"Nu sunt adepta pedepselor dure, pentru ca ele afecteaza personalitatea tinerilor"
"Nu sunt adepta pedepselor dure, pentru ca ele afecteaza personalitatea tinerilor"Absolventa a Facultatii de Matematica din Bucuresti, in anul 1986, Narciz Amza si-a inceput cariera la catedra. Mai tarziu, aceasta a devenit formator in managementul unitatilor scolare in cadrul Casei Corpului Didactic. In urma concursului din 19 decembrie 2005, Narciz Amza devine inspectorul scolar general al judetului Constanta. Cand a preluat conducerea ISJ, a constatat ca oamenilor care i-au devenit subordonati le lipsea increderea in menirea lor, dupa cum ne-a declarat ea insasi. Entuziasta si plina de optimism, seful ISJ accepta ca in scolile constantene exista probleme. Aceasta considera ca primul pas in rezolvarea lor il reprezinta tocmai recunoasterea lor.
Avand in vedere fenomenul violentei intalnit in ultima perioada in scolile constantene, ce masuri concrete ati luat in acest sens?Masurile concrete noi nu le putem lua singuri. Rolul nostru este sa-i convingem pe factorii direct implicati ca nu este bine ce fac. In prevenirea acestor evenimente si in analiza celor ce s-au intamplat, am implicat Consiliul Judetean al Elevilor si pe cel al parintilor, pentru ca educatia este un factor foarte important pe care il furnizeaza scoala, dar acest aspect nu poate fi realizat numai si numai de catre scoala. Beneficiarii directi, adica elevii trebuie sa inteleaga ca violenta nu este o forma prin care trebuie sa se exprime.Considerati ca pedepsele prevazute de regulamentul de functionare al unitatilor de invatamant sunt prea usoare, acest lucru conducand la cresterea actelor de indisciplina?Actualul regulament in vigoare trebuie respectat. Nu se pot lua masuri mai drastice, pentru ca noi incercam sa crestem cetateni responsabili si deschisi catre ceilalti. Aplicarea unor pedepse mai dure ar conduce la modificarea personalitatii tinerilor. Daca insa sunt cazuri extreme exista si pedepse prin case de corectii, dar nu vrem sa ajungem acolo. Nu sunt adepta masurilor dure. Orele trebuie facute mai atragatoare, elevul sa vina de placere la scoala, sa aiba o comunicare buna cu profesorii. De asemenea, cadrele didactice trebuie sa-si respecte elevii, ca sa fie la randul lor respectati.Profesorii reclama lipsa jandarmilor din scoli. De ce s-a renuntat la serviciile lor? Credeti ca prezenta lor ar reduce numarul actelor de violenta din unitatile scolare?Nu stiu de ce au disparut jandarmii din peisajul scolilor constantene. Stiu sigur ca acestia patruleaza in preajma unitatilor de invatamant in perioade ale zilei, cand exista aflux de elevi. Prezenta lor in interiorul scolilor nu cred ca ar imbunatati starea de securitate si de siguranta. Aceasta trebuie realizata si mentinuta prin forte proprii si anume de catre elevi, profesori, parinti.Este cunoscut faptul ca peste jumatate dintre unitatile scolare nu au obtinut in acest an autorizatie sanitara de functionare. Cine credeti ca este raspunzator de aceasta situatie?Autorizatiile sanitare de functionare sunt niste documente care implica multe criterii foarte detaliate si este destul de dificil ca unitatile scolare sa le indeplineasca pe toate. Daca intr-un sat amarat nu este apa curenta, este clar ca nici in gradinita sau scoala de acolo nu vor fi. In general, daca oamenii sunt gospodari, pot sa gaseasca solutii alternative. Chiar daca intr-o unitate scolara lipsesc utilitatile, nu exista pericolul sa se imbolnaveasca elevii. Este foarte important sa se implice directorul de unitate scolara dar si comunitatile locale pentru a sprijini functionarea in bune conditii.Pana acum, judetul nostru s-a evidentiat prin numarul mare de scoli fara caldura. In cate dintre acestea exista premise ca elevii sa invete in continuare in frig?Nu cred ca este corect sa afirmam ca ne-am evidentiat prin lipsa caldurii din unitatile scolare, ci mai degraba faptul ca am fost sinceri si am raportat corect situatia reala, a condus la acest aspect. Motivul pentru care exista unitati scolare care au ramas in aceasta perioada neincalzite se datoreaza reabilitarii conductelor si instalarii centralelor termice. Procesul este greoi deoarece instalarea centralei termice pe gaz inseamna si o redimensionare a conductelor de gaz din zona respectiva. Cu toate acestea, eleviinu vor suferi de frig. Am obtinut din partea unei firme, 38 de radiatoare electrice care vor fi duse in scolile unde sunt probleme cu incalzirea curenta.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp