Masuri pentru modernizarea invatamantului profesional si tehnic
Masuri pentru modernizarea invatamantului profesional si tehnic
14 Apr, 2004 00:00
ZIUA de Constanta
617
Marime text
3Atributiile consortiilor regionale vizeaza si elaborarea Planului Regional de Actiune pentru Dezvoltarea Invatamantului profesional si tehnic pe termen lung (PRAI) * PRAI reprezinta primul document de planificare strategica a ofertei de formare profesionala prin invatamant profesional si tehnic in perspectiva anului 2010, care poate fi utilizat si pentru identificarea nevoilor de formare profesionala realizata de alti furnizori * Aceste documente vor fi actualizate anual, iar parteneriatul inter-institutional reprezinta singura modalitate de actiune care poate genera dezvoltare durabilaIn anul 2001, la elaborarea cererii pentru asistenta tehnica prin programul Phare, echipa care actualmente face parte din Unitatea de Implementare a Proiectelor (UIP) de modernizare a invatamantului profesional si tehnic a avut in vedere provocarea reprezentata de nevoia de adaptare a ofertei educationale la cererea pietei muncii. La acea vreme, date fiind informatiile partiale sau care vizau preponderent termenul scurt al cererii de calificare profesionala, de regula un an, echipa UIP a propus Ministerului Educatiei si Cercetarii considerarea abordarii la nivel regional prin constituirea consortiilor regionale - structura manageriala consultativa care activeaza ca interfata intre Consiliul de Dezvoltare Regionala si institutiile judetene cu atributii in dezvoltarea resurselor umane. Astfel, atributiile consortiilor regionale vizeaza si elaborarea Planului Regional de Actiune pentru Dezvoltarea Invatamantului profesional si tehnic pe termen lung (PRAI). Obiectivul principal al PRAI este de a realiza planificarea strategica pe termen lung a nevoilor de dezvoltare a invatamantului profesional si tehnic in functie de nevoile de dezvoltare economica. In urma unor eforturi sustinute ale agentiilor de dezvoltare regionala, in luna aceasta au fost realizate de catre inspectoratele scolare din toata tara, cu contributia comitetelor locale de dezvoltare a parteneriatului social in formarea profesionala, Planurile Locale pentru Dezvoltarea Invatamantului Profesional si Tehnic. Acestea sunt documentele de planificare a ofertei de scolarizare pe baza carora se elaboreaza planul de scolarizare si se realizeaza optimizarea retelei scolare. In concluzie, PRAI reprezinta primul document de planificare strategica a ofertei de formare profesionala prin invatamant profesional si tehnic in perspectiva anului 2010, care poate fi utilizat si pentru identificarea nevoilor de formare profesionala realizata de alti furnizori decat unitatile de invatamant. Aceste documente vor fi actualizate anual, iar parteneriatul inter-institutional reprezinta singura modalitate de actiune care poate genera dezvoltare durabila, in interesul comun al tuturor institutiilor implicate.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii