Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
15 Aug, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
4440
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, titular al proiectului „Organizare de şantier pentru finalizare dig de larg ”, situat în incinta Portului Constanţa, Dana 97, anunţă publicul interesat asupra luării deciziei etapei de încadrare de către Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa: nu este necesara efectuarea evaluării impactului asupra mediului, în cadrul procedurilor de evaluare a impactului asupra mediului.
Contractul pentru extinderea digului de larg a fost semnat în luna februarie 2013 între Ministerul Transporturilor şi Van Oord Dredging and Marine Contractors. Construcţia digului a început în 1976, însă din 1990 lucrările au fost oprite, din lipsa banilor. Lucrările, care vor dura efectiv 23 de luni, sunt împărţite în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, lucrări hidrotehnice de specialitate şi etapa de lucrări noi propriu-zise, care vor începe pe fundul mării. Digul de nord va fi prelungit cu 1.050 metri, de la km 4+850 la km 5+900. Este vorba de o lucrare hidrotehnică complexă şi dificilă. Partea vizibilă se va ridica până la 7 metri deasupra apei. Ea va sta pe o piramidă cu baza de 170 metri şi înălţimea de 25 metri. Finanţarea este asigurată, în proporţie de 85%, din fondurile structurale ale Uniunii Europene, iar restul, din alocaţii bugetare. Compania olandeză „Van Oord Dredging and Marine Contractors” are o tradiţie de peste 100 de ani în domeniul lucrărilor hidrotehnice. Este o cunoştinţă mai veche a portului Constanţa. În 2008, ea a câştigat licitaţia pentru lucrările de dragaj şi excavaţii în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, cu o ofertă de 22.176.623 euro.
Contractul pentru extinderea digului de larg a fost semnat în luna februarie 2013 între Ministerul Transporturilor şi Van Oord Dredging and Marine Contractors. Construcţia digului a început în 1976, însă din 1990 lucrările au fost oprite, din lipsa banilor. Lucrările, care vor dura efectiv 23 de luni, sunt împărţite în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, lucrări hidrotehnice de specialitate şi etapa de lucrări noi propriu-zise, care vor începe pe fundul mării. Digul de nord va fi prelungit cu 1.050 metri, de la km 4+850 la km 5+900. Este vorba de o lucrare hidrotehnică complexă şi dificilă. Partea vizibilă se va ridica până la 7 metri deasupra apei. Ea va sta pe o piramidă cu baza de 170 metri şi înălţimea de 25 metri. Finanţarea este asigurată, în proporţie de 85%, din fondurile structurale ale Uniunii Europene, iar restul, din alocaţii bugetare. Compania olandeză „Van Oord Dredging and Marine Contractors” are o tradiţie de peste 100 de ani în domeniul lucrărilor hidrotehnice. Este o cunoştinţă mai veche a portului Constanţa. În 2008, ea a câştigat licitaţia pentru lucrările de dragaj şi excavaţii în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, cu o ofertă de 22.176.623 euro.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii