Caz incredibil la Constanţa! O pacientă a aflat de la medicul de familie că este… decedată. Ce spun reprezentanţii CJAS
Caz incredibil la Constanţa!: O pacientă a aflat de la medicul de familie că este… decedată. Ce spun reprezentanţii
16 Dec, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
8860
Marime text
O constănţeancă s-a trezit declarată „decedată“ de către Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Constanţa. Vestea-şoc i-a dat-o medicul ORL, atunci când pacienta, M.B., a ajuns la o consultaţie, deoarece se simţea rău. Ulterior, şi medicul de familie i-a confirmat că ar apărea decedată în sistemul cardului de sănătate.
Cotidianul ZIUA de Constanţa a primit pe adresa de e-mail o sesizare de la constănţeanca M.B., care a relatat ceea ce i s-a întâmplat atunci când a avut nevoie de o consultaţie medicală, deoarece se simţea rău.
„Mă duc pe data de 14.12.2017, la ANAF, bolnavă şi cu febră, să completez declaraţia 604, că nu realizez venituri. Mă duc la Trezorerie, mă aşez la coada destul de mare, aştept să-mi înregistreze cererea de plată a contribuţiei la sănătate, apoi merg la alt ghişeu, pentru a da banii şi pentru a mi se da chitanţa. După asta, mă duc la Casa de Asigurări de Sănătate Constanţa, la camera 11 de la etajul 1, mă aşez cuminte la coadă şi aici îmi vine rândul, dau chitanţa de la Trezorerie, deoarece mi s-a confirmat plata asigurării de sănătate în sistem. Ulterior, plec spre un medic ORL, la care aveam programare. Mă aşez la coadă şi aici, îmi vine rândul, intru în cabinet, îi spun doamnei doctor că-mi este rău, mi se cere cardul de sănătate, până atunci mi se face tratamentul cu laser. Doamna doctor îmi cere buletinul, în timp ce asistenta îmi făcea tratamentul. M-a speriat modul în care mi l-a cerut. Mă întreabă dacă sunt OK. I-am spus că da, dar nu înţelegeam ce nu funcţiona de tot băga şi scotea cardul meu de sănătate din acel cititor de card. La final, mi-a spus că nu e nicio problemă şi mi-a dat de înţeles că ştie cine sunt şi că va fi totul bine chiar dacă nu-şi va primi banii pe ceea ce a făcut. Înainte să ies din cabinet, îmi spune să merg mai repede la medicul meu de familie şi să vedem dacă totul este în regulă cu cardul meu. Că speră că este doar o eroare, care se va remedia. Merg la medicul de familie, care se arată şocat, ca şi doamna de la ORL! Îmi spune că nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez decedată în sistemul informatic medical. I-am spus că trebuie să fie o eroare. Să repete procedura cu introducerea cardului! Scoate cardul, bagă cardul şi tot aşa, de şapte ori, dar tot decedată mă arata. Îmi spune: «Îmi pare rău, draga mea. Te voi consulta doar, dar nu pot să-ţi dau nimic care să te ajute să-ţi revii». Mă consultă doamna doctor şi-mi spune că am pneumonie, dar că nu-mi poate elibera nici trimitere către pneumolog, nici să fac raze la plămâni ca să se infirme sau să se confirme dacă am sau nu pneumonie şi nici reţeta cu antibiotic şi alte medicamente nu mi-o poate da, deoarece, din punctul de vedere al Casei de Sănătate, eu nu mai exist! Vă daţi seama cum m-am simţit, nu?!
Doamna doctor, la final, a mai introdus încă o dată cardul în cititorul ăla şi tot decedată mă arăta! Azi însă, am luat legătura cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate Constanţa prin intermediul unui apel telefonic, întreb ce se întâmplă de mă arăta ieri decedată în sistemul lor informatic, mi se cere CNP-ul, îl transmit şi mi se spune că li se arată doar o eroare lor. Nicidecum că aş fi decedată. Apoi, mi se spune că problema este de la faptul că am lucrat cinci zile, în luna octombrie a anului 2017, la o firmă ce avea sediul în Bucureşti, iar asigurarea medicală pentru acele cinci zile lucrate mi s-a plătit în Bucureşti şi că acolo trebuie să rezolv problema. Acum nu mai înţeleg nimic! Mi-am plătit sănătatea tot timpul atunci când n-am avut un job, deoarece am o problemă medicală mai mare şi primesc lună de lună tratamentul decontat de CAS Constanţa.
Acum, vă întreb: dacă se întâmplă ceva cu mine, cine răspunde? Am pneumonie, am nevoie de tratament de specialitate urgent! Acum plâng de nervi şi din cauza faptului că mă simt rău şi că nu mă pot ajuta! Am plătit CAS-ul ca să mă declare moartă în sistemul informatic?“, ne-a sesizat, prin e-mail, constănţeanca M.B.
Prin urmare, situaţia neplăcută ar fi fost creată de o eroare a softului în care sunt trecute datele românilor asiguraţi.
Cotidianul ZIUA de Constanţa a primit pe adresa de e-mail o sesizare de la constănţeanca M.B., care a relatat ceea ce i s-a întâmplat atunci când a avut nevoie de o consultaţie medicală, deoarece se simţea rău.
„Mă duc pe data de 14.12.2017, la ANAF, bolnavă şi cu febră, să completez declaraţia 604, că nu realizez venituri. Mă duc la Trezorerie, mă aşez la coada destul de mare, aştept să-mi înregistreze cererea de plată a contribuţiei la sănătate, apoi merg la alt ghişeu, pentru a da banii şi pentru a mi se da chitanţa. După asta, mă duc la Casa de Asigurări de Sănătate Constanţa, la camera 11 de la etajul 1, mă aşez cuminte la coadă şi aici îmi vine rândul, dau chitanţa de la Trezorerie, deoarece mi s-a confirmat plata asigurării de sănătate în sistem. Ulterior, plec spre un medic ORL, la care aveam programare. Mă aşez la coadă şi aici, îmi vine rândul, intru în cabinet, îi spun doamnei doctor că-mi este rău, mi se cere cardul de sănătate, până atunci mi se face tratamentul cu laser. Doamna doctor îmi cere buletinul, în timp ce asistenta îmi făcea tratamentul. M-a speriat modul în care mi l-a cerut. Mă întreabă dacă sunt OK. I-am spus că da, dar nu înţelegeam ce nu funcţiona de tot băga şi scotea cardul meu de sănătate din acel cititor de card. La final, mi-a spus că nu e nicio problemă şi mi-a dat de înţeles că ştie cine sunt şi că va fi totul bine chiar dacă nu-şi va primi banii pe ceea ce a făcut. Înainte să ies din cabinet, îmi spune să merg mai repede la medicul meu de familie şi să vedem dacă totul este în regulă cu cardul meu. Că speră că este doar o eroare, care se va remedia. Merg la medicul de familie, care se arată şocat, ca şi doamna de la ORL! Îmi spune că nu mă poate ajuta cu nimic, deoarece figurez decedată în sistemul informatic medical. I-am spus că trebuie să fie o eroare. Să repete procedura cu introducerea cardului! Scoate cardul, bagă cardul şi tot aşa, de şapte ori, dar tot decedată mă arata. Îmi spune: «Îmi pare rău, draga mea. Te voi consulta doar, dar nu pot să-ţi dau nimic care să te ajute să-ţi revii». Mă consultă doamna doctor şi-mi spune că am pneumonie, dar că nu-mi poate elibera nici trimitere către pneumolog, nici să fac raze la plămâni ca să se infirme sau să se confirme dacă am sau nu pneumonie şi nici reţeta cu antibiotic şi alte medicamente nu mi-o poate da, deoarece, din punctul de vedere al Casei de Sănătate, eu nu mai exist! Vă daţi seama cum m-am simţit, nu?!
Doamna doctor, la final, a mai introdus încă o dată cardul în cititorul ăla şi tot decedată mă arăta! Azi însă, am luat legătura cu cei de la Casa de Asigurări de Sănătate Constanţa prin intermediul unui apel telefonic, întreb ce se întâmplă de mă arăta ieri decedată în sistemul lor informatic, mi se cere CNP-ul, îl transmit şi mi se spune că li se arată doar o eroare lor. Nicidecum că aş fi decedată. Apoi, mi se spune că problema este de la faptul că am lucrat cinci zile, în luna octombrie a anului 2017, la o firmă ce avea sediul în Bucureşti, iar asigurarea medicală pentru acele cinci zile lucrate mi s-a plătit în Bucureşti şi că acolo trebuie să rezolv problema. Acum nu mai înţeleg nimic! Mi-am plătit sănătatea tot timpul atunci când n-am avut un job, deoarece am o problemă medicală mai mare şi primesc lună de lună tratamentul decontat de CAS Constanţa.
Acum, vă întreb: dacă se întâmplă ceva cu mine, cine răspunde? Am pneumonie, am nevoie de tratament de specialitate urgent! Acum plâng de nervi şi din cauza faptului că mă simt rău şi că nu mă pot ajuta! Am plătit CAS-ul ca să mă declare moartă în sistemul informatic?“, ne-a sesizat, prin e-mail, constănţeanca M.B.
Ce spune CJAS Constanţa
În legătură cu acest caz, i-am contactat pe reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Constanţa, care ne-au explicat că au verificat persoana în cauza în sistem şi au precizat că aceasta este asigurată şi că are plata la zi a contribuţiilor la sănătate. „Pacienţii sunt declaraţi decedaţi de direcţiile de evidenţă a persoanelor, care ne furnizează datele“, a explicat Aurelia Rădoi, purtătorul de cuvânt al Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate Constanţa.Prin urmare, situaţia neplăcută ar fi fost creată de o eroare a softului în care sunt trecute datele românilor asiguraţi.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii