"March 2019 Core Update” - cel mai recent update Google tulbură liniștea deținătorilor de afaceri în mediul online și al specialiștilor în marketing
"March 2019 Core Update” - cel mai recent update Google tulbură liniștea deținătorilor de afaceri în mediul
18 Mar, 2019 09:54
ZIUA de Constanta
3964
Marime text
Motoarele de căutare și platformele de socializare operează zilnic modificări în modalitatea de funcționare, modificări pe care de cele mai multe ori utilizatorii nu le observă. Facebook și Google sunt 2 dintre cele mai accesate platforme online în România, pentru căutarea de informații, pentru cumpărături și rezervări online sau pentru socializare.
Motorul de căutare Google își schimbă frecvent modalitatea de funcționare și felul în care înregistrează în baza sa de date site-urile sau felul în care afișează reclamele în paginile sale, pentru a ține pasul cu cele mai noi tehnologii legate de inteligența artificială sau telefoanele mobile inteligente, dar și cu modul de viață și de gândire al utilizatorilor.
Cel mai recent update Google – cel din 13 Martie 2019 – a zguduit lumea specialiștilor SEO și a deținătorilor de site-uri și afaceri în mediul online. Analizele arată fluctuații foarte mari în poziționarea site-urilor pe cuvinte cheie competitive, în paginile de rezultate Google și fluctuații mari de trafic pe site-uri.
Scăderea traficului, a numărului de vizitatori care ajung pe un site, este cauzată de aceste modificări de algoritm pe care le face Google și care au ca efect scăderea vânzărilor pe unele site-uri și scăderea profitului.
Danny Sullivan, reprezentant și specialist Google, a confirmat că a fost lansat în 13 Martie 2019 un update "March 2019 Core Update", un mecanism de analiză și de indexare a tuturor site-urilor din baza sa de date, din toate zonele geografice și în toate limbile în care sunt realizate. Dacă de multe ori, Google lansa update-uri care vizau pe rând anumite țări sau continente, ori site-urile în anumite limbi, acum vizează toate site-urile la nivel mondial, pe care le are în baza sa de date.
Scopul acestui update este să filtreze și să excludă la afișare site-uri de slabă calitate, site-uri care fac spam sau încalcă regulile și practicile impuse de politica de funcționare Google.
Google, banii și utilizatorii de internet
Miza acestor actualizări sau modificări de funcționare pe care Google le face, numite update-uri, este foarte mare, pentru că au efect asupra utilizatorilor și, mai ales, asupra celor care dețin site-uri și investesc destul de mulți bani pentru a fi în prima pagină din Google.
Bugetele pentru optimizarea și promovarea unor magazine online, pentru site-uri din domeniul turismului sau al transportului și al rezervărilor, ori industria hotelieră sunt impresionante, iar canalele de promovare online sunt variate – de la SEO și Google AdWords la Facebook Ads sau advertoriale și bloguri etc.
De aceea, orice update mai mare sau mai mic pe care Google îl face și care schimbă ordinea în care sunt afișate site-urile în paginile de căutare Google sau chiar exclude unele site-uri de la afișare, tulbură liniștea deținătorilor de site-uri și afaceri promovate în mediul online, dar și a agențiilor de publicitate și marketing online.
Specialiștii SEO sunt cei care trebuie să fie la curent întotdeauna cu aceste update-uri Google și să găsească soluții rapide să contracareze pierderile de poziții în Google, care pentru deținătorii site-urilor înseamnă pierderi importante de bani.
Cât cheltuie românii pe cumpărăturile online
Conform statisticilor și estimărilor GPeC împreună cu principalii jucători din piața românească de e-commerce, valoarea cumpărăturilor online a depășit pragul de 3,5 miliarde de euro în 2018, cu aprox. 30% mai mult decât în 2017, când s-au înregistrat 2,8 miliarde de euro.
Potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC, „creșterea de aproape 30 de procente este una dintre cele mai mari din Europa pentru al doilea an consecutiv, fapt care demonstrează potențialul uriaș al pieței românești de e-commerce. Dacă facem o medie, românii au cheltuit pentru cumpărături online aproape 10 milioane de euro în fiecare zi din 2018, în creștere semnificativă față de 7,67 milioane de euro – media zilnică înregistrată în 2017”.
În aceste condiții, specialiștii SEO și Marketing Online stau în aceste zile cu ochii pe Google, urmăresc statisticile și graficele care pot să arate o creștere traficului pe site-uri și implicit profit mai bun, sau o prăbușire care cu greu poate fi redresată. Ține foarte puțin de noroc și foarte mult de calitatea site-urilor și respectarea principiilor din ghidul de calitate Google.
Mai multe informații despre funcționarea Google, factorii de ranking și update-urile Google, găsiți pe site-ul Bookisite.ro. Aici aflați mai multe detalii despre principalii factori de ranking Google, de ce este important să optimizăm un site, atât din punct de vedere tehnic, cât și al conținutului.
Surse de informare și foto
https://twitter.com/searchliaison/status/973241540486164480
https://searchengineland.com/no-more-confusion-google-gives-core-update-a-name-and-a-structure-314048
https://seo-hacker.com/google-launches-march-2019-algorithm-update/
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii