Studiu GPeC Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali pentru succesul magazinelor online
Studiu GPeC: Strategia de marketing, produsele comercializate și serviciul de Customer Support – factorii esențiali
22 Apr, 2019 10:08
ZIUA de Constanta
2015
Marime text
În fiecare zi, în România se lansează peste 50 de magazine online. În 2018, numărul lor s-a dublat până la un record de 15.000 de comercianți.
Datele lansate de Registrul Comerțului arată că, în ultimii zece ani, e-commerce-ul a înregistrat o creștere de peste 500% a cifrei de afaceri, devenind unul dintre cele mai rentabile sectoare de activitate. Cu toate acestea, piața de e-commerce din România nu este încă o piață matură, jucătorii concurând pentru puțin peste 5 milioane de cumpărători.
Pe măsură ce competiția crește, pentru a rămâne în business, magazinele trebuie să țină pasul cu toate inovațiile digitale care transformă modul clienților de a face cumpărături. Care sunt cele mai mari provocări ale comercianților și ce trebuie să faci pentru a crește online în 2019? Descoperă în rezultatele studiului de piață realizat de GPeC în luna martie.
Diferențiatorii sunt principalii factori care generează succesul unui magazin online
Succesul unui magazin online nu este o rețetă sigură. Totuși, există câteva ingrediente care, dozate corect, te ajută să rămâi relevant și în top of mind pentru clienții tăi. Astfel, respondenții studiului consideră că principalii 3 factori în care trebuie să investești pentru a avea succes în 2019 sunt: strategia de marketing (88.6%), produsele comercializate (58.6%) și serviciul de Customer Support oferit (52.7%). Cele trei componente sunt esențiale oricărui business online, dar fiecare poate fi un diferențiator puternic care să-ți asigure o creștere organică.Principalele provocări cu care se confruntă magazinele online sunt binecunoscute pentru orice tip de afacere. Atragerea de clienți noi este provocarea numărul unu pentru 66.8% dintre business-uri. 47.3% au dificultăți în retenția clienților. Iar promovarea cu succes a produselor online reprezintă o sarcină dificilă pentru 43.6% dintre respondenți. În plus, managerii de business-uri online spun că se confruntă și cu o serie de provocări specifice, precum problema retururilor, nevoia automatizării proceselor și livrarea rapidă a produselor.
Atunci când vine vorba despre promovarea business-ului, cele mai performante canale de marketing online în e-commerce rămân, de departe, Facebook și Google Ads, preferate de 57.3%, respectiv 55.5% dintre respondenți.
Pe lângă cele două canale plătite, peste 30% dintre specialiștii în marketing online folosesc cu succes E-mail și Content Marketing în campaniile lor. Instagram este, la rândul lui, un canal relativ recent care prinde din ce în ce mai mult teren în e-commerce. Rata de utilizare în creștere și caracterul aspirațional al conținutului îl fac un canal performant pentru business-uri online din majoritatea verticalelor. 16.4% dintre respondenții studiului spun că folosesc deja cu succes Instagram Ads. Vezi INFOGRAFIC detaliat și complet in galeria foto!
Strategii de creștere în e-commerce
Pentru a crește pe termen lung, un magazin online are nevoie de o strategie coerentă, bazată pe date și studii de piață.- 32.3% dintre respondenți spun că, pentru a crește în 2019, iau în considerare lărgirea gamei de produse.
- 18.2% au în vedere îmbunătățirea serviciului de Customer Support,
- iar 15.9% se gândesc să atace piețe internaționale prin extinderea magazinului cross-border.
De altfel, e-commerce-ul a devenit una dintre cele mai atractive industrii pe piața muncii. În funcție de dimensiunea și specificul lui, un business online angrenează angajați sau contractează specialiști în posturi foarte diverse, de la tehnic la creativ.
Know-how-ul pe care se sprijină succesul unui magazin online în 2019 este compus din următorul mix de abilități:
- 26.8% Business Management,
- 20.9% Online Marketing,
- 17.3% SEO,
- 14.1% Usability& User Experience,
- 10.9% Analytics.
Peste 800 de proprietari de magazine online, antreprenori, investitori, e-commerce manageri, digital marketeri, web developeri și specialiști în comunicare online sunt așteptați pe 27-28 mai la GPeC SUMMIT. Până pe 16 mai, biletele de acces au preț promoțional prin oferta Early Bird.
Studiul „Specialiști în e-commerce. Cum îți poți crește afacerea online în 2019?” a fost realizat de GPeC în perioada 8-22 martie 2019 în baza unui sondaj administrat online, folosind întrebări cu răspuns multiplu, pe un eșantion de 220 de profesioniști în e-commerce și marketing online.
_______________________________________________
GPeC 2019 este un eveniment powered by FAN Courier
Gold Partner: VTEX
Eveniment susținut de: CORA, DPD, DWF, eMAG, Frisbo, GTS, MTH Digital, New Black
Hosting Oficial GPeC: Hosterion
Radioul Oficial: Kiss FM
Limousine Service: City Limo
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii