Hipermarket-urile, reclamate ca vand en-detail
Hipermarket-urile, reclamate ca vand en-detailComerciantii vor desfiintarea targurilor organizate de Camera de Comert
Nemultumiti de cota de vanzari la diverse categorii de produse, comerciantii locali si-au exprimat nemultumirea fata de organizarea targurilor cu vanzare catre populatie * Preturile de producator, cumulate cu un adaos comercial mult mai mic decat cel practicat pe piata de desfacere de profil, scad profitul comerciantilor locali * O alta problema pentru agentii economici mici din Constanta o reprezinta atragerea de catre hipermarket-uri a cumparatorilor persoane fizice prin preturi concurentiale
In acest an, Inspectoratul Judetean de Concurenta Constanta a primit o serie de sesizari din partea agentilor economici din judet, avand activitati preponderent comerciale. Una dintre ele a constat in faptul ca la targurile si expozitiile care se organizeaza primavara sau toamna de catre Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta, producatorii, pe langa reclama care si-o fac, isi vand si produsele populatiei locale si turistilor, dat fiind ca cea mai mare parte din evenimente au loc si in plin sezon estival. Printre cumparatori sunt si angrosisti, oameni de afaceri, respectiv agenti economici. Problema unora dintre reclamanti ar fi aceea ca, prin organizarea acestor evenimente, s-ar face concurenta neloiala segmentului de piata care se ocupa cu desfacerea pe plan local a unor categorii de produse: imbracaminte, incaltaminte etc. Nemultumirea are la baza ideea ca expozantii, desigur, isi vand produsele la pret de producator, de regula mai mic decat cel de pe piata locala. La acest pret se adauga un adaos comercial pentru a putea suporta cheltuielile aferente, dar un procent mult mai mic decat cel practicat de agentii economici din teritoriu. "Ni s-a solicitat sa nu mai permitem vanzarea en-detail si en-gros la targuri si expozitii, de catre producatori a marfurilor expuse. Atata vreme cat expozantii au case de marcat si intocmesc documentatia fiscala specifica activitatii, noi nu putem sa intervenim in nici un fel", a declarat Ioan Badica, sef-inspector in cadrul inspectoratului local. "Obiectivul legii concurentei este bunastarea cumparatorilor. Prin urmare am respins aceasta sesizare, tocmai pentru ca am considerat ca aceasta modalitate de vanzare catre populatie reprezinta un avantaj in favoarea acesteia din urma", a concluzionat Badica.O alta sesizare a fost aceea prin care, invocandu-se concurenta neloiala, hipermarket-urile, vanzand produsele lor cu preturi mai mici, ar face concurenta agentilor economici care comercializeaza aceleasi produse prin propriile magazine. Reprezentantei din teritoriu a Consiliului Concurentei i s-a sugerat efectiv sa interzica vanzarea catre populatie a tuturor tipurilor de marfuri, de catre hipermarket-uri, acestea trebuind sa vanda in perspectiva reclamantilor numai catre agentii economici in regim en-gros. "In sesizare se specifica ca nu se intocmesc documente legale, desi aceste hipermarket-uri emit facturi fiscale catre orice cumparator, fie persoana fizica, fie juridica. Am respins si aceasta sesizare, persoanele respective revenind cu o alta sesizare pe aceeasi tema, pe care am inaintat-o forului superior de la Bucuresti, care a raspuns asemeni noua ca vanzarea catre populatie este benefica, astfel ca nu poate fi respinsa, ci incurajat acest tip de comert si asta pentru faptul ca doar aceste magazine pot sa negocieze niste preturi convenabile pentru toata lumea cu producatorul, preintampinandu-se cresterea preturilor cateodata nejustificata", a mai adaugat Ioan Badica. Potrivit celor afirmate de acesta, vanzarea catre populatie a marfurilor din aceste magazine este benefica, asigurandu-se o stabilitate a preturilor pe piata, ei fiind singurii care ar putea impune anumite conditii producatorilor.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp