Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:22 07 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inspectorii OPC primesc reclamatii si la bijuterii

ro

10 Mar, 2003 00:00 1481 Marime text

Obiecte de proasta calitate

Indiferent ca este vorba de cele confectionate din metale pretioase sau strasuri, plangerile curg garla * Majoritatea oamenilor se duc direct la un bijutier pentru a-si rezolva singuri problema, altii reclama la OPC * Un exemplu este cel al unei femei care a reclamat firma producatoare de ciocolata "Poiana" pentru o bijuterie castigata la concurs * Inspectorii OPC sfatuiesc cumparatorii sa nu achizitioneze bijuterii din metal pretios decat din magazine specializate, nicidecum de la vanzatori care ofera "ocazii" sau de urma carora nu se mai poate da

Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor (OPC) se confrunta, pe langa probleme cu adevarat grave, si cu situatii de-a dreptul ilare. Prin natura acestei institutii, aceasta se adreseaza tuturor celor care intampina probleme in ceea ce priveste calitatea serviciilor de care au parte sau a obiectelor achizitionate. Gama de produse sau servicii reclamate de consumatori este atat de larga incat, daca s-ar intocmi o lista, aceasta ar avea dimensiuni kilometrice. Daca cele mai frecvente reclamatii se refera la produsele alimentare, nici calitatea nemultumitoare a celor nealimentare nu scapa nereclamata. Astfel, o categorie de produse la adresa carora s-au facut numeroase plangeri o constituie si bijuteriile. Indiferent ca este vorba de cele confectionate din metale pretioase sau strasuri, plangerile curg garla. In general, la bijuteriile din aur sau argint problema care se pune o reprezinta unele deficiente din fabricatie. Desi majoritatea oamenilor se duc direct la un bijutier pentru a-si rezolva singuri problema, altii se simt nedreptatiti de faptul ca au dat o gramada de bani pe aceste obiecte si apoi, la un foarte scurt timp, se trezesc ca ceva nu este in ordine. Un exemplu prezentat de purtatorul de cuvant al OPC Constanta, Monica Costilov, este cel al unei femei care a reclamat firma producatoare de ciocolata "Poiana". Persoana in cauza sustinea ca a fost inselata la un concurs la care participase si castigase un trifoi de aur. Pentru ca aspectul bijuteriei sa fie mai atractiv, firma i-a trimis premiul, respectiv trifoiul de aur, atarnat de un lantisor, care era insa doar suflat cu aur. Femeia a purtat trifoiul impreuna cu respectivul lantisor si, in momentul in care acesta s-a innegrit, s-a dus glont la OPC pentru a reclama firma, fara sa tina cont ca in concurs se pusese ca premiu numai trifoiul de aur, nu si lantisorul. Foarte multe plangeri vin din partea celor care cumparasera bijuterii despre care li se spusese ca sunt din aur sau argint si apoi s-a dovedit ca fusesera inselati. Pentru a se evita astfel de neplaceri, inspectorii OPC sfatuiesc cumparatorii sa nu achizitioneze bijuterii din metal pretios decat din magazine specializate, nicidecum de la vanzatori care ofera "ocazii" sau de urma carora nu se mai poate da. Si, in orice situatie, bonul de casa trebuie pastrat, in vederea inlocuirii sau a repararii obiectului in cauza.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii