O saptamana pentru depunerea declaratiilor de asigurare in caz de accidente
O saptamana pentru depunerea declaratiilor de asigurare in caz de accidente
01 Feb, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
906
Marime text
Noi responsabilitati pentru angajatori
Incepand de ieri, la Serviciul de Colectari Contributii din cadrul Casei Judetene de Pensii a inceput depunerea declaratiilor pe proprie raspundere in vederea incheierii asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale dar si a stabilirii cotei contributiei datorate. Declaratiile se depun pe suport magnetic dar si in scris, avand la baza un formular. Programul pe discheta este pus la dispozitie de CJP, precizarile legate de completarea acestor declaratii putand fi regasite in normele metodologice de aplicare ale legii 346/2002. Potrivit Tudorei Craciun, director executiv in cadrul CJP Constanta, termenul de predare al acestor declaratii este pana la sfarsitul saptamanii, mai exact pana pe data de 6 februarie. Agentii economici angajatori au obligatia de a comunica CJP-ului prin aceasta declaratie pe proprie raspundere domeniul principal de activitate conform codului CAEN, numarul de angajati, fondul de salarii si altele. In functie de acest domeniu principal de activitate va fi stabilita clasa de risc in care se incadreaza, de care depinde la randul ei stabilirea tarifului de risc. In functie de tariful de risc urmeaza a fi calculata suma asigurarii. Clasele de risc se stabilesc pe baza unor statistici din ultimii trei ani, referitoare la accidentele de munca, in special la conditiile de producere a acestora. Din momentul in care asigurarile sunt incheiate, noile norme de aplicare ale legii prevad ca, in baza formularelor de inregistrare a accidentelor de munca si a proceselor verbale de cercetare a incidentelor periculoase, CJP si Inspectoratul Teritorial de Munca vor inregistra si vor tine evidenta tuturor accidentelor de munca si a incidentelor periculoase inregistrate de angajatorii care au sediul pe teritoriul judetului. Potrivit declaratiei Tudorei Craciun, director executiv al CJP Constanta, in urma aplicarii acestei legi va creste raspunderea angajatorilor in ceea ce priveste asigurarea conditiilor de securitate si sanatate la locul de munca. Aceasta noua activitate a institutiei consta de fapt in asigurarea protectiei sociale impotriva unor categorii de riscuri profesionale printre care se numara diminuarea capacitatii de munca, pierderea capacitatii de munca si decesul ca urmare a accidentelor de munca si bolilor profesionale. Decizia vine ca urmare a intrarii in vigoare a reglementarilor din cadrul normelor metodologice de aplicare a legii 346/ 2002, privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicate in 7 ianuarie 2005. Potrivit acesteia, raporturile de asigurare se vor stabili intre angajator sau dupa caz, persoane asigurate cu contract de asigurare, si Casa Judeteana de Pensii. Asigurarea are ca obiective prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale, reabilitarea medicala si socio-profesionala a asiguratilor victime ale accidentelor de munca si ale bolilor profesionale precum si recuperarea capacitatii de munca a acestora si acordarea de prestatii in bani pe termen lung si scurt sub forma de indemnizatii si alte ajutoare, in conditiile legii. De asemenea, persoanele asigurate vor beneficia de reabilitare medicala si recuperarea capacitatii de munca, de reabilitare si reconversie profesionala, de indemnizatii pentru incapacitate temporara de munca si de indemnizatie pentru trecerea temporara in alt loc de munca sau pentru reducerea timpului de munca. Vor mai fi asigurate compensatii pentru atingerea integritatii fizice, despagubiri in caz de deces si rambursari de cheltuieli.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii