Optimizare SEO în 2024. Degradarea conținutului și analiza competiției
Optimizare SEO în 2024. Degradarea conținutului și analiza competițieiÎn timp, conținutul de pe site care era bine clasat în Google, poate scădea în rezultatele căutărilor. Acest lucru este cunoscut în literatura de specialitate sub denumirea de “degradare a conținutului” și se întâmplă deoarece așteptările utilizatorilor și definiția conținutului de calitate se schimbă în timp.
Uneori, acest lucru se întâmplă în mod natural. Alteori, poate fi rezultatul unei schimbări în algoritmii de căutare ce modifică modul în care paginile se clasează pentru anumiți termeni de căutare.
Pentru a analiza degradarea conținutului, facem un audit complet al site-ului și stabilim o strategie de actualizare, împrospătare a acestui conținut.
Putem să identificăm acest conținut care nu mai este de actualitate sau nu mai performează pur și simplu, folosind Google Analytics 4, Search Console sau un alt instrument de analiză SEO. Vom monitoriza cantitatea de trafic organic care ajunge în fiecare dintre paginile site-ului, în diferite perioade de timp.
Dacă volumul de trafic către anumite pagini are o tendință de scădere în timp, atunci scăderea ar putea fi cauzată de degradarea conținutului.
În acest caz, o parte esențială a procesului de planificare a conținutului consta în identificarea paginilor care ar putea să se confrunte cu degradarea conținutului, apoi actualizarea acestor pagini, evitând în același timp orice risc de canibalizare sau de conținut duplicat.
Este important să notăm că: unele fluctuații în ranking și de trafic apar în mod natural. Dacă schimbările au avut loc recent, este posibil să nu necesite recalibrarea conținutului.
Este posibil ca paginile să revină la ranking-ul inițial, fără să facem modificări ale conținutului. Dar, dacă datele analizate ne arată o scădere constantă, trebuie să investigăm cauzele ce au determinat pierderea de trafic.
Iată care sunt principalele lucruri la care trebuie să fim atenți:
- comparații ale scăderilor de trafic în site-ul nostru cu tendințele pieței;
- revizuim lista de cuvinte cheie care au avut cândva un ranking bun și între timp au scăzut;
- analizăm strategiile de reclame plătite ale concurenților, pentru a vedea dacă pozițiile plătite ale acestora în SERP au deturnat traficul;
- facem un audit al portofoliului de backlink-uri;
- analizăm sănătatea tehnică a site-ului.
Mai multe detalii și strategii de analiză și optimizare găsești în blogul nostru: Tehnici SEO – strategii de optimizare tehnică și de conținut, analiza competiției!
Competitia pare ca ia toata crema de pe prajitura. Cum rezolvam problema?
În primul rând, analizăm competiția doar pentru a o depăși, nu pentru a o copia. Am stabilit deja că o tendință în optimizarea SEO, în 2024, este îmbogățirea conținutului din site și optimizarea acestuia cu ajutorul generatoarelor de conținut. Putem să folosim acest aflux de conținut nou lansat de competitori, ca pe o oportunitate de creștere a vizibilității site-ului nostru în mediul online.
Analiza conținutului nou creat de concurenții din industria în care activăm, ne va ajuta să aflăm cum să deturnăm traficul acestora către site-ul nostru, printr-o strategie de conținut mult mai bună.
Putem să facem acest lucru prin efectuarea unor analize a diferențelor de conținut. Aceasta se referă la un tip specific de analiza SEO, în care identificăm cuvintele cheie de interes pentru noi și prin care concurenții se clasează mai sus decât paginile din site-ul nostru, în ranking-ul Google.
Instrumentele de analiză și strategie SEO pe care le utilizăm la Bookisite ne permit să analizăm competitorii, pentru a vedea poziționarea acestora pe cuvintele / expresiile cheie care sunt de interes pentru afacerea ta.
Așadar, după ce am identificat motivul principal pentru care pierdem trafic – conținutul degradat și conținutul din site-urile competitorilor noștri, vom începe să pregătim planul de actualizare și îmbogățire a conținutul.
Cum acționăm dacă analizele ne arată că ne confruntăm cu degradarea conținutului:
-
Actualizare – conținutul învechit, ce prezintă informații care nu mai sunt utile, va trebui actualizat;
-
Extindere – adăugăm la conținutul incomplet informații noi, pentru a-l face mai util și mai relevant;
-
Reformatare – refacem un articol într-un alt format de conținut, care va face informațiile mai ușor de înțeles și de utilizat de către cititori;
-
Refocalizare – rescriem articolul într-o abordare diferită, care rezonează mai bine cu cititorii;
-
Articol nou – realizăm articole noi, pe baza unor noi cercetări și analize de actualitate;
-
Îmbinare – putem să îmbinăm articole cu subiecte similare într-o singură resursă autorizată;
-
Reoptimizare – integrăm cuvinte cheie în articole mai puțin optimizate, pentru un scor SEO mai bun;
-
Eliminare – eliminăm articole / pagini de conținut care nu mai au relevanță.
OK, sună bine așa frumos scrise “pe hârtie”, dar concret, ce schimbăm la acest conținut ? Vom actualiza niște cifre care probabil nu mai sunt de actualitate, dacă avem conținut despre analize și studii, vom mai adăuga niște paragrafe pe ici pe colo și niște link-uri interne. Acestea vor face diferența ?
Diferența majoră este dată de integrarea AI în motoarele de căutare: algoritmul SGE integrat deja de Bing și în curs de integrare în Google: despre SGE am povestit mai detaliat în articolul din blogul Bookisite.ro Ce este algoritmul Google SGE – Search-Generative Experience?
De aici avem și abordarea nouă pentru crearea conținutului nou și recalibrarea conținutului vechi – degradat – din site și din blog: Answer Engine Optimization (AEO).
Answer Engine Optimization (AEO) se referă la optimizarea motorului de răspuns (AEO) și este o tendință în creștere rapidă de optimizare SEO. Constă în optimizarea conținutului pentru a răspunde direct la întrebările utilizatorilor.
Spre deosebire de optimizarea SEO tradițională, care vizează cuvintele cheie, AEO constă în optimizarea pentru a clasifica conținutul în casetele speciale de răspuns ale motoarelor de căutare și fragmentele prezentate.
Pentru ca această strategie de optimizare, de tip Answer Engine Optimization (AEO), să funcționeze, vom avea grijă la optimizarea tehnică a site-ului și la implementarea unui sistem de date structurate – acele snippet-uri pe care le afișează Google ca răspuns rapid la căutările noastre.
Așadar, o tendință importantă în optimizarea SEO este realizarea unei strategii AEO prin crearea unui conținut clar și concis, structurat în jurul întrebărilor frecvente ale utilizatorilor.
Structured Data snippets (datele structurate) ajută mașina de inteligență artificială Google să înțeleagă mai bine conținutul unei pagini. Pentru ca Google să afișeze în paginile de rezultate conținutul organizat / structurat (rich snippets), acest conținut al paginii din website trebuie să fie crawl-at de roboți și indexat în noua formă structurată.
Mai multe detalii despre datele structurate și alte aspecte ce țin de optimizarea tehnică a unui website, am prezentat în blogul nostru: Tehnici SEO pentru creșterea traficului organic și îmbunătățirea clasamentului în paginile de rezultate Google.
Iar dacă toate aceste informații ți se par greu de urmărit și mai ales de implementat, poți apela oricând la specialiștii SEO de la Bookisite.
Cu ce ne ocupăm noi la Bookisite – servicii SEO România
Misiunea noastră este să dăm fiecărui website coerenţa şi consistenţa de care are nevoie, pentru ca utilizatorii să îl poată folosi cu uşurinţă, de la primul click – de la prima pagină prin care intră în site. Oferim servicii complete de optimizare SEO pentru România, pentru orice tip de site şi de industrie.
Citește și:
Cum facem optimizare pentru Google în 2024
Ce înseamnă SGE și cum funcționează noul motor de căutare Google?
Ești dezvoltator de software? Ce faci atunci când clientul nu înțelege limba ta?
Articol de Elena ILIE, Expert SEO & Founder Bookisite.ro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp