Acuzaţii la adresa Urgenţelor din Constanţa „Aveam nişte dureri atroce. / I-am băgat 60 de lei în buzunar, ca să se uite la mine.“
Acuzaţii la adresa Urgenţelor din Constanţa: „Aveam nişte dureri atroce. / I-am băgat 60 de lei în buzunar,Sistemul de sănătate din România este mai bolnav decât pacienţii pe care îi tratează. Cotidianul ZIUA de Constanţa a sesizat în repetate rânduri problemele cu care se confruntă pacienţii internaţi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa. Mizerie în saloane, grupuri sanitare defecte, contracte atribuite firmelor de casă, atitudine agresivă a medicilor, inclusiv a asistentelor şi a infirmierelor.
Un constănţean ne-a povestit, printr-un e-mail trimis pe adresa cotidianului ZIUA de Constanţa, experienţa neplăcută pe care a avut-o la Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa.
Pe data de 4 iulie, Marian Gligorie, din Movila Verde, a căzut de la o înălţime de doi meri şi a suferit o fractură de calcaneu. Peripeţiile omului au început încă din momentul în care a solicitat ambulanţa, care a întârziat, apoi au continuat la Unitatea de Primiri Urgenţe, unde a fost lăsat câteva ore bune pe o targă.
„Luni, 4 iulie, am solicitat ambulanţa, în jurul orei 14.00, în localitatea Movila Verde. Ambulanţa de la staţia Negru Vodă a ajuns în satul Movila Verde în jurul orei 16.50. Dar, din start, mi s-a comunicat că ambulanţa va întârzia, deoarece a mers la un alt caz. La ora 16.50 a venit ambulanţa, care mai avea un pacient. Am fost pus pe o targă şi mi s-a pus o atelă gonflabilă. Dar atela nu a putut fi umflată, deoarece nu mergea nici compresorul, nici pompa de mână. Mai multe proceduri în ambulanţă nu mi-au fost făcute. Până la urmă, au lăsat atela aşa şi am plecat spre Constanţa.
Am ajuns la Spitalul Judeţean în jurul orei 18.00. Mi-au făcut o fişă, apoi am fost pus pe o targă şi am rămas uitat acolo mai mult de două ore şi jumătate. Nu a venit nimeni să mă întrebe nimic. Ceea ce m-a deranjat este că veneau persoane care erau preluate imediat, fără a sta la rând, aşa cum am stat eu. Mulţi intră în forţă înăuntru, mă refer aici la cetăţenii romi. Apoi a venit şi un colonel, care nu a stat la rând. Au venit imediat asistenţi şi l-au preluat. Colonelul avea mâna în ghips şi îl dureau degetele. A fost consultat fără a sta la rând“, ne-a dezvăluit constănţeanul.
Mai mult, Marian Gligorie susţine şi că ar fi dat o şpagă de 60 de lei unui cadru medical, care i-a aplicat ghipsul. „În jurul orei 23.00 mi s-a pus ghipsul. Am fost nevoit să-i dat bani tipului care mi-a pus ghipsul. I-am băgat 60 de lei în buzunar ca să se uite la mine. Erau două bătrânele lângă mine, care mi-au zis că stăteau la rând de la ora 14.00 şi nimeni nu le-a băgat în seamă. Asistenta le tot spunea bătrânelor să aibă răbdare şi să aştepte“, a mai dezvăluit Marian Gligorie.
„Am 49 de ani şi este a doua oară în viaţa mea când ajung la Urgenţe. Nu mai vreau să mă duc acolo niciodată. Dacă aveam o drujbă, îmi tăiam piciorul, ca să scap de durere. Cei de la ambulanţă m-au predat la UPU cu fisură, dar eu am fractură de calcaneu la piciorul drept. Aveam nişte dureri atroce“, mai spune Marian Gligorie.
Ce spune directorul SAJ Constanţa
Vasile Popescu, directorul Serviciului de Ambulanţă Judeţean (SAJ) Constanţa, a recunoscut că ambulanţa a ajuns cu întârziere la pacientul din satul Movila Verde. „Într-adevăr, pacientul a aşteptat, dar i s-a spus de la început că nu aveam maşină liberă. Cea de la Negru Vodă era plecată la Constanţa, cele de la Eforie erau ocupate. Pacientul ne-a zis că-l doare glezna. Deci a fost un caz care putea fi temporizat. Nu putem să nu acordăm prioritate cazurilor mai grave, cum ar fi un accident vascular, un înec. La Negru Vodă aveam o singură ambulanţă, la Eforie avem trei, la Mangalia, două. Avem multe sesizări. Vara, angajaţii nu-şi pot lua nici măcar o zi liberă. Faţă de acum doi ani, solicitările au crescut cu 25%, şi în sezonul estival, şi în extrasezon. Multe cazuri, circa 25%, ar trebui să se ducă şi la medicul de familie, nu să solicite ambulanţa“, a explicat Vasile Popescu.Rodica Tudoran, revoltată de atitudinea pacienţilor
„La Unitatea de Primiri Urgenţe, rezolvarea urgenţelor nu se face în funcţie de presiunea pe care pacientul sau familia o pun pe cadrele medicale. Faptul că nu se acceptă atenţii de cadrele medicale şi că atenţiile sunt interzise este stipulat de legislaţie, prin Ordinul 1706 din 2007. Mai mult, aceste lucruri sunt afişate în zona de triaj, ca să fie vizibil pentru toţi pacienţii. Tocmai din ideea ca niciun pacient să nu încerce să forţeze intrarea în cabinet sau să pună presiune pe cadrele medicale. Dacă domnul susţine că a dat bani, acesta este aşteptat să facă reclamaţie scrisă, pentru că primirea de foloase necuvenite trebuie rezolvată conform legii, şi nu prin media. Nu pe vorbe, ci prin dovezi. Rezolvarea se face cum scrie în lege. Domnul trebuie să aibă dovezi când acuză pe cineva de luare de mită. Oricine poate spune orice despre oricine. Nu se poate să arunci cu pietre fără să ai dovezi. Să vină cu dovezi şi să facă reclamaţie. Domnul a aşteptat cât a fost nevoie. Dacă a dat bani, înseamnă că a încercat să obţină ceva. Cu o fractură simplă de calcaneu a stat cât a trebuit ca să i se pună ghipsul“, a declarat Rodica Tudoran, şefa UPU Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
- Vali 09 Jul, 2016 21:25 Am fost luat cu salvarea la ora 15 si am stat in urgenta spitalului pana la ora 1 noaptea,in tot acest timp mi-au fost facute analize si o radiografie,apoi abandonat pe un hol in conditiile in care eram imobilizat la pat .Mentionez ca am fost trimis la Palazu Mare fiind suspect de TBC.Diagnosticul a fost confirmat .Oare cati oameni au fost expusi in acest timp ?
- Rofica mariuta 09 Jul, 2016 16:57 Pe data de 30 mai 2015 ,seara la ora 22 si 10 min.am ajuns la urgenta( (plecata de la serviciu ) Ma durea toata burta ,am stat in genunchi pana la ora 1 .Cand m..au asezat in pat.Dupa analize (urina mea a stat pe chiuveta )urma sa vina chirurgul sa ma vada.La ora 9 a venit sotul si m..a luat acasa mai mult moarta.Pe1 iunie dimineata la 7 a solicitat salvarea ( sotul) eu fiind lesinata.,cazuta cu nasul spart .In urma consultului ,la spital aveam apendicita ,intrasem in septicemie.Am fost operata de urgenta.Cat de corecti au fost cei de la urgenta ?
- samoila 09 Jul, 2016 10:31 niste hotii si spagarii,se moare linga ei daca nu le bagi in buzunare,cind se va umple puscariile si cu ei,se joaca si isi bat joc de viata oamenilor
- Marian 09 Jul, 2016 08:10 Doamna Tudoran, va scriu aceste randuri, am fost pacient in upu aprox. 10 ore pt ca am avut ameteli, nu m-a deranjat , am stat si am asteptat DAR in tot acest timp , o asistenta a stat peste jumatate din timpul meu de "cazare" in UPU pe telefon, citea, tasta si radea dupa care suna sau era sunata si vbea pe tel. Am iesit afara sa iau aer si am vazut-o pe stimata doamna la masina, avea la numar FSS , cand am intrebat-o cum se numeste si i-am atras atentia ca de cateva ore sta pe telefon atat in upu cat si la tigara in apararea ei a sarit incao colega asistenta, o doamna slaba si blonda cu iz mahalagioiic !!! Doamna Tudoran , am incredere in dumneavoastra, luati masuri!!
- EUEU 08 Jul, 2016 11:10 D-le director SAJ , aveti dreptate ca nu faceti fata cu ambulanta ....dar nu medicul de familie rezolva fracturi ,ci un medic de specialitate !!!! Cat despre statul ore in sir la UPU C-ta ( chiar si pe targa } ,e purul ADEVAR ,d-na Rodica Tudoran !!!!