Minicomandamentul Litoral 2003 si-a inceput activitatea
Minicomandamentul Litoral 2003 si-a inceput activitatea
07 Jul, 2003 00:00
ZIUA de Constanta
856
Marime text
966 - telefonul consumatorului
Un numar de 18 inspectori OPC din tara au fost detasati pe litoral in sezon * Sesizarile si reclamatiile turistilor vor fi rezolvate punctual #
Minicomandamentul Litoral 2003 si-a inceput de ieri activitatea.Rovana Plumb, presedintele Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, s-a aflat, ieri, la Constanta, pentru a lansa oficial aceasta noua structura. Scopul principal este de a respecta drepturile turistilor care vin sa-si petreaca vacanta pe litoral. Activitatea acestei structuri se va desfasura pe trei locatii. Un prim centru va fi in statiunea Mamaia, la hotel "Minerva", cel de-al doilea va fi in statiunea Costinesti, la sediul BTT, iar cel de-al treilea va fi amenajat in hotelul "Miorita" din statiunea Neptun. La aceste locatii vor actiona inspectori de specialitate atat reprezentanti ai Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Constanta, cat si detasati de la diverse oficii din tara. Astfel, celor 22 de inspectori constanteni li s-au alaturat alti 18 inspectori detasati din Prahova, Satu Mare, Arges, Timis, Neamt si Bucuresti. Cele trei locatii vor functiona pana pe data de 30 august, iar inspectorii detasati vor face schimbul la doua saptamani. "In locatia din Neptun isi vor desfasura activitatea opt inspectori ai Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Timis. Centrul de la Costinesti va avea patru inspectori din Prahova, iar la Mamaia vor fi sase inspectori, dintre care doi din Satu Mare, unul din Arges, unul din Neamt si doi din Bucuresti", a precizat Rovana Plumb. Cele trei locatii vor avea ca principal scop indrumarea si informarea consumatorilor in domeniul produselor si serviciilor specifice turismului pe litoral. De asemenea, aici vor exista si o serie de brosuri si pliante. Tot aici se vor primi si sesizarile si reclamatiile turistilor, care vor fi rezolvate punctual. In acest sens, a fost repusa in functiune linia de telefon cu numarul 966. Acesta poate fi apelat gratuit de la orice post fix din judetul Constanta. Totodata, accesarea numarului 966 din celelalte judete, de la telefoane publice sau mobile, este taxata la tarif normal. De asemenea, sesizarile se mai pot face la numerele 550.550 - OPC Constanta, 831.988 - comandamentul de la Neptun, 701.272, 701.273 - comandamentul de la Mamaia sau 736.449 - numarul centrului din Costinesti. "In situatia in care se inregistreaza o pondere de peste 10% din reclamatii pe un anumit domeniu pe o perioada de trei zile, se va desfasura automat o actiune de supraveghere si de control pe acea zona", a mai precizat presedintele ANPC, Rovana Plumb.Mai putine reclamatii
Cat priveste activitatea OPC Constanta, in luna iunie 2003, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, s-a inregistrat o scadere cu 40% a agentilor economici care nu respecta drepturile consumatorilor, o crestere cu 10% a numarului de actiuni de control si o scadere cu 20% a numarului sesizarilor si reclamatiilor. "In momentul de fata, pe litoral isi desfasoara activitatea peste 1.000 de agenti economici si vom avea in vedere sa asistam in permanenta consumatorii si, de asemenea, sa verificam daca acestia respecta drepturile consumatorilor", a mai adaugat Rovana Plumb.Centru de Informare la Eforie
Astazi, la Eforie Sud, Asociatia de Protectia Consumatorilor din Romania va inaugura un centru de informare si consultanta pentru consumatori. Scopul este acela de a asigura drepturile consumatorilor de a fi informati. ANPC va sprijini aceasta actiune din punct de vedere logistic si financiar. Sesizarile primite la centrul din Eforie vor fi dirijate catre cele trei locatii, respectiv Mamaia, Neptun si Costinesti, sau la sediul OPC Constanta, intrucat reprezentantii centrului nu au drept de control. Cu toate acestea, se incearca ajutarea turistilor, un astfel de sistem fiind frecvent folosit in tarile comunitare.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii