Mii de acropozi, milioane tone de piatră şi mii de metri cubi de beton în coronament Am fost pe şantier. Cum va arăta Digul de Nord din al Portului Constanţa (galerie foto + document)
Mii de acropozi, milioane tone de piatră şi mii de metri cubi de beton în coronament: Am fost pe şantier. Cum
13 Dec, 2013 00:00
ZIUA de Constanta
7073
Marime text



Reprezentanţii societăţii Van Oord au precizat că pentru lucrarea de extinderea a digului existent se vor folosi aproximativ 16.000 de blocuri de beton (acropozi) de trei tipuri 3,9 şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane tone de piatra de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament. În acest moment, se lucrează la o adâncime de 26 de metri la nucleul digului, atunci când timpul permite şi marea este liniştită. În schimb, în şantier lucrează non-stop, în două ture 210 de oameni. Pentru transportul materialului (piatra) necesar la nucleului digului sunt utilizate două nave specializate, Frans şi Midia 21 cu o capacitate aproximativa de până la 1.500 tone / transport, echipate cu sisteme de poziţionare dinamică cu o precizie de până la 25 centimetri, iar pentru profilarea nucleului este utilizat un echipament specializat ce poate lucra până la adâncimi de 18 metri. „În momentul de faţă, în şantier au fost aduse aproximativ 1 milion 500 de mii tone de piatră dintre care peste un 1 milion 200 de mii de tone au fost deja plasate în nucleul digului”, ne-a povestit Alexandru Matei, ofiţerul de presă al Van Oord.
De altfel, la extinderea digului se lucrează cu cele mai moderne echipamente. Printre echipamentele de uscat utilizate în cadrul şantierului sunt excavatoare cu o raza mare de acţiune (Hitachi EX 1900 – unul din cele mai mare din Europa, Htitachi EX 1200), speciale pentru acest tip de construcţii, precum şi alte excavatoare, încărcătoare frontale şi dumpere. Spre exemplu, Hitachi EX 1900 poate ridica 44 de tone cu o deschidere a braţului de aproximativ 40 metri. În prezent, Van Oord este unul dintre cei mai mari antreprenori specializaţi în dragare şi construcţii maritime din lume, cu origini ce se trag din tradiţia maritimă a Olandei. Cu o experienţă de peste 140 de ani, Van Oord are aproximativ 150 de proiecte în dezvoltare în întreagă lume. Finalizarea digului de larg în Portul Constanţa va duce la îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare prin diminuarea agitaţiei valurilor în întreg acvatoriul portuar, sporirea siguranţei navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii