Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
06:03 22 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Google Updates principalele update-uri Google în 2011 – 2019

ro

30 Dec, 2019 14:29 4303 Marime text


Deși am asistat cu toții la actualizările periodice ale principalului motor de căutare folosit în românia – Google Updates – principalii factori pentru un ranking bun în Google și care țin de SEO tehnic și de conținut, de optimizarea offsite și branding, sunt în continuare de actualitate și sunt baza oricărei strategii de marketing online care se respectă. Abordarea lor însă, s-a schimbat în timp, odată cu evoluția tehnologiei, a internetului și a comportamentului utilizatorilor.

Ca să înțelegem cum s-au schimbat aceste aspecte SEO și care este abordarea actuală, trecem într-o listă scurtă cele mai importante și de impact update-uri ale algoritmilor de indexare și ranking, pe care Google le-a făcut în perioada 2011 – 2019:

  • Google Panda, 24 februarie 2011: țintește penalizarea conținutului duplicat sau de slabă calitate, modalitățile de generare de conținut spam (guest posts și comentarii ne-naturale pe bloguri și forumuri), supra-optimizarea (keywords stuffing). Google Panda apreciază paginile web printr-un parametru numit scor de calitate (“quality score”), care astăzi este un factor de ranking.  
     
  • Google Penguin, 24 aprilie 2012: identifică şi penalizează backlink-urile de tip spam, cu un text-ancoră supra-optimizat şi backlink-urile care nu sunt obținute natural. 
    .
  • Google Humingbirds, 22 august 2013: vine cu o tehnologie sofisticată de înţelegere şi interpretare a conţinutului din paginile web și care își propune să înțeleagă mai bine intenția de căutare a utilizatorilor. Humingbirds are ca principali factori de apreciere şi ranking calitatea conţinutului textual (relevanţă şi stil natural), contextul în care este prezentat un produs sau un serviciu, aprecierile obţinute pe reţelele de socializare sau din alte surse.
    .
  • Google Mobile Update (Mobilegeddon), 21 aprilie 2015: paginile web mobile-friendly vor avea fi favorizate în ranking pe dispozitive mobile.

     Citește și: Optimizare Site Google: algoritmi Google și update-uri SEO care au marcat publicitatea online
    .
  • Google Rankbrain, 26 octombrie 2015: Inteligenţa Artificială Google – un robot care învaţă comportamentul utilizatorului uman de internet:
    – învaţă cum gândeşte o fiinţă umană care caută informaţii pe internet,
    – cum îşi formulează căutările,
    – ce tipuri de site-uri preferă şi accesează mai des şi mai ales de ce le preferă pe acestea.

    Citește și: RankBrain, Inteligenţa Artificială Google – implicații SEO
    .
  • Google “Fred” update, 8 martie 2017: țintește site-urile care nu respectă ghidul de calitate (Google’s webmaster guidelines). Acesta a afectat site-uri și bloguri cu un conținut de slabă calitate, irelevant și supra-optimizat, realizat pentru roboții de indexare și ranking, nu pentru utilizatori.
    .
  • Google Mobile-first Indexing, 26 martie 2018: versiunea paginilor web luată în considerare și apreciată în ranking devine versiunea mobile (pentru telefoane mobile).


    Citește și: Mobile SEO – totul despre optimizarea site-ului pentru mobil. Mobile SEO best practices
    .
  • Google Speed update, iulie 2018: țintește site-urile care se încarcă greu pe dispozitivele mobile. Viteza de încărcare a devenit acum factor de ranking Google.
    .
  • Google Medic update, august 2018: deși Google nu a confirmat explicit, cele mai afectate site-uri au fost cele din domeniul medical. Acest update a venit cu o apreciere a site-urilor din perspectiva E-A-T (Expertise, Authoritativeness, Trust).
    .
  • Google March 2019 Core Update, 12 martie 2019: scopul acestui update este să filtreze și să excludă din paginile de rezultate site-urile de slabă calitate, site-uri care fac spam sau încalcă regulile și practicile impuse de politica de funcționare Google.
    .
  • Google Broad Core Algorithm Update, iunie 2019: prin acest update, Google urmărește să țină pasul cu evoluția internetului și, mai ales, cu evoluția comportamentului utilizatorilor. Aici ajungem la punctul sensibil – Google încearcă să țină pasul cu utilizatorii motorului de căutare, iar relevanța și viteza de încărcare a paginilor site-urilor sunt, în acest context, esențiale.
    .
  • Google BERT, octombrie 2019 (Bidirectional Encoder Representations from Transformers): un update / algoritm Google de învățare, înțelegere și procesare a limbajului natural. BERT ajută mașina de învățare Google să înțeleagă sensul cuvintelor dintr-o propoziție, cu toate nuanțele contextului, în mod special la nivel conversațional. BERT ajută Google să returneze răspunsuri relevante, atât la căutările scrise, cât și la căutările vocale.

Ce țintește Google prin aceste update-uri și care este direcția în se îndreaptă?

Parcursul update-urilor Google, privit în ansamblu, este unul interesant: intră în atenția motorului de căutare și sunt penalizate, pe rând, tehnicile de manipulare a algoritmilor de ranking:

  • link-urile de tip spam – backlink-urile ne-naturale și supra-optimizate care încearcă să manipuleze ranking-ul, obținând poziții de top în paginile Google fără să ofere calitate și relevanță;
  • supra-optimizarea și conținutul de slabă de calitate, având ca unic scop ranking-ul, fără să ofere utilizatorilor răspunsuri valoroase la căutările lor;
  • viteza mică de încărcare, adaptarea și funcționarea corectă pentru dispozitivele mobile;
  • lipsa încrederii utilizatorilor în conținutul pe care îl găsesc în site-urile pe care le accesează prin căutările în Google, cauzată de un conținut irelevant și de slabă calitate sau chiar înșelător.

Astfel, răspunsul la întrebarea “Ce a urmărit Google prin aceste update-uri și încotro se îndreaptă?” este ușor de intuit: Google își concentrează întreaga atenție asupra UTILIZATORILOR.

Ce contează în SEO și în marketing online acum – în 2019 – și în perioada următoare?

Focusul întregii strategii SEO trebuie să fie utilizatorii, iar strategia are ca piloni principali:

  • acuratețea tehnică a site-ului,
  • calitatea conținutului,
  • gradul de indexare,
  • strategia de cuvinte cheie / topicuri – orientată către utilizatori,
  • promovarea brandului.
 

Noii algoritmi Google și update-urile periodice au ca scop să rezolve problema utilizatorului care efectuează o căutare și așteaptă un răspuns cât mai precis

De aceea, prin aceste frecvente Google Updates, motorul de căutare încearcă să înțeleagă comportamentul și gândirea utilizatorilor, dar și conținutul paginilor web, astfel încât să returneze la căutările efectuate, pagini web care răspund cât mai bine acestor căutări.

Astfel, un website care se concentrează foarte mult pe cuvinte cheie și optimizarea excesivă, fără să ofere informații concrete și relevante care să răspundă căutărilor utilizatorilor, vor fi defavorizate de Google.

Site-ul nu va pierde ranking și trafic din cauza cuvintelor cheie și a optimizării, ci pentru că nu rezolvă problema / căutarea utilizatorilor, așa cum o înțelege Google… cum a învățat Google de la utilizatorii săi că trebuie să răspundă.

John Mueller, Webmaster Trends Analyst la Google, ne spune firesc, după update-ul din iunie 2019, că pur și simplu Google evoluează odată cu internetul și utilizatorii săi.

Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • marius 14 Jan, 2020 19:39 As mai completa pentru SEO Local este esential profilul „Google My Business”. Doar cu aceasta optiune iti poti creste sansele sa ajungi in rezultatul „Map Pack” (cele trei rezultate care apar inaintea cautarilor organice). De exemplu daca esti stomatolog in oras si cineva cauta „stomatolog Cluj”, cu un SEO corect si obligatoriu cu profilul GMB completat, exista mari sanse sa apari in „pachetul de 3” , adica primele trei rezultate care apar impreuna cu harta in cautari.