Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:30 19 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Haos in relatiile de munca

ro

12 Nov, 2003 00:00 860 Marime text

Evidenta dubla

Carnetele de munca si registrele de evidenta a salariatilor vor merge in paralel * Acest lucru va afecta atat Inspectoratul de Munca, precum si pe agentii economici * La Constanta nu exista carnete de munca

Dupa ce, in urma cu ceva timp, s-a anuntat oficial ca dispar carnetele de munca si locul acestora este luat de registrele generale de evidenta a salariatilor, legiuitorii revin asupra deciziei si prelungesc data de predare a carnetelor de munca pana la jumatatea anului 2007. Maria Petrica, director adjunct in cadrul Inspectoratului Teritorial de Munca Constanta, a declarat ca pana acum nu s-a primit ceva oficial prin care sa se explice ce se intampla cu registrele generale de evidenta a salariatilor. "Nevenind nimic oficial, concluzia este ca se merge in paralel si cu registrele, si cu carnetele de munca. De asemenea, s-a pastrat acelasi termen de completare a registrului, respectiv 31 decembrie 2003. Prin urmare, pana la aceasta data agentii economici au obligatia de a completa registrul general de evidenta a salariatilor", a precizat reprezentantul ITM. Totodata, ramane si obligatia ca, in termen de zece zile lucratoare de la inceperea activitatii, sa se infiinteze acest registru si sa se inregistreze la Inspectoratul Teritorial de Munca.

Deficit de carnete de munca

In momentul introducerii registrelor de evidenta a salariatilor nu au mai fost distribuite carnete de munca. Asa se explica faptul ca, la ora actuala, exista cerere, dar institutiile abilitate cu distribuirea acestora - in speta, pe plan local, Directia pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala - nu pot onora solicitarile. Maria Petrica a precizat ca, in prezent, nu exista formulare pentru carnetele de munca. Directorul adjunct al ITM a mai adaugat ca acest aspect a fost adus la cunostinta Ministerului Muncii, care a comunicat ca va trimite astfel de formulare. O cerere similara a fost trimisa la minister si din partea Directiei pentru Dialog, Familie si Solidaritate Sociala. Constantin Bragaru, directorul DDFSS, a precizat ca, de asemenea, s-a luat legatura cu alte directii din tara care au astfel de carnete, pentru a trimite si la Constanta. Acesta a mai adaugat ca cererea nu este foarte mare, zilnic fiind solicitate circa doua-trei carnete de munca. In prezent, carnetele de munca se procura de la DDFSS. Maria Petrica a declarat ca acest lucru nu este normal si tocmai de aceea s-a facut o adresa catre minister pentru ca aceasta activitate sa revina Inspectoratului Teritorial de Munca. Reprezentantii ITM spun ca s-a facut aceasta solicitare, deoarece carnetele de munca sunt completate de catre ei.

Avantaje si dezavantaje

Pastrarea in paralel atat a registrelor de evidenta a salariatilor, cat si a carnetelor de munca incarca intr-o oarecare masura activitatea Inspectoratului Teritorial de Munca din punctul de vedere al controalelor. Mai exact, inspectorii ITM vor trebui sa verifice si existenta registrului. Cei mai afectati de situatie sunt insa agentii economici, care vor trebui sa pastreze o evidenta dubla. Maria Petrica a precizat ca, pe de alta parte, este bine ca s-a prelungit termenul de renuntare la carnetele de munca deoarece intervalul de timp ramas pana la jumatatea anului 2007 ii va ajuta pe agentii economici sa invete sa completeze corect registrele de evidenta a salariatilor. Cu privire la acest aspect, reprezentantii societatilor care doresc sa pastreze, in vederea completarii, cartile de munca la sediu pot participa la cursuri de perfectionare. Acestea sunt organizate de Centrul de Pregatire si Perfectionare a Inspectiei Muncii Botosani si prima serie de cursanti va incepe pregatirea, cel mai probabil, pe data de 17 noiembrie. Taxa de participare este de trei milioane de lei, cursul are o durata de doua saptamani, iar orele se vor desfasura la sediul ITM. Maria Petrica a precizat ca fiecare serie va cuprinde 20 de persoane, pana la ora actuala fiind depuse 25 de cereri. Pregatirile se vor face pentru functia de inspectori resurse umane.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii