Oportunitati de afaceri pe piata Republicii Moldova si SUA
Oportunitati de afaceri pe piata Republicii Moldova si SUA
09 Dec, 2005 00:00
ZIUA de Constanta
699
Marime text
Lobby pentru firmele constantene
# In cadrul Camerei de Comert a Romaniei va fi infiintata o firma de Public Relations care va avea rolul de a gasi oportunitati de afaceri pentru firmele romanesti pe pietele internationale
Camera de Comert si Industrie a Romaniei (CCIR), in colaborare cu Camera de Comert, Industrie, Navigatie si Agricultura Constanta (CCINA), a organizat, ieri, o intalnire cu oamenii de afaceri constanteni. La acest eveniment au fost prezenti presedintele CCINA Constanta, Mihai Daraban, vicepresedintele Ion Danut Juganaru, si, ca invitat de onoare, vicepresedintele CCIR, Dragos Seuleanu. Evenimentul a avut drept scop informarea oamenilor de afaceri constanteni asupra oportunitatilor de afaceri dezvoltate de CCIR pe piata Statelor Unite ale Americii si a Moldovei. In acest sens, vicepresedintele Dragos Seuleanu a anuntat crearea unei firme de Public Relations in cadrul CCIR, in aprilie 2006, prin intermediul careia se doreste facilitarea relatiilor cu mediile de afaceri din cele doua tari. "Vrem sa alegem parteneri din Romania, din aproximativ sase domenii de activitate, si sa facem in asa fel incat sa gasim oportunitati de afaceri pentru ei care sa se concretizeze in contracte reale", a precizat Seuleanu. Este de apreciat ca initiativa este mai mult decat curajoasa, avand in vedere greutatea cu care firmele romanesti pot patrunde pe piata de afaceri occidentala, si cu atat mai mult pe piata americana. Cu toate acestea, o astfel de oportunitate va fi benefica pentru firmele romanesti, acestea putand profita de facilitatile oferite de firma de PR. Practic, reprezentantii acestei firme vor face lobby pentru toti cei interesati de investitii pe taramul american. In felul acesta, chiar si firmele mici vor putea accesa domenii de interes pentru americani. Potrivit declaratiilor vicepresedintelui Dragos Seuleanu, Camera de Comert a Romaniei s-a orientat masiv nu numai pe piata americana, ci si pe cea a fostei Uniuni Sovietice, considerandu-se ca deja este momentul acestei abordari. Identificarea unui partener de afaceri in aceste zone este esential pentru reusita unei afaceri. Intrucat legislatia Republicii Moldova s-a modificat simtitor in ultimii ani si a creat premise pentru dezvoltarea mediului de afaceri, la ora actuala exista numerosi investitori, in special din Europa, care au inregistrat deja succese. Moldova va cauta, de altfel, forta de munca in special pentru sistemul bancar, care deocamdata nu indeplineste standardele bancare europene. Intrucat orice firma poate avea activitati de export pe piata fostei URSS fara a plati taxe, multe tari au recurs la investitii masive in aceste zone. Potrivit declaratiilor lui Dragos Seuleanu, ar fi mai putin indicata insa o investitie in Moscova, care la ora actuala este saturata de firmele mari occidentale. Avantajul firmei de PR pentru investitorii romani va fi dat si de oferta bogata de informatii despre pietele de desfacere din lume si, implicit, de credibilitatea conferita de relatia cu un partener oficial. Intalnirea de ieri a fost alocata, de altfel, identificarii domeniilor de interes si zonelor din SUA si Moldova in care firmele constantene pot avea interese directe sau care pot constitui reale puncte de atractie pentru activitatea de perspectiva a comunitatii de afaceri.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii