Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:42 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Anul trecut, OPC a dat amenzi de 12 miliarde de lei

ro

04 Jan, 2005 00:00 1000 Marime text

Numarul controalelor a fost cu 24,8 procente mai mare decat in anul 2003 * Pentru abaterile constatate au fost sanctionati 2900 de agenti economici, cea mai mare parte dintre acestia desfasurand comert cu produse nealimentare sau facand parte din sfera prestatorilor de servicii * Tot din cauza abaterilor la prevederile legislative in vigoare, 74 de unitati au fost temporar inchise, iar activitatea unui agent economic a fost sistata definitiv

Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor a efectuat anul trecut peste 5100 de actiuni de control, cu 24,8% mai multe decat in anul 2003. De asemenea, au fost cercetate si solutionate peste 3600 de reclamatii si sesizari, cu 19,1% mai multe fata de 2003. Cele mai multe reclamatii si sesizari au fost inregistrate in perioada sezonului estival cand litoralul a fost asaltat de turisti din toate colturile tarii, iar agentii economici au incercat sa profite de acest lucru. In urma controalelor efectuate au fost aplicate sanctiuni contraventionale la 2900 de agenti economici. Astfel, 39,4% desfasurau comert cu produse alimentare, 26,9% cu produse nealimentare si 33,7% erau prestatori de servicii. Ca urmare a neregulilor depistate s-au aplicat sanctiuni contraventionale in valoare de 12 miliarde de lei. Totodata, au fost depistate produse cu abateri de la prevederile legale in valoare de peste 31 de miliarde de lei, cu 34,7% mai mult fata de anul 2003. In plus, acolo unde au fost abateri grave s-a recurs la inchiderea temporara a unitatilor in cauza. In astfel de situatii s-au aflat 74 de unitati, in timp ce activitatea unui agent economic a fost sistata definitiv. Anul 2004 a adus si despagubiri de 1,6 miliarde de lei consumatorilor care, intr-un fel sau altul, au fost inselati de agentii economici. Aceasta suma reprezinta valoarea produselor inlocuite, contravaloarea achitata si valoarea reparatiilor efectuate pentru remedieri. Valoarea a fost cu 23 de procente mai mare decat in anul 2003. Pe parcursul intregului an, inspectorii OPC au efectuat 50 de actiuni de control tematic dispuse de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor. Pe langa actiunile de control si supraveghere a calitatii produselor si serviciilor oferite pe piata, anul trecut a fost dedicat promovarii calitatii produselor si serviciilor, prin initierea campaniei "Consumatori, Competitie, Calitate".
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii