Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
13:27 22 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Despre Link Building și optimizarea linkurilor interne – strategii SEO evergreen

ro

22 Jul, 2024 10:55 166 Marime text

Un aspect deosebit de important în zilele noastre este modul în care îți poate evalua Google site-ul bazat pe ceea ce spun alte persoane despre tine.  Așa că: ce review-uri există, ce spun ceilalți despre tine – sunt elemente importante în modul în care evaluează Google reputația site-ului tău pornind de la alte site-uri.

Este important ca auditul periodic al site-ul și al performanței să includă și un research asupra reputației – este aceasta pozitivă sau negativă?

Partea de Link Building a fost mereu unul dintre subiectele preferate ale specialiștilor SEO, având în vedere locul important pe care îl ocupă linkurile pentru poziționarea unui site.

Backlink-urile sunt foarte importante – dacă acestea nu există, o pagină web / un website devine “greu de găsit“ și de indexat de roboți. Însă, dacă un conținut de foarte bună calitate, apreciat de utilizatori, va fi indexat și va avea un ranking bun, chiar și în cazul în care nu se bucură de backlink-uri care să-l susțină.

Link Building - ce înseamnă și cât de important este pentru SEO?


Link Building este procesul prin care obții link-uri din alte site-uri către site-ul tău, denumite și “voturi de încredere„. În SEO, scopul principal al procesului de Link Building este să creștem rankingul sau poziția în lista de rezultate Google a unei pagini web, prin intermediul unor linkuri externe de calitate.

Motivul pentru care Google nu are nevoie de multe link-uri este AI – inteligența artificială, care ne ajută acum să generăm foarte ușor și rapid conținut pe care să îl publicăm pe diferite site-uri și bloguri. Backlinkurile ce leagă acest conținut facil de site-ul nostru mai funcționează ca un vot de încredere, este doar o strategie de promovare.

Calitatea linkurilor - pilonul de bază al strategiei de Link Building


Acest aspect al calității este foarte important în Link Building şi chiar dacă nu se ştie exact cum măsoară Google valoarea fiecărui link, există totuşi niște factori pe care trebuie să îi luăm în considerare, atunci când analizăm un backlink: Autoritatea, Relevanța, Textul ancoră.

1. Autoritatea backlinkurilor

Autoritatea este dată de calitatea unui site sau a unei pagini web care trimite link-uri către site-ul nostru. Cu cât autoritatea este mai mare, cu atât mai valoros va fi backlinkul obținut. De exemplu, o publicație de știri recunoscută la nivel național, va avea o mai mare autoritate, comparativ cu site-ul unui mic brand sau al unui blogger local.

Există mai mulți indicatori prin care se măsoară autoritatea unui site, precum Domain Rating, Authority Score sau Page Authority. Toți acești indicatori nu reprezintă punctul de vedere al lui Google și un scor ridicat al oricăruia dintre ei nu ne garantează și o creștere în ranking.

Există însă, indicatorul PageRank (PR), un algoritm Google care măsoară importanța unei pagini web în funcție de cantitatea și de calitatea linkurilor care trimit către aceasta și care își are originea în primul algoritm Google brevetat în 1998. Acest algoritm încă funcționează, deși nu mai este public, și măsoară scorul (autoritatea) unei pagini în funcție de link-urile de calitate care trimit către ea.

Citește și: Ce înseamnă PageRank, primul algoritm de ranking Google?

2. Relevanța backlinkurilor

Relevanța este un criteriu de bază în ceea ce privește backlinkurile. Google precizează că “dincolo de cuvintele cheie folosite, sistemele noastre analizează dacă un anumit text este relevant și prin alte modalități, iar un factor important este dacă alte site-uri cu același profil fac referire la acel conținut.

Astfel, dacă ai un website despre nutriție, un backlink obținut dintr-un site destinat pasionaților de autoturisme sau de călătorii nu va fi deloc relevant pentru tine.

3. Textul ancoră pentru backlinkuri

Textul ancoră este textul pe care dăm click pentru a accesa pagina către care duce backlinkul. De obicei, acesta descrie pe scurt subiectul paginii către care trimite.

De cele mai multe ori, vedem că pentru textul ancoră sunt folosite cuvinte cheie foarte generale și foarte competitive. Această practică a funcționat cu mulți ani în urmă cu rezultate bune și rapide în creșterea ranking-ului. Acum, însă, Google o consideră o tehnică de promovare de tip spam și ignoră backlinkurile de acest fel sau chiar penalizează site-urile care folosesc această tehnică în mod abuziv.
Textul ancoră trebuie să fie este util atât pentru utilizatori, cât și pentru motoarele de căutare, pentru că oferă detalii despre conținutul paginii către care trimite.

Cum obținem backlinkuri de calitate? Exemple de strategii eficiente de Link Building


Cea mai eficientă strategie de Link Building este scrierea de conținut de calitate, original, care aduce ceva nou în domeniul în care activezi, un conținut util ce poate fi folosit ca referință.

Scrie articole de tip știre care ar avea potențial să fie preluate de site-urile de știri de interes general sau de portaluri web cu informații din industria ta.

Analizează competitorii și vezi ce backlinkuri au; folosește și tu acele surse, dacă sunt relevante.
Creează conturi de Social Media și publică în mod constant conținut nou și interesant pentru publicul tău.

Citește aici studiul complet: Ce trebuie să știm despre Link Building?
 

Optimizarea linkurilor interne

Un sistem de link-uri interne bine structurat și optimizat aduce site-ului un plus de valoare din punct de vedere SEO. Pentru magazinele online, site-urile de servicii sau de știri, optimizarea link-urilor interne este foarte importantă, pentru că favorizează indexarea paginilor de produse / servicii / știri și a paginilor de categorii, și semnalează crawl-erilor importanța acestor pagini în arhitectura site-ului.
În plus, linkurile interne conduc autoritatea / relevanța către paginile pe care vrem să le ridicăm în ranking. Avantajul link-urilor interne, spre deosebire de link-urile externe naturale, este că noi alegem textul ancoră.

Dacă ai doar câteva linkuri externe de calitate, unul dintre cele mai bune metode de a echilibra acest lucru este să optimizezi rețeaua de linkuri interne a site-ului. Există în acest moment o mulțime de tool-uri care susțin acest proces.

Ai și tu cu siguranță o serie de pagini cu prea puține linkuri cu anchor text (text-ancoră) optimizat, pagini ce constituie oportunități excelente pentru un ranking Google foarte bun.

Dacă nu ai făcut de multă vreme un audit al linkurilor interne, este momentul pentru acesta. În primul rând trebuie să verificăm dacă paginile site-ului sunt indexabile, dar și dacă sunt accesibile din meniurile site-ului și sunt legate prin link-uri interne de alte pagini din site sau de articole din blog.

Citește și: Despre backlink-uri, strategii de link-building și efectul acestora în ranking-ul Google
 
Cu ce ne ocupăm noi la Bookisite – servicii SEO RomâniaMisiunea noastră este să dăm fiecărui website coerenţa şi consistenţa de care are nevoie, pentru ca utilizatorii să îl poată folosi cu uşurinţă, de la primul click – de la prima pagină prin care intră în site. Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site şi de industrie.

CURSURI online de SEO și marketing digital, în cadrul Școlii informale de IT, începând cu luna septembrie:  SEO pentru începători și SEO pentru Antreprenori & Manageri !

Citeşte şi:
Optimizare SEO în 2024. Degradarea conținutului și analiza competiției

Ce înseamnă SGE și cum funcționează noul motor de căutare Google?

Cum facem optimizare pentru Google în 2024

 
Articol de Elena ILIE, Expert SEO & Founder Bookisite.ro
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii