Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:17 05 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Elevii constanteni pot opta si pentru programele alternative de educatie

ro

06 Apr, 2004 00:00 429 Marime text

Atat elevii din mediul urban, cat si cei din rural pot invata dupa alternativa Step by step, cei din oras pot opta si pentru Waldorf, iar cei mici pot beneficia de alternativa Jena, la gradinita de aplicatie a Colegiului National "Mircea cel Batran" * Scolile alternative se afla sub controlul al MEC care s-a implicat in evaluarea ariei curriculare si a metodelor interactive folosite in vederea acreditarii acestora * Educatia alternativa pune accentul pe promovarea puterii de decizie, a gradului de implicare si a libertatii fiecarui copil in raport cu ceilalti

Ministerul Educatiei si Cercetarii a decis in urma cu cateva zile in cadrul unei sedinte incurajarea pluralismului educational, adica o mai buna promovare a scolilor de tip Waldorf, Freinet, Montessori, Step by Step sau Jena, deja prezente in majoritatea judetelor si care pot oferi o educatie mai economica prin promovarea unei bune colaborari cu comunitatea locala si metode interactive care pun accentul pe experienta practica. In acest sens, MEC are in vedere pe viitor dezvoltarea alternativelor educationale, acestea urmand sa fie sustinute prin proiecte de instruire a formatorilor si finantate cu fonduri provenite din programul Phare. In momentul de fata, in judetul Constanta, in afara sistemului clasic de invatamant, copiii pot opta si pentru programele alternative de educatie, care pot constitui o solutie viabila, mai ales pentru invatamantul din zonele defavorizate. Potrivit declaratiilor inspectorului scolar general Paloma Petrescu, atat elevii din mediul urban, cat si cei din rural pot invata dupa alternativa Step by step, iar cei din oras pot opta si pentru Waldorf, iar cei mici pot beneficia de alternativa Jena, la gradinita de aplicatie a Colegiului National "Mircea cel Batran". Petrescu a mai declarat ca "intr-adevar, invatamantul alternativ se preteaza mai mult atunci cand obiectivul principal este formarea unei personalitati plurivalente si dezvoltarea personalitatii elevului din punct de vedere social. La noi a prins foarte bine alternativa step by step, introdusa la ora actuala intr-un numar de aproximativ 26 de institutii de invatamant, dar si cea Waldorf, ca dovada ca rezultatele la examenul de capacitate ale elevilor inclusi in aceste alternative de invatamant sunt extrem de bune". Inspectorul scolar a mai adaugat ca scolile alternative se afla sub controlul al MEC care, inca de la aparitia acestora, s-a implicat in evaluarea ariei curriculare si a metodelor interactive folosite in vederea acreditarii acestora. Mai mult decat atat, educatia alternativa pune accentul pe promovarea puterii de decizie, a gradului de implicare si a libertatii fiecarui copil in raport cu ceilalti, stimularea fanteziei si a spiritului de initiativa in vederea realizarii unei performante si valorificarea experientei proprii a copilului rezultata din contactul direct cu mediul ambiant.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii