Firma din Ungaria a trimis deja utilaje speciale Operaţiunile de ranfluare a navei împingător Dunafoldvar încep săptămâna aceasta
Firma din Ungaria a trimis deja utilaje speciale: Operaţiunile de ranfluare a navei împingător Dunafoldvar încep
07 Apr, 2014 00:00
ZIUA de Constanta
2602
Marime text
Vineri seara, un incendiu a pus pe jar pompierii de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa, dar şi pe angajaţii Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. Motivul a fost un incendiu izbucnit la nava împingător Dunafoldvar, sub pavilion Ungaria, care plecase din Constanța și se îndrepta cu şase barje de minereu de fier către Austria. Pentru stingerea focului au intervenit atât trei echipaje şi patru autospeciale de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Dobrogea, cât şi nava pompier „Pestera“ a Administraţiei Canalelor Navigabile. Timp de 12 ore, pompierii s-au chinuit să stingă incendiul, flăcările fiind amplificate de vântul puternic. Primele indicii arată că focul ar fi pornit de la o instalaţie, în urma unui scurtcircuit. Cei şapte marinari aflaţi la bord, doi români şi cinci maghiari, au reuşit să tragă vasul la mal şi să se salveze. Ambarcaţiunea însă a ars ca o torţă până sâmbătă dimineaţă, după care s-a scufundat. Ceea ce a mai rămas din împingătorul Dunafoldvar va fi scos la suprafaţă în această săptămână.
Nava împingător Dunafoldvar s-a scufundat pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, la kilometrul 29+500, în zona localității Poarta Albă. Aflat la fața sinistrului loc, directorul executiv al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța, Daniel Georgescu, a declarat că din corpul navei nu se mai vede decât cabina de comandă de pe castelul telescopic al vasului. „Au fost mai bine de 12 ore de luptă colosală cu incendiul a pompierilor militari și civili, dar, din păcate, după ce în primă fază se reușise punerea sub control a flăcărilor, focarul a reizbucnit sâmbătă și deznodământul îl vedeți, nava s-a scufundat, fără însă a se înregistra victime, accidente umane sau poluare cu hidrocarburi“, a declarat Georgescu. În zonă a fost instalată o rețea dublă de baraje Depol, flotante, pentru a împiedica scurgerea de hidrocarburi, nava având în tancurile de combustibil peste 90 de tone de motorină. „Operațiunile de ranfluare a navei scufundate vor începe săptămâna viitoare (n.r. săptămâna aceasta), dar important este că, în momentul de față, canalul este navigabil, ce-i drept, cu restricții de trafic în zona respectivă, unde se tranzitează pe un singur fir de navigație, în mod alternativ“, a explicat Georgescu. De altfel, firma din Ungaria a trimis la faţa incidentului utilaje speciale, cu ajutorul cărora va fi scos la suprafaţă ceea ce a mai rămas din împingătorul Dunafoldvar.
CN ACN, despre incidentul de pe Canalul Dunăre - Marea Neagră
„Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile anunţă că în data de 4.04.2014, la ora 21.25, comandantul împingătorului, cu şapte marinari la bord, care se îndrepta către Austria, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, a anunţat la dispecerat izbucnirea unui incendiu. După direcţionarea acestora către mal, au fost scoşi comandantul şi membrii echipajului. În vederea stingerii incendiului, s-a acţionat până în jurul orei 6 dimineaţa, când a fost localizat incendiul, însă din cauza vântului puternic, acesta a reizbucnit. Timpul lung de acţionare cu foarte multă apă, atât din canal cât şi din autospeciale, a dus la scufundarea navei. Împingătorul va fi scos la suprafaţă cu ajutorul mai multor barje, care vor sosi de la Galati. Operaţiunea se estimează a dura aproximativ o săptămână“, au precizat reprezentanţii CN ACN Constanţa.
Nava împingător Dunafoldvar s-a scufundat pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, la kilometrul 29+500, în zona localității Poarta Albă. Aflat la fața sinistrului loc, directorul executiv al Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile (CNACN) Constanța, Daniel Georgescu, a declarat că din corpul navei nu se mai vede decât cabina de comandă de pe castelul telescopic al vasului. „Au fost mai bine de 12 ore de luptă colosală cu incendiul a pompierilor militari și civili, dar, din păcate, după ce în primă fază se reușise punerea sub control a flăcărilor, focarul a reizbucnit sâmbătă și deznodământul îl vedeți, nava s-a scufundat, fără însă a se înregistra victime, accidente umane sau poluare cu hidrocarburi“, a declarat Georgescu. În zonă a fost instalată o rețea dublă de baraje Depol, flotante, pentru a împiedica scurgerea de hidrocarburi, nava având în tancurile de combustibil peste 90 de tone de motorină. „Operațiunile de ranfluare a navei scufundate vor începe săptămâna viitoare (n.r. săptămâna aceasta), dar important este că, în momentul de față, canalul este navigabil, ce-i drept, cu restricții de trafic în zona respectivă, unde se tranzitează pe un singur fir de navigație, în mod alternativ“, a explicat Georgescu. De altfel, firma din Ungaria a trimis la faţa incidentului utilaje speciale, cu ajutorul cărora va fi scos la suprafaţă ceea ce a mai rămas din împingătorul Dunafoldvar.
CN ACN, despre incidentul de pe Canalul Dunăre - Marea Neagră
„Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile anunţă că în data de 4.04.2014, la ora 21.25, comandantul împingătorului, cu şapte marinari la bord, care se îndrepta către Austria, pe Canalul Dunăre - Marea Neagră, a anunţat la dispecerat izbucnirea unui incendiu. După direcţionarea acestora către mal, au fost scoşi comandantul şi membrii echipajului. În vederea stingerii incendiului, s-a acţionat până în jurul orei 6 dimineaţa, când a fost localizat incendiul, însă din cauza vântului puternic, acesta a reizbucnit. Timpul lung de acţionare cu foarte multă apă, atât din canal cât şi din autospeciale, a dus la scufundarea navei. Împingătorul va fi scos la suprafaţă cu ajutorul mai multor barje, care vor sosi de la Galati. Operaţiunea se estimează a dura aproximativ o săptămână“, au precizat reprezentanţii CN ACN Constanţa.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii