Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:22 23 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Centrala-bomba livrata de Intercom

ro

25 Mar, 2005 00:00 937 Marime text
Recent, la OJPCC, a fost depusa o reclamatie cu privire la un accident generat de o centrala termica comercializata de SC Intercom * Instalatia a explodat in urma opririi curentului si a inghetarii supapelor de suprapresiune * Desi centrala era in termenul de garantie si a costat peste 60 de milioane de lei nici acum conducerea societatii Intercom nu a rezolvat problema service-ului * In urma verificarilor, inspectorii OPC au gasit si alte deficiente la comercializarea produselor de catre firma in cauza * Pentru acest motiv, au fost oprite de la comercializare produse in valoare de peste o suta de milioane de lei * Intercom a fost sanctionata si cu amenda de cinci milioane de lei * Reclamantii spun ca situatia nu a fost rezolvata nici pana in prezent, si ca n-au vazut nici o despagubire * Proprietarii se plang si de faptul ca reprezentantii firmei le-au vorbit urat si ca pana la urma au fost nevoiti sa achizitioneze o alta centrala termicaFamilia Teisanu din localitatea Techirghiol a depus recent, o reclamatie la OJPCC, conform careia centrala termica achizitionata prin intermediul societatii comerciale Intercom din Constanta, a explodat in urma opririi curentului electric, desi, special pentru astfel de situatii centrala termica era prevazuta cu o supapa care trebuia sa se declanseze automat. Reclamantii au declarat in sesizarea depusa la OJPCC ca desi in prealabil, au cerut lamuriri in legatura cu ce s-ar putea intampla in cazul in care se opreste curentul electric, acestia au primit garantia de la cei care au asigurat service-ul, ca instalatia va functiona normal. In reclamatie, se mai arata ca dupa verificarea defectului, lucratorii de la firma de service, nu au vrut sa incheie nici un proces verbal de constatare, asa cum era, de altfel, legal. Trebuie facuta precizarea ca instalatia de incalzire a fost montata in luna decembrie 2003, si era inca in termenul de garantie, dar in urma avariei s-au desprins dopurile de protectie, probabil din cauza suprapresiunii.Ca urmare a reclamatiei inregistrate sub numarul 880/2005, si a procesului verbal incheiat de inspectorul OJPCC, inginerul Nicolae Timoasca, in urma verificarilor efectuate, s-a constatat ca "documentul prin care se stabilea termenul de garantie livrat beneficiarului nu este semnat si stampilat de vanzator precum si de catre beneficiar, in magazinul firmei erau produse expuse la comercializare fara etichete si fara elemente de informare si de instructiune in limba romana".Reclamantii au declarat ca a facut toate demersurile pentru a rezolva situatia cu firma Intercom care a asigurat service-ul, si pe care o considera vinovata pentru paguba suferita, dar reprezentantii acesteia nici macar nu isi mai recunosc serviciile pe care le-au oferit initial. Inspectorii OJPCC au dispus masuri conforme cu legislatia in domeniu. Ei au oprit temporar de la comercializare o serie de produse printre care robinete-termostat, valvule de suprapresiune, detector de gaz, sifoane chiuveta, unele din import in valoare totala de peste o suta de milioane de lei, la care s-a adaugat o amenda de cinci milioane de lei.De asemenea, s-a dispus efectuarea unei expertize tehnice de catre un expert autorizat, pentru a stabili exact cauza care a determinat avarierea cazanului. Directorul firmei ne-a declarat ca ei nu se fac vinovati de producerea evenimentului pentru ca firma importatoare a produsului a facut constatarea si ca societatea pe care o conduce este doar intermediar, fara a fi implicata in asigurarea service-ului. Mai mult, in "lista vinovatilor" ar trebui inclusi si cei care au intrerupt curentul electric si care sunt primii responsabili producerea exploziei dopurilor de siguranta ale cazanului. Reclamantii cer rezolvarea situatiei de catre partile implicate in acest incident. Ei au prezentat cu actele anexate contractului de cumparare si montare a centralei pe care le au cu Intercom. Acestia au dreptul de a fi despagubiti pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzatoare a produselor si serviciilor oferite de aceasta firma. Reclamantii au afirmat ca situatia nu a fost rezolvata nici pana in prezent, si ca n-au vazut nici o despagubire, li s-a vorbit urat si pana la urma, au fost nevoiti sa achizitioneze o alta centrala termica.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii