Lapte la sticle de 900 de ml in loc de un litru
Lapte la sticle de 900 de ml in loc de un litruAmenda de pana la zece milioane pentru etichetare incorecta
Diferenta de gramaj nu aparea nicaieri * Justificarea patronului societatii a fost ca daca nu s-a mentionat nicaieri ca este vorba de sticle de 900 de mililitri, tot asa nu aparea nicaieri faptul ca ar comercializa lapte la litru, astfel incat nimeni nu il poate acuza de frauda * Deficiente de etichetare s-au depistat si la sticlele cu iaurt * In raionul de legume si fructe, produsele nu corespundeau calitativ
Inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor au efectuat, ieri, un control amanuntit la o societate comerciala unde au fost depistate nereguli in ceea ce priveste comercializarea produselor lactate. Este vorba de magazinul alimentar apartinand societatii Betina SRL. Este vorba de o societate de fabricare a produselor lactate, care are si magazin de desfacere pe strada Soveja. Aici era prezentat la vanzare lapte dulce, ambalat si vrac. Laptele ambalat era prezentat in sticle din plastic de unica folosinta. Problema era insa faptul ca, in urma constatarilor inspectorilor si a masuratorilor efectuate la fata locului, sticlele in care era vandut laptele nu erau de un litru, ci de 900 de mililitri, fapt care nu era insa nicaieri mentionat. Pretul unei sticle era de 14.500 de lei. Justificarea patronului societatii, sosit imediat la fata locului, a fost ca daca nu s-a mentionat nicaieri ca este vorba de sticle de 900 de mililitri, tot asa nu aparea nicaieri faptul ca ar comercializa lapte la litru, astfel incat nimeni nu il poate acuza de frauda. Conform legislatiei in vigoare, insa, este obligatoriu ca gramajul unui produs sa fie mentionat. Deficiente de etichetare s-au depistat si la sticlele cu iaurt. Magazinul avea si un raion de legume si fructe unde, de asemenea, au fost depistate nereguli. Este vorba de rosii pe jumatate stricate si usturoi incoltit, ambalat la pungi de plastic. In cazul acestora, inspectorii OJPC au dispus sortarea produselor si scoaterea de la comercializare a celor care nu corespundeau calitativ. Conform declaratiilor lui Eugen Voineagu, directorul OJPC Constanta, patronul societatii va fi sanctionat cu o amenda contraventionala cuprinsa intre doua si zece milioane de lei. "Amenda este pentru etichetare incorecta, intrucat este adevarat ca nu se poate dovedi ca s-ar fi intentionat inselarea clientilor", a afirmat acesta.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp