Căruţaşii ar putea fi obligaţi să-şi facă asigurări RCA
Căruţaşii ar putea fi obligaţi să-şi facă asigurări RCA
15 Nov, 2016 13:22
ZIUA de Constanta
2350
Marime text
Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA introduce, cel mai probabil fără intenția autorilor, obligativitatea asigurării căruțelor. Actul normativ a schimbat definiția termenului de vehicul în așa fel încât proprietarii atelajelor cu tracțiune animală care au nevoie de înregistrare nu mai pot circula legal fără poliță RCA, transmite profit.ro.
Sutele de mii de căruțe care circulă pe drumurile din România vor avea nevoie de asigurare RCA, dacă autoritățile vor aplica întocmai prevederile OUG 54/2016 privind asigurarea de răspundere față de terți.
În această situație absurdă s-a ajuns prin modificarea definiției termenului de “vehicul”, dar și a paragrafelor din vechea lege care defineau obligativitatea asigurării.
Concret, la articolul 2, OUG definește vehiculul ca fiind “ mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare”.
În România, proprietarii căruțelor sunt obligați să își înregistreze căruța la Primăria comunei de care aparțin și, mai mult, plătesc și o taxă anuală pentru aceasta. Așadar, potrivit definiției din OUG, căruțele sunt înregistrate, deci nu sunt excluse din categoria “vehiculelor”.
Mai departe, la articolul 4, OUG arată pentru cine este obligatorie încheierea contractului RCA. “Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România (nr: deci și căruțele), precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule...”, arată Ordonanța de Urgență, conform profit.ro.
În baza acestor două articole, Poliția poate oricând să treacă la amendarea celor care circulă cu căruțe, inclusiv pe drumurile comunale.
Surse din piață au arătat, pentru Profit.ro, că această aberație a fost sesizată inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat încă nicio măsură în acest sens.
Potrivit Institutului Național de Statistică, exploatările agricole de toate tipurile din România utilizează peste 720.000 de care și căruțe.
Sutele de mii de căruțe care circulă pe drumurile din România vor avea nevoie de asigurare RCA, dacă autoritățile vor aplica întocmai prevederile OUG 54/2016 privind asigurarea de răspundere față de terți.
În această situație absurdă s-a ajuns prin modificarea definiției termenului de “vehicul”, dar și a paragrafelor din vechea lege care defineau obligativitatea asigurării.
Concret, la articolul 2, OUG definește vehiculul ca fiind “ mijloc de transport cu sau fără propulsie proprie, destinat deplasării pe uscat, inclusiv orice tip de remorcă, indiferent dacă este cuplată sau nu, cu excepția celor care se deplasează pe șine, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală, pentru care nu există obligația legală de înmatriculare sau înregistrare”.
În România, proprietarii căruțelor sunt obligați să își înregistreze căruța la Primăria comunei de care aparțin și, mai mult, plătesc și o taxă anuală pentru aceasta. Așadar, potrivit definiției din OUG, căruțele sunt înregistrate, deci nu sunt excluse din categoria “vehiculelor”.
Mai departe, la articolul 4, OUG arată pentru cine este obligatorie încheierea contractului RCA. “Persoanele fizice sau juridice care au în proprietate vehicule supuse înmatriculării sau înregistrării în România (nr: deci și căruțele), precum și tramvaie au obligația să se asigure pentru cazurile de răspundere civilă care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule...”, arată Ordonanța de Urgență, conform profit.ro.
În baza acestor două articole, Poliția poate oricând să treacă la amendarea celor care circulă cu căruțe, inclusiv pe drumurile comunale.
Surse din piață au arătat, pentru Profit.ro, că această aberație a fost sesizată inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat încă nicio măsură în acest sens.
Potrivit Institutului Național de Statistică, exploatările agricole de toate tipurile din România utilizează peste 720.000 de care și căruțe.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii