Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
Advertisement
16:41 26 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Licitatie pentru terminal de pasageri in Portul Constanta

ro

22 Jun, 2004 00:00 1080 Marime text

Comisia de evaluare a ofertelor depuse de cele cinci firme interesate este formata din specialisti ai Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta si ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului * Durata de executie din oferte se incadreaza intre 7 si 18 luni, iar valoarea ofertelor (fara TVA) se situeaza intre aproximativ 2256.000 euro si 3227.000 euro * Finantarea proiectului se doreste a fi realizata de la bugetul de stat si, in completare, din surse proprii ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta

Ieri, 21 iunie, la Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta a avut loc deschiderea licitatiei pentru achizitie de lucrari necesare construirii obiectivului de investitii "Terminal de pasageri in Portul Constanta". Dintre cele noua firme care au cumparat documentatia de licitatie au depus oferte cinci: SC "IFCO" SA Constanta, SC "Deltacons" SA Tulcea, SC "Guris Ankara"- Turcia, SC "Convas Construct" Constanta, SC "Athena" SA- Grecia. SC "IFCO" participa la licitatie in asociere cu SC "Pet Communication" SRL si SC "Energomont" SRL Constanta, iar SC "Deltacons" SA Tulcea participa la licitatie in asociere cu SC "Coral" SRL Tulcea. Durata de executie din oferte se incadreaza intre 7 si 18 luni, iar valoarea ofertelor (fara TVA) se situeaza intre aproximativ 2256.000 euro si 3227.000 euro. Comisia de evaluare este formata din specialisti ai Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta si ai Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. Comisia va analiza atat ofertele financiare, cat si ofertele tehnice pentru a desemna contractantul pentru aceasta investitie. Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime SA Constanta va amenaja un terminal specializat de pasageri, pe dana de pasageri existenta, intre doua puncte de atractie turistica: fostul Pavilion Regal- transformat in Muzeul Portului, si Vechiul Far- construit in timpul regelui Carol I. Avantajele oferite de acest amplasament sunt: accesul direct si facil al navelor la intrarea in port, fara manevre suplimentare, legaturile rutiere rapide cu orasul, care nu afecteaza activitatea portuara din zona, posibilitatea vizitarii punctelor de interes istoric si turistic din imediata apropiere (Cazinoul, Acvariul, Farul Genovez, Muzeul Portului, portul Tomis, zona peninsulara a orasului Constanta) si facilitati de transport, cazare, divertisment in statiunile limitrofe. Gara maritima de pasageri va asigura desfasurarea activitatii de control a Politiei de Frontiera si a Vamii, in conditii optime, conform standardelor europene.

Detalii tehnice ale proiectului

Pentru asigurarea functiilor terminalului de pasageri este necesara construirea unei cladiri, ce va cuprinde trei corpuri independente, cu o suprafata de 3700 mp. Din punct de vedere functional, cladirea va rezolva mai multe cerinte: separarea fluxurilor de procesare a pasagerilor pentru sosiri si plecari internationale, in vederea operarii simultane a celor aflati in trafic, asigurarea spatiilor necesare pentru organele de control - Vama, Politia de Frontiera, Politia Sanitar-Veterinara, SRI - pentru verificarea documentelor pasagerilor la trecerea frontierei, asigurarea spatiilor necesare pentru personalul de deservire a terminalului, pentru confortul pasagerilor (baruri, spatii comerciale, magazin duty-free etc.). De asemenea, sunt incluse in proiect cabinete medicale pentru pasageri si animalele de companie, pentru asistenta medicala de urgenta, laboratoare fitosanitare, camere pentru azilanti si persoanele cu probleme de readmitere. Finisajele acestei cladiri vor fi de calitate superioara: Alucobond la exterior, pardoseli din granit, gresie antiderapanta pe rampele exterioare de acces, tavane suspendate tip Armstrong, panouri tristrat la invelitoarea pe structura metalica, usi de acces exterioare cu dispozitive de inchidere automata, tamplarie exterioara de aluminiu sau PVC cu bariera termica, geam termopan cu sticla securizata, perete cortina cu profile de aluminiu, balustrade inox la scari etc. - toate acestea avand un aport important in pretul unitar al unui metru patrat construit. Finantarea proiectului se doreste a fi realizata de la bugetul de stat si, in completare, din surse proprii ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii