Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
01:24 27 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Disputa pentru reparatia unui televizor

ro

07 Aug, 2002 00:00 893 Marime text

Cand ambele parti ale unui conflict au dreptate

Eustatiu Dumitru Mihaiescu a achizitionat anul trecut de la firma "Mondo Retail" un televizor marca NEI * Dupa un an si cinci luni de la achizitionare, aparatul s-a defectat * Intrucat avea certificat de garantie pentru cinci ani, proprietarul s-a prezentat la firma care trebuia sa asigure service-ul * Reparatia nu s-a putut face din cauza ca firma de unde cumparase televizorul era in lichidare * Firma de service nu mai avea astfel de unde sa isi recupereze banii pentru reparatie

A devenit deja un lucru arhicunoscut faptul ca in Romania aproape toate lucrurile sunt invers decat ar trebui sa fie. De multe ori intalnesti oameni care mor cu dreptatea in mana, cazuri in care celor care ar trebui sa li se asigure drepturile li se inchide usa in nas si, nu in ultimul rand, situatii in care, in cadrul unei dispute, ambele parti au dreptate. O astfel de situatie este cea despre care vom discuta mai jos, respectiv un conflict in care ambele parti implicate sunt indreptatite sa li se tina partea. Din orice punct de vedere s-ar privi acest lucru.La sediul redactiei noastre s-a prezentat in una din zilele trecute un pensionar care ne-a povestit un caz specific creat de proasta organizare a sistemului dupa care se coordoneaza majoritatea activitatilor din ziua de astazi. Eustatiu Dumitru Mihaiescu, in varsta de 78 de ani, din Constanta, ne-a relatat faptul ca in luna martie a anului trecut a achizitionat de la firma "Mondo Retail" un televizor marca NEI. In certificatul de garantie primit o data cu televizorul se arata ca aparatul avea un termen de garantie de cinci ani, perioada in care eventualele reparatii trebuiau executate de o alta firma, de profil din Constanta, cu care firma "Mondo Retail" avea incheiat un contract. Dupa un an si cinci luni de la achizitionare, televizorul s-a defectat. "Am ramas fara imagine", ne-a declarat Dumitru Mihaiescu. Pana atunci aparatul se pare ca functionase perfect, fara a se fi inregistrat vreo problema. A doua zi dupa defectarea televizorului, mai exact pe 2 august, Dumitru Mihaiescu s-a prezentat la firma care trebuia sa asigure service-ul, cu cererea ca aparatul sa ii fie reparat in conformitate cu certificatul de garantie. Insa nu mica a fost surpriza sa atunci cand i s-a spus ca firma "Mondo Retail", cea de la care achizitionase aparatul, a dat faliment. I-a fost inmanata o comunicare in care se arata ca, intrucat firma "a intrat in lichidare si nu mai exista persoana de contact, in vederea derularii in bune conditii a activitatii de service in garantie, incepand cu data prezentei inceteaza interventiile pentru urmatoarele produse pana la clarificarea situatiei". Urma alaturat o lista intreaga de aparate printre care se afla si tipul de televizor detinut de Dumitru Mihaiescu. In momentul respectiv, cel in cauza s-a vazut pus intr-o situatie cel putin ciudata, respectiv in situatia celui care detine un televizor defect pentru care are cinci ani de garantie, insa nu are la cine sa mearga pentru a-i fi reparat, conform aceluiasi certificat de garantie. Toate incercarile efectuate de Dumitru Mihaiescu nu au condus la nici un rezultat, nici telefoanele date la sediul central al firmei "Mondo Retail" din Bucuresti, nici incercarile pe plan local pe langa lichidatorul firmei, nici reclamatia la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor. "Nu am chemat pe nimeni altcineva sa imi repare televizorul, intrucat eu sunt omul care respecta toate legile in tara asta", ne-a declarat pensionarul. "Daca pe certificatul de garantie pe care il am pentru televizorul meu scrie ca timp de cinci ani de zile aparatul trebuie reparat gratuit, eu nu mi-am permis sa aduc pe nimeni. Intrebarea pe care mi-o pun se refera insa la modul in care firma producatoare isi onoreaza numele atunci cand un aparat nu mai poate fi reparat din aceste motive".

Semnal de alarma

Contactat telefonic, directorul firmei care trebuia sa asigure service-ul aparatelor comercializate de firma "Mondo Retail" ne-a expus si motivul pentru care nu-si permite sa asigure reparatia televizorului in cauza conform certificatului de garantie. "Noi am avut un contract cu firma "Mondo Retail" prin care asiguram service-ul aparaturii cu garantie achizitionate din magazinul firmei respective. In momentul in care firma a intrat in lichidare, noi automat nu mai aveam de la cine sa scoatem contravaloarea serviciilor oferite celor care aveau aparate in garantie. Noi nu putem asigura aceste reparatii din banii nostri atata timp cat nu are cine sa ni-i deconteze". Directorul firmei de service a mai afirmat ca i-a oferit lui Dumitru Mihaiescu sa ii trimita un meserias care sa verifice aparatul sa i-l repare contra unui pret redus, insa acesta a refuzat. Iata ca ne aflam in fata unei probleme in care ambele parti au dreptate in felul lor. Pe de o parte, proprietarul aparatului, care nu poate concepe cum este posibil sa fie in posesia unui certificat de garantie care sa nu isi gaseasca aplicabilitate in realitate si, pe de alta parte, firma de service care nu mai poate raspunde solicitarilor celor aflati in aceeasi situatie, din cauza ca firma de la care s-a achizitionat aparatura si care trebuie sa achite costurile nu mai exista. De foarte multe ori se intalnesc asemenea situatii, care tot de multe ori pot ramane fara rezolvare practica. Nu ne ramane decat sa tragem un semnal de alarma in fata opiniei publice, in speranta ca aceste situatii sa nu se mai repete.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii