Personalul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara da examene
Personalul Oficiului de Cadastru si Publicitate Imobiliara da examenePrin aprobarea OUG 41/2004 privind modificarea si completarea Legii cadastrului si publicitatii imobiliare, birourile de carte funciara au trecut din subordinea Ministerului Justitiei in cea a Ministerului Administratiei si Internelor * In judetul Constanta sunt inregistrate sapte asemenea birouri, dintre care sunt functionabile doar cinci * Viitoarele oficii judetene de cadastru si publicitate imobiliara vor trebui sa se autofinanteze
In luna mai, Guvernul a aprobat un act normativ prin care s-au produs modificari si completari ale Legii cadastrului si publicitatii imobiliare. Este vorba despre Ordonanta de Urgenta 41/27 mai 2004, care prevedea infiintarea Agentiei Nationale de Cadastru si Publicitate Imobiliara prin reorganizarea Oficiului National de Cartografie, Geodezie si Cadastru. Reorganizarea consta, in fapt, in reunirea tuturor birourilor de cadastru administrate de catre Ministerul Justitiei sub aceeasi tutela a Ministerului Administratiei si Internelor, sub care fiinta ONCGC pana la data emiterii actului normativ. La nivelul judetelor s-au infiintat oficiile de cadastru si publicitate imobiliara, care reunesc structurile cu activitate similara de pana acum: birourile de carte funciara si oficiile judetene de cartografie, geodezie si Cadastru. Intregul personal aferent acestor birouri ale Ministerului de Justitie este preluat de catre OCPI - oficiile de cadastru si publicitate imobiliara. In judetul Constanta sunt inregistrate sapte asemenea birouri in localitatile: Mangalia, Medgidia, Harsova, Baneasa, Cernavoda si municipiul Constanta. Din cele sapte enumerate doar cinci sunt functionabile, rolul celor din Baneasa si Cernavoda fiind suplinit de biroul de carte funciara din Medgidia. Acestea sunt deservite de 26 de angajati care se vor asimila celor 54 de functionari publici ai Oficiului Judetean de Cartografie, Geodezie si Cadastru Constanta.Testare si reorganizare
In prezent, Oficiul de Cadastru si Publicitate Imobiliara Constanta se afla intr-o perioada de reorganizare, proces demarat de curand, si care a debutat prin testarea profesionala a intregului personal din cadrul institutiei din teritoriu. De saptamana viitoare, toti angajatii din cadrul birourilor de carte funciara din judet vor trebui sa-si dovedeasca pregatirea profesionala. Rezultatele acestor teste se vor concretiza fie in negocierea contractelor de munca pentru acei angajati care au promovat testele, fie in reorientarea lor sau in indisponibilizare, daca este cazul. In acest sens, directorul general, Octavian Luncan, s-a aratat destul de optimist, afirmand ca personalul existent, cat si cel preluat de la birourile de carte funciara de pe langa judecatoriile din judet si din municipiu, dupa sustinerea testarii, va ramane in aceeasi formula. In perioada urmatoare se va demara si procesul de preluare a activelor, dar nu mai devreme de semnarea protocolului intre Ministerul Justitiei si Agentia Nationala de Cadastru si Publicitate Imobiliara. "Pana in ultima zi a acestui an toate birourile de carte funciara din judet vor continua sa-si desfasoare activitatea in sediile de pana acum, fara sa existe perioade se sistare a activitatii acestora, chiar si temporare", a mai declarat Luncan.Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp