Atenție, părinți! Pas cu pas, despre acordarea stimulentului de inserție. Explicațiile Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială Constanța
Atenție, părinți!: Pas cu pas, despre acordarea stimulentului de inserție. Explicațiile Agenției Județene
10 Apr, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
16341
Marime text
- În prezent, cuantumul stimulentului de inserție este de 650 de lei pe lună.
- Dosarul cu documentele necesare acordării stimulentului de inserție se depune la primăria unde are domiciliul părintele care solicită acest drept.
- „Pentru a beneficia de stimulent de inserţie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu handicap este obligatorie reluarea activităţii cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani a copilului cu handicap“, a explicat, pentru ZIUA de Constanța, inspectorul superior din cadrul AJPIS Constanța.
- Modificările în legătură cu locul de muncă trebuie aduse la cunoștința reprezentanților Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială.
Totodată, revenirea în câmpul muncii după o pauză de câteva luni poate presupune, în egală măsură, cu reconectare forțată a părinților cu realitățile imediate, pornind chiar de la actele necesare pentru primirea beneficiilor sociale.
În acest sens, ZIUA de Constanța vine în întâmpinarea părinților care se simt pieduți când vine vorba despre aplicarea pentru primirea stimulentului de inserție, la întoarcerea la locul de muncă.
Care este valoarea stimulentului
Astfel, stimulentul lunar de inserție este un drept acordat părinților la revenirea la serviciu din concediul de creștere a copilului. La momentul de față, până la intrarea în vigoare a noilor reglementări, valoarea acestuia este de 650 de lei pe lună.
Inspectorul superior din cadrul Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială, Mariana Fătu, a explicat pentru ZIUA de Constanța că primul pas este depunerea documentelor necesare.
Documentele se depun la primăria de domiciliu
„Atenție, este vorba despre două etape în procesul de obținere a stimulentului. Astfel, primul pas este reprezentat de depunerea documentelor necesare, dar acestea se depun de către fiecare solicitant la primăria de domiciliu, prin modalitatea stabilită de fiecare primărie în parte. Ulterior depunerii actelor, noi, la AJPIS, stabilim drepturile cuvenite fiecărui solicitant și perioada în care vor fi plătite aceste drepturi“, a explicat inspectorul superior Mariana Fătu.
De exemplu, dacă persoana care optează pentru stimulentul de inserție are domiciliul în Chirnogeni, actele vor fi depuse la Primăria Chirnogeni.
Cine poate primi stimulentul
Beneficiarii stimulentului de inserție pot fi, potrivit legislației în vigoare: oricare dintre părținții firești ai copilului, persoana care a adoptat copilul, persoana căreia i s-a încredințat copilul în vederea adopției, persoana care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgență, asistentul maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați și, respectiv, persoana care a fost numită tutore al copilului.
Ce acte trebuie să conțină dosarul
Dosarul care va fi depus la primăria de domiciliu trebuie să cuprindă următoarele acte:
- cerere tip
- actele de identitate ale solicitanților
- certificat de naştere copil
- după caz, certificatul de căsătorie sau livretul de familie
- certificatul de încadrare într-un grad de handicap copil, dacă e cazul
- cererea aprobată de conducerea unităţii în vederea intrării în concediu pentru creşterea copilului
- dovada eliberată de angajator sau organele competente privind veniturile realizate
- dispoziţia de suspendare a contractului individual de muncă pentru perioada de 1 an, 2 ani sau 3 ani în cazul copilului cu handicap
- în situaţia persoanelor care realizează concomitent venituri supuse impozitului din mai multe surse, concediul şi indemnizaţia pentru creşterea copilului se acordă pe baza documentelor doveditoare privind suspendarea a cel puţin uneia dintre activităţi
- fişa fiscală aparţinând solicitantului (dacă e cazul)
- dacă solicitantul optează pentru primirea indemnizaţiei sau stimulentului în cont personal se solicită extras de cont, contul IBAN de la bancă.
Când se reia activitatea
Un alt aspect important cu privire la care inspectorul superior Mariana Fătu a adus lămururi este momentul în care se reia activitatea.
„Pentru a beneficia de stimulent de inserţie până la împlinirea de către copil a vârstei de 3 ani, respectiv 4 ani în cazul copilului cu handicap este obligatorie reluarea activităţii cu cel puţin 60 de zile înainte de împlinirea de către copil a vârstei de 2 ani, respectiv 3 ani a copilului cu handicap“, a explicat, pentru ZIUA de Constanța, inspectorul superior din cadrul AJPIS Constanța.
Trebuie să existe continuitate în muncă
Totodată, aceasta a atras atenția că, pentru a beneficia de stimulentul de inserție pe toată perioada stabilită prin decizie, în cazul schimbării locului de muncă, trebuie să existe continuitate în muncă.
De pildă, dacă persoana care primește stimulentul își încetează activitatea la un loc de muncă într-o anumită zi, trebuie să înceapă lucru la noul loc în ziua imediat următoare.
Modificările în legătură cu locul de muncă trebuie aduse la cunoștința reprezentanților Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială.
Datele de contact pentru AJPIS Constanța sunt următoarele:
Adresă: Str. Decebal nr. 13C, cod poștal 900665, Constanţa
Tel: 0241.486.699
Fax: 0241.486.697
E-mail: ajpis.constanta@mmanpis.ro
Site web: http://constanta.mmanpis.ro
Pentru îmbunătățirea accesului publicului la o corectă și completă informare, așteptăm întrebările și sugestiile dumneavoastră în legătură cu această temă inclusiv pe pagina de Facebook ZIUA de Constanța.
Citește și:
Interviu online:
Inspectorul superior AJPIS Constanţa, Mariana Fătu, despre procedura de acordare a indemnizației pentru creșterea copilului
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii