CFR vrea sa refaca tunelul de la Poarta 5
CFR vrea sa refaca tunelul de la Poarta 5
Tunelul feroviar despre care se face referire în anunţ este cel care face legătura între Palas şi Portul Vechi, construit de Anghel Saligny, în urmă cu 110 ani, şi lăsat în paragină. Deşi figurează pe lista obiectivelor din patrimoniul naţional, tunelul lung de 500 de metri şi înalt de 6,15 metri nu a fost consolidat de la inaugurare, nici măcar după inundaţiile din 1992.
Societatea în subordinea căreia se află tunelul a atribuit, în data de 2 iunie anul acesta, contractul numărul 189, ales din două oferte depuse. Suma totală pentru care a fost atribuit acest contract se ridică la 11.000 de lei fără TVA, deşi valoarea iniţială a contractului fusese stabilită la 12.000 de lei.
Contractul referitor la urmărirea specială a tunelului presupune două metode. Prima dintre acestea presupune măsurători topografice „cu staţia totală pentru determinarea deplasărilor structurilor tunelului", iar cea de-a doua face referire la „urmărirea deformării căptuşelii în zona lăţimii maxime a secţiunii prin citiri ale distanţei B cu firul invar".
Tunelul este, în acest moment, într-o stare avansată de degradare şi nu se poate înainta mai mult de 50 de metri în interior, din cauza infiltraţiilor. Specialiştii de la Regionala CFR Constanţa apreciază că toate clădirile aflate pe traseul tunelului sunt într-un mare pericol.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp