Angajatorii au doua luni la dispozitie pentru a completa noile registre de evidenta
Angajatorii au doua luni la dispozitie pentru a completa noile registre de evidentaTermen limita
In acest timp, toti angajatorii au obligatia de a intra in posesia unor astfel de registre * Registrele pot fi confectionate de fiecare angajator, cu conditia ca acestea sa respecte modelul prezentat in Monitorul Oficial * Pe langa registru, fiecare angajator va trebui sa intocmeasca si cate un dosar personal pentru fiecare angajat * In cazul in care registrul este furat sau deteriorat, intocmirea noului registru se va face pe baza dosarului personal * Fiecare angajator este obligat sa puna aceste registre la dispozitia inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati
Angajatorii au la dispozitie, incepand cu acest moment, 60 de zile pentru a completa noile registre generale de evidenta a angajatilor. Acest lucru este prevazut prin HG 247/4 martie 2003, privind intocmirea si completarea registrelor de evidenta a salariatilor. In aceste 60 de zile, toti angajatorii au obligatia de a intra in posesia unor astfel de registre, fie prin achizitionarea de pe piata, fie prin confectionarea unor registre proprii, cu conditia ca acestea sa respecte modelul prezentat in Monitorul Oficial. Inainte de a fi completat, registrul trebuie inregistrat la Inspectoratul Teritorial de Munca, unde fiecare pagina va fi numerotata si stampilata. Incepand cu acest moment, registrul devine document oficial. El se va completa de catre angajator in ordinea angajarii si cuprinde elementele de identificare ale tuturor salariatilor. "Pe langa registru, fiecare angajator va trebui sa intocmeasca si cate un dosar personal pentru fiecare angajat, pentru ca, in cazul in care registrul se deterioreaza, este furat sau distrus, sa nu se piarda informatiile legate de salariat", ne-a declarat Tiberiu Plesu, inspector sef in cadrul ITM. Daca pastrarea registrului se face la domiciliul sau la sediul angajatorului, aceste dosare personale trebuie pastrate in alta parte, astfel incat sa nu existe riscul sa se piarda atat registrele, cat si dosarele. In cazul in care registrele s-au distrus, s-au pierdut sau au fost completate in intregime, se poate elibera unul nou. Inspectorul sef ne-a mai declarat ca, in cazul deteriorarii, toate informatiile din registru trebuie completate in unul nou in termen de cinci zile lucratoare, iar in cazul in care registrul este atat de deteriorat incat textul a devenit ilizibil, noul registru trebuie intocmit pe baza dosarelor personale in termen de cel mult zece zile lucratoare. Fiecare angajator este obligat sa puna aceste registre la dispozitia inspectorului de munca sau oricarei alte autoritati care il solicita, in conditiile legii. Completarea defectuoasa a registrelor va atrage dupa sine aplicarea unor amenzi usturatoare. In cazul incetarii activitatii angajatorului, registrul general de evidenta a salariatilor se depune la sediul ITM. In 2003 vor mai fi valabile si carnetele de munca, pentru ca la sfarsitul acestui an sa fie eliberate titularilor, in baza unui proces-verbal.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp