Cine şi când a ranfluat împingătorul „Dunafoldvar“ (galerie foto)
Cine şi când a ranfluat împingătorul „Dunafoldvar“ (galerie foto)
02 Jun, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
3374
Marime text



Operaţiunea aleasă s-a bazat pe principiul doc plutitor. Au fost folosite două barje, în care s-a introdus apă, acestea fiind scufundate la 1,5 - 2 metri. Între timp, pe sub împingător s-au tras un lanţ şi o parâmă metalică groasă, care au fost legate de barje în momentul în care au fost scufundate. Cu ajutorul a două pompe de mare capacitate, s-a scos apa din barje, iar odată cu această operaţiune, s-a ridicat şi nava. Pe tot parcursul operaţiunilor de ranfluare a navei, CNACN a asigurat derularea în siguranţă a traficului în zonă, pe un singur sens de navigaţie, cu viteză redusă, astfel încât să fie evitate întâlnirile între nave.
Reamintim că nava-împingător „Dunafoldvar“, sub pavilion Ungaria, s-a scufundat la data de 5 aprilie, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, la kilometrul 29+500, în zona localității Poarta Albă, după ce echipajele de pompieri de pe apă și de pe mal s-au luptat mai bine de 12 ore să stingă un incendiu ce izbucnise la bord, în timp ce vasul tranzita magistrala de navigație. În zonă a fost instalată o rețea dublă de baraje Depol, flotante, pentru a împiedica scurgerea de hidrocarburi, în tancurile de combustibil ale navei aflându-se peste 90 de tone de motorină. Incendiul a izbucnit în seara zilei de vineri, 4 aprilie. Din fericire, nimeni nu a fost rănit.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii