Achizitiile intracomunitare, inregistrate fiscal
Achizitiile intracomunitare, inregistrate fiscal
16 Jan, 2007 00:00
ZIUA de Constanta
891
Marime text
In conformitate cu prevederile ordinului ministrului Finantelor Publice nr. 2224 din 2006 pentru aprobarea unor proceduri privind inregistrarea si gestiunea persoanelor impozabile inregistrate in scopuri de TVA, publicat in Monitorul Oficial nr. 3 din 2007, cu incepere din prima zi a acestui an, persoanele impozabile care nu au obligatia de a se inregistra in scopuri de TVA, dar efectueaza achizitii intracomunitare si persoanele juridice neimpozabile, trebuie sa se inregistreze la organul fiscal competent in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal. Operatiunea se face prin depunerea unei declaratii de inregistrare in scopuri de TVA sau a unei declaratii de mentiuni a altor persoane care efectueaza achizitii intracomunitare (091), inaintea unei astfel de actiuni, daca valoarea achizitiilor efectuate depaseste plafonul de 10.000 euro pe parcursul unui an. In situatia in care acest plafon nu este depasit, contribuabilii pot opta pentru a se inregistra, totusi, in scopuri de TVA pentru achizitii intracomunitare, in scopul platii TVA in Romania si nu la bugetul celuilalt stat membru. Reprezentantii Directiei Generale a Finantelor Publice Constanta spun ca certificatul se elibereaza de catre organul fiscal competent in termen de cinci zile de la data depunerii cererii. Data inregistrarii ca persoana impozabila in scopuri de TVA, este cea a depunerii formularului 091 la organul fiscal competent.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii