fie prezent în motoarele de căutare și să aibă performanțe foarte bune. Aceste verificări și optimizări tehnice ale unui website au ca scop identificarea și rezolvarea problemelor care afectează performanța site-ului și urmăresc o lista clară de lucrări

Cu ajutorul specialiștilor SEO și content marketing de la Bookisite vei putea să îmbunătățești modul în care generezi conținut pentru site-ul tău. Serviciile de content writing pe care ți le oferim pot fi doar de optimizare a textelor pe care le scrii tu sau echipa ta de marketing, sau chiar servicii complete de scriere de conținut SEO pentru site. Pe baza unui brief sau a unei discuții, putem să redactăm pentru tine pagini de produs, articole de blog, advertoriale și nu numai.

Articol de Elena Ilie, Specialist SEO Bookisite.ro
Sursa foto:  SEMrush Blog

Citește și: Ești dezvoltator de software? Ce faci atunci când clientul nu înțelege limba ta?
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii