Elevi de la Carmen Sylva, implicati intr-un proiect Comenius
Elevi de la Carmen Sylva, implicati intr-un proiect Comenius
În aprilie 2009,
şcolarii, însoţiţi de trei profesori, s-au întâlnit cu colegii lor de proiect
în Norvegia
Pentru a treia oară,
Liceul Carmen Sylva din Eforie Sud este partener în cadrul unui proiect
Comenius, finanţat de Uniunea Europeană. Unitatea de învăţământ a participat la
o competiţie deschisă şi s-a numărat printre cele 170 de şcoli ale căror
aplicaţii au fost aprobate din cele 900 care au intrat în concurs.
Proiectul se numeşte
„Europe Versus Energy" şi are ca obiectiv tratarea unor subiecte precum găsirea
de surse regenerabile de energie, metode de diminuare a poluării sau impactul
crizei energetice asupra economiei. La proiect, alături de echipa de elevi şi
profesori de la Liceul Carmen Sylva din Eforie Sud, participă şi şcoala
„Deftero Peiramatiko Gymnasio Thessalonikis" din Grecia (şcoala coordonatoare),
Liceul „St. Petri Skola" din Suedia şi Liceul „Kongsbakken videregaende skole"
din Norvegia. „Europe Versus Energy" se derulează pe parcursul a doi ani, între
2008 şi 2010. În cadrul acestuia au fost stabilitate patru deplasări la
unităţile partenere, iar două dintre ele au avut deja loc. În noiembrie 2008,
colegii de proiect au avut drept punct de întâlnire Thessaloniki din Grecia,
unde au stabilit sarcinile de lucru şi target-urile pe care fiecare ţară
participantă va trebui să le atingă. În aprilie 2009 a urmat cea de-a doua
întâlnire. Norvegia a fost de această dată locul unde elevii şi profesorii de
la Liceul Carmen Sylva s-au reunit cu colegii lor de proiect. În oraşul
norvegian Tronso, ei au avut şansa de a veni în contact cu o cultură şi o
civilizaţie nouă. Întâlnirea a avut un impact impresionant asupra copiilor, dat
fiind faptul că aceştia au fost găzduiţi de elevii norvegieni. În zilele în
care au rămas în Norvegia, cadrele didactice şi şcolarii au făcut o vizită la
Universitatea Tromso, unde tinerii participanţi au realizat un set de
experimente ce vizau studiul pompelor de căldură, au făcut o vizită la Polaria, iar dresura de foci a fost atracţia
principală. De asemenea, ei au asistat şi la o prezentare a unor turbine
eoliene şi au putut pune întrebări legate de modul de funcţionare. „Am rămas profund
surprinse de multitudinea peisajelor arctice, cât şi de receptivitatea
localnicilor la cunoaştere şi schimbare. Timp de 4 zile am petrecut momente
minunate alături de prietenii noştri din celelalte ţări participante. Faptul că
am avut ocazia să interacţionăm social şi cultural cu adolescenţi din alte ţări
ne-a deschis graniţele către cunoaşterea mai aprofundată a civilizaţiilor
europene. De asemenea, proiectul ne-a îmbogăţit cunoştinţele asupra găsirii şi
utilizării energiilor regenerabile", au declarat elevele Mihaela Năstase şi
Mirela Mihalea.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp