Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:21 27 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Asociatiile familiale nu pot avea angajati cu contracte individuale

ro

06 Feb, 2003 00:00 4742 Marime text

Membrii asociatiei care au calitatea de angajat propriu vor trebui sa aiba minimum 18 ani * O asociatie familiala are dreptul de a detine o singura autorizatie

In conformitate cu reglementarile aflate in vigoare, cei care se constituie intr-o asociatie familiala nu mai trebuie sa locuiasca in aceeasi casa sau gospodarie, ci numai in aceeasi localitate. Anterior, in baza Decretului-lege nr. 54/1990, asociatiile familiale trebuiau constituite intre membrii unei familii cu gospodarie comuna. Potrivit actualei legi, asociatiile pot fi autorizate sa desfasoare activitati economice in toate domeniile, meseriile si ocupatiile. In schimb, asociatiile familiale autorizate in conditiile noii legi nu vor putea angaja persoane cu contract individual de munca pentru desfasurarea activitatilor autorizate. Membrii asociatiei care au calitatea de angajat propriu vor trebui sa aiba minimum 18 ani, starea sanatatii trebuie sa le permita desfasurarea activitatii pentru care se solicita autorizatia si trebuie sa fie calificati in domeniul respectiv. De asemenea, nu trebuie sa aiba cazier. Autorizatia se va elibera, la cerere, de catre primarul comunei, orasului sau municipiului pe a carui raza teritoriala isi au domiciliul membrii acesteia. O asociatie familiala are dreptul de a detine o singura autorizatie. Documentatia care trebuie depusa pentru obtinerea acesteia va fi alcatuita din cerere tip, cu semnaturile tuturor membrilor asociatiei, cazierul judiciar al acestora, copii dupa actele de identitate, certificatele medicale ale membrilor, actele din care sa rezulte resedinta, documentele care atesta calificarea profesionala, acordurile si avizele eliberate de institutiile abilitate, necesare desfasurarii activitatilor pentru care se solicita autorizatia. Dupa obtinerea autorizatiei, asociatiile familiale trebuie sa se inregistreze la Registrul Comertului si la organele fiscale teritoriale. Autorizatia poate fi anulata pe baza cererii de renuntare sau atunci cand una dintre conditiile de acordare nu mai este indeplinita. Daca autorizatia a fost anulata ca urmare a aplicarii unei sanctiuni, asociatia familiala respectiva nu poate solicita o noua autorizatie decat dupa expirarea unui an de la comunicarea masurii de anulare, ramasa definitiva. Daca autorizatia a fost anulata si a doua oara ca urmare a aplicarii unei sanctiuni, o noua autorizatie nu poate fi ceruta decat dupa trei ani de la comunicarea ultimei masuri de anulare. Asociatiile familiale care au fost constituite pe baza Decretului nr. 54/1990 isi pot desfasura activitatea pana in noiembrie 2003. Insa, pentru a-si putea continua activitatea si dupa aceea, trebuie ca, in acest interval, sa obtina o autorizatie in conditiile noii legi.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii