Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:52 26 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Comisia de mediere sociala isi va incepe activitatea luna viitoare

ro

24 Jan, 2004 00:00 2129 Marime text

O noua inventie a Guvernului

La nivel local, presedinte va fi directorul DDFSS, Constantin Bragaru # El considera initiativa legislativa ca fiind foarte buna * Activitatea va fi demarata in a doua jumatate a lunii februarie

Potrivit Hotararii 1615 din 2003, publicata in Monitorul Oficial in data de 16 ianuarie 2004, la nivelul fiecarei directii pentru dialog, familie si solidaritate sociala se va infiinta o comisie de mediere sociala.In termen de 30 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei hotarari, directorul executiv al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala judetene, in cazul Constantei Constantin Bragaru, organizeaza secretariatul comisiei. Pregatirile au fost demarate la nivel local, ideea infiintarii acestei comisii fiind considerata benefica de conducerea DDFSS. Comisia are rol consultativ si indeplineste mai multe atributii. Printre acestea se numara mijlocirea dialogului dintre serviciile publice de asistenta sociala si solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala, analizarea motivelor de nemultumire notificate in scris de catre solicitantii drepturilor de asistenta sociala sau de catre beneficiarii acestor drepturi, analizarea nemultumirilor beneficiarilor legate de masurile cuprinse in planul de interventie sau de calitatea serviciilor acordate in baza planului individualizat, planuri prevazute la acordarea serviciilor sociale in conformitate cu legislatia in vigoare, clarificarea prin dialog a divergentelor dintre parti, respectiv solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala, pe de o parte, si reprezentantii autoritatilor sau ai institutiilor care le acorda, pe de alta parte, difuzarea organelor si autoritatilor interesate si aducerea la cunostinta solicitantilor sau beneficiarilor de drepturi de asistenta sociala concluziile raportului de mediere, elaborarea prin secretariatul propriu a programelor principalelor sale activitati si acordarea de consultatii gratuite in domeniul drepturilor de asistenta sociala. Comisia va fi compusa din cinci membri, reprezentanti ai institutiilor publice si organizatii neguvernamentale, respectiv directia pentru dialog, familie si solidaritate sociala, prin responsabilul pentru activitatile de asistenta sociala, serviciul public de asistenta sociala, institutiile specializate de asistenta sociala care functioneaza la nivelul judetului, organizatiile societatii civile care au incheiat conventii de parteneriat in domeniul asistentei sociale cu Consiliul Judetean sau consiliile locale. Conducerea comisiei este exercitata de catre directorul executiv al Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala, respectiv Constantin Bragaru, pentru cazurile care privesc serviciile sociale si prestatiile banesti stabilite la nivelul primariilor, sau de catre secretarul general al Prefecturii, pentru cazurile care privesc alocatiile familiale stabilite la nivelul directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala. Directorul executiv al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala si secretarul general al prefecturii indeplinesc functia de presedinte al comisiei, in raport cu problemele analizate. Cu exceptia responsabilului pentru activitatile de asistenta sociala, componenta nominala a comisiei este diferita pentru fiecare sedinta de mediere in raport cu problemele analizate si este stabilita de secretariatul comisiei. Componenta nominala a comisiei se stabileste si activitatea membrilor comisiei se realizeaza cu respectarea dispozitiilor legale privind eliminarea conflictului de interese. In conformitate cu prevederile legale, Constantin Bragaru, in calitate de director executiv al Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala, anunta, prin secretariatul comisiei, institutiile publice si organizatiile societatii civile pentru a-si desemna reprezentantul sau, dupa caz, reprezentantii la urmatoarea intrunire a comisiei. Cererile de mediere insotite de actele doveditoare se depun la sediul Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala de catre solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala ori, in numele acestora, de catre secretarul general al Prefecturii. In conformitate cu noua legislatie, solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala au dreptul de a depune cererea de mediere prin intermediul reprezentantului lor legal, dupa caz. Cererile de mediere se inregistreaza in registrul de mediere care se completeaza de secretariatul comisiei, organizat in cadrul compartimentului dialog social, legislatie, salarizare, conflicte si contracte colective de munca al directiei pentru dialog, familie si solidaritate sociala. Potrivit noului act normativ, registrul de mediere va cuprinde datele necesare identificarii solicitantului, numarul de inregistrare a cererii de mediere, informatii privind obiectul acesteia, data si ora la care are loc medierea, concluzia la care a ajuns comisia, precum si, pe scurt, motivarea acesteia. Comisia se intruneste cel putin o data pe luna la sediul DDFSS, iar sedintele de mediere sunt validate in cazul in care sunt prezenti cel putin trei membri ai comisiei. La sedinta de mediere sunt convocati solicitantii sau beneficiarii de drepturi de asistenta sociala petenti si reprezentantii institutiilor cu atributii in domeniul asistentei sociale a caror activitate face obiectul cererii de mediere. Convocarea se face cu 15 zile calendaristice inainte de data medierii prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin alte mijloace care asigura transmiterea textului actului si confirmarea primirii acestuia. La convocare se anexeaza copia de pe cererea de mediere. Reprezentantii institutiilor cu atributii in domeniul asistentei sociale trebuie sa se prezinte la mediere cu toate actele care privesc obiectul cererii de mediere. Concluziile si masurile adoptate de comisie sunt consemnate intr-un raport semnat de membrii prezenti la mediere si care este transmis partilor in termen de 5 zile calendaristice de la redactare. Masurile cuprinse in raport au rol consultativ. Sesizarea comisiei nu impiedica beneficiarii sau solicitantii de drepturi de asistenta sociala sa se adreseze instantei de judecata competente pentru solutionarea litigiilor ivite si nu suspenda termenele prevazute la art. 5 din Legea contenciosului administrativ. Atat convocarea, cat si raportul transmis partilor vor cuprinde mentiunea expresa privind caracterul consultativ al concluziilor comisiei si a faptului ca declansarea procedurii de mediere nu ii impiedica pe petenti sa se adreseze instantei de judecata competente, in termenele prevazute de lege. Un raport anual privind cazuistica comisiei va fi prezentat ministrului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei de catre directorul DDFSS. Sursele financiare necesare functionarii comisiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei. La Constanta, ca de altfel in toata tara, comisia isi va incepe activitatea la mijlocul lunii februarie.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii