Anul acesta au fost solutionate peste 1200 de contestatii si litigii pentru titluri de proprietate
Anul acesta au fost solutionate peste 1200 de contestatii si litigii pentru titluri de proprietatePersonalul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara a inceput emiterea de avize pentru lucrari de cadastru pentru intabulare, a avizelor pe eliberarea documentelor necesare obtinerii certificatelor de proprietate a societatilor comerciale * S-au realizat receptii ale lucrarilor de cadastru edilitar pentru localitatile: Eforie, Mangalia, Constanta si Cernavoda, avize pentru proiectul de cadastru general si publicitate imobiliara aferenta teritoriilor administrative Tuzla si Costinesti in vederea executarii Planului Cadastral Index * In perioada 2000-2003, s-au obtinut venituri de 25 miliarde de lei, iar in 2004, de 9,5 miliarde lei
Cele mai multe dintre institutiile publice din municipiul Constanta au demarat deja actiunea de centralizare a datelor si parametrilor privind activitatea derulata in cursul anului 2004, pregatind bilantul de activitate pe anul 2004. Printre acestea se regaseste si Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Constanta, condus de Octavian Luncan, care a prezentat in cursul zilei de ieri un raport amplu privind activitatea institutiei nu numai pentru acest an, dar pentru intreaga perioada 2000-2004. Potrivit declaratiilor lui Octavian Luncan, comparativ cu anul 2000 cand se emisesera peste 76% din numarul de titluri de proprietate, in anul 2003 se finalizase deja eliberarea celor peste 26 de mii de titluri. Cu exceptia programului de eliberare a titlurilor de proprietate, Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Constanta a avut de indeplinit si alte atributii. In acest context, angajatii institutiei, au inceput emiterea de avize pentru lucrari de cadastru pentru intabulare in Cartea Funciara a judetului, pentru localitatile: Mangalia, Medgidia, Constanta si Harsova, a avizelor pe eliberarea documentelor necesare obtinerii certificatelor de proprietate a societatilor comerciale, potrivit prevederilor HG 834/1992. S-au realizat receptii ale lucrarilor de cadastru edilitar pentru localitatile: Eforie, Mangalia, Constanta si Cernavoda, avize pentru proiectul de cadastru general si publicitate imobiliara aferenta teritoriilor administrative Tuzla si Costinesti in vederea executarii Planului Cadastral Index, care presupune corelarea cadastrului agricol cu cel edilitar, de drumuri si carte funciara. In toata aceasta perioada, 2000-2003, activitatea s-a caracterizat si din punct de vedere financiar obtinandu-se venituri de 25 miliarde de lei, iar anul acesta, pana la aceasta data, de 9,5 miliarde lei, nivel de incasari multumitor pentru institutie. "Anul 2004 s-a caracterizat in principal, vizavi de profilul de activitate, pe solutionarea contestatiilor si litigiilor rezultate in urma finalizarii programului de improprietarire realizat prin aplicarea legilor de fond funciar", a declarat Octavian Luncan. Astfel, au fost solutionate peste 1200 de contestatii, din 1547 inregistrate de OCPI Constanta, vizand in principal zonele Ostrov, Lipnita, Valu lui Traian etc.Planuri viitoare
Anul 2005 are deja conturata o politica in derularea activitatii de cadastru si publicitate imobiliara, cu preponderenta pe ultima parte, care va consta in preluarea acestei activitati de sub tutela Ministerului de Justitie si integrarea totala a birourilor de carte funciara in cadrul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara Constanta. Pana la sfarsitul acestei luni se va realiza preluarea mijloacelor fixe si personalului care deserveste in prezent aceste birouri. Tot in anul urmator se intentioneaza implementarea unui sistem informatic care sa vina in sprijinul cetatenilor din judet, urmarindu-se reducerea timpului de deplasare a acestora la birourile OCPI pentru obtinerea de informatii in domeniu. In acest an, toate oficiile de cadastru, cartografie si geodezie s-au reorganizat, avand un for superior de conducere - Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara precum si, pentru a exista din punct de vedere material, obligatia de a se autofinanta. Desi era de asteptat ca in urma reorganizarii sa se treaca printr-o restructurare, se pare ca lucrurile s-au aranjat tocmai bine, fiind pastrati toti angajatii, care vor ajunge in urma preluarii birourilor de carte funciara din judet la un efectiv de 70 persoane care deservesc aceasta institutie.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp