Platim de pomana Elicopterul CJC nu poate interveni pe vant sau ninsoare
Platim de pomana : Elicopterul CJC nu poate interveni pe vant sau ninsoare


Purtătorul de cuvânt al Consiliului Judeţean Constanţa, Cristian Moldovanu, ne-a declarat că prioritatea utilajelor de deszăpezire a fost să deszăpezească drumurile pe care s-au deplasat ambulanţele pentru a ajunge la solicitări. „Între o ambulanţă care se deplasa la o urgenţă şi un autoturism înzăpezit, utilajele au acţionat cu prioritate pentru a elibera calea ambulanţelor", a afirmat Moldovanu.
Pe asemenea condiţii meteorologice, elicopterul închiriat de către CJC cu aproximativ 1,3 miliarde de lei vechi lunar, nu s-a mişcat din hangarul aerodromului din Tuzla. Purtătorul de cuvânt al CJC ne-a declarat că în lume sunt doar două tipuri de elicoptere care pot zbura în condiţii meteo nefavorabile, dar că nu este şi cazul elicopterului despre care vorbim. „Există doar două tipuri de elicoptere în lume care pot să zboare în astfel de condiţii. Este unul rusesc - acum lucrează şi ucrainenii la unul - şi mai au şi americanii unul, care este proiectat tot de un inginer rus. Doar alea pot să zboare pe vânt", a precizat Moldovanu. Concluzia este că, în condiţii de iarnă grea, cu ninsoare şi viscol, plătim degeaba elicopterul închiriat tocmai în scopul intervenirii în cazuri de urgenţă. Pentru ca acest aparat să se desprindă de sol, este nevoie să nu bată vântul, să nu ningă, şi eventual, soarele să fie sus pe cer, numai că, în astfel de condiţii, de regulă, circulă bine şi ambulanţele.
Reamintim că, prin Hotărârea nr. 118 din 25.05.2007, CJC a aprobat colaborarea cu Regional Air Services şi Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Constanţa. Documentul a prevăzut negocierea unei sume în limita a 132.000 lei, reprezentând contravaloarea serviciilor oferite de către Regional Air Services, lunar. De precizat că, indiferent dacă se intervine sau nu, aceşti bani se plătesc pentru orele în aşteptare, chipurile pentru a se interveni în orice moment. După cum ne-a explicat reprezentantul CJC, contribuţia CJAS constă în faptul că plăteşte serviciile de ambulanţă, în cazul în care la bordul elicopterului se află şi personal medical.
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp